GÃ¥ til innhold

Noen som kan dele erfaringer, blir gal snart. 😪

Anbefalte innlegg

Skal prøve å forklare meg så kort å konsist som jeg klarer.

Har ikke hatt mensen siden april å ble henvist til gynekolog med time 15.11.16

Den 03.11 fikk jeg derimot positiv test, og bortsett fra en cb med ukesindikator tatt på denne dagen så har jeg ingen formening om hvor langt jeg er/var på vei. Indikatoren viste gravid 1-2 uker 3 november. 10 november starter en liten blødning som viser ser ved hvert dobesøk over den påfallende helgen. Ikke nok blod til å ha behov for innlegg eller lignende. Møter opp hos gynekologen 15.11 og forklarer om blødningen, hun ser på ultralyd at det kun er en tom fostersekk og at det har forekommet en spontanabort. Tar blodprøve for å måle HCG som blir målt til 3000 et eller annet, hun ringer meg med disse opplysningene å sier at det var jo høyt med tanke på st det skal ha forekommet en abort, og at jeg mulig må inn til ny ul om det er stigning og vi rett og slett tok ut for tidlig. Ringte inn i dagtidlig for å høre resultatet på min siste blodprøve som da har steget til 7200 et eller annet på 6 dager. Snakket kun med kontordamen som skulle få gyn til å ringe meg med hennes tanker om dettte. Det har hun ikke gjort, å nå tipper det snart for meg med all denne uvissheten!

- jeg burde altså være godt i gang med uke 5 om jeg ikke har startet uke 6 utifra cb testen, er dette Alt for lav stigning med tanke på ca uker? Takker for alle svar, 😪

Fortsetter under...

Kan dessverre ikke hjelpe annet enn å si at hcg skal normalt sett dobles på 2-3 dager. Hva det betyr at din har steget litt over dobbelt på seks dager vet jeg ikke, men jeg ville antatt (hvis dette skjedde meg selv) at det betyr at det har vært en abort men at hcg likevel fortsetter å produseres og stige. Har lest om at det kan skje.

Jeg hååååper noen har positive erfaringer å komme med til deg!!! Masse medfølelse i alle fall mtp situasjonen du er i. Du må ringe gyn i morgen og kreve svar asap!! Jeg hadde vært så sint...

Kan dessverre ikke hjelpe annet enn å si at hcg skal normalt sett dobles på 2-3 dager. Hva det betyr at din har steget litt over dobbelt på seks dager vet jeg ikke, men jeg ville antatt (hvis dette skjedde meg selv) at det betyr at det har vært en abort men at hcg likevel fortsetter å produseres og stige. Har lest om at det kan skje.

Jeg hååååper noen har positive erfaringer å komme med til deg!!! Masse medfølelse i alle fall mtp situasjonen du er i. Du må ringe gyn i morgen og kreve svar asap!! Jeg hadde vært så sint...

Takk for svar, ser nå at innlegget mitt ble skrekkelig rotete. Men kontordamen sa at det skulle normaltsett ikke ha vært noen stigning i det hele tatt men heller nedgang, men st alt hvilte på hvor langt jeg var ift normalen eller ikke. Skal ringe de i morgen igjeb ja, er innstilt på at det ikke er noe men er fryktelig Slitsomt med disse kontrabeskjeden hele tiden.

Men se for øvrig denne linken: http://americanpregnancy.org/while-pregnant/hcg-levels/

Her ser du at hcg nivå hver uke varierer noe enormt! Altså, det meste virker å være normalt.

Kanskje produserer du litt lite nå i starten, slik at det som skulle vært hcg på 9000 er på 7200?

Du får se om noen andre svarer deg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...