lene maria mor til to Skrevet 22. november 2016 #1 Del Skrevet 22. november 2016 Jeg gikk til legen min i håp om å få bytte fra Ritalin til Concerta, grunnet bivirkninger, og får i stede beskjed om at hun mener jeg burde gå helt av ADHD-meds nå som jeg har brukt dem ett år. Hun påstår at det ikke er vanlig for voksene å gå på slike meds over lenger tid, og at jeg sikkert har utviklet med forbi ADHD-symptomene nå :/ Jeg har aldri hørt noe slikt før. Jeg fikk diagnosen for ett år siden, i en alder av 32. Jeg har hatt vanskeligheter både med skolegang, jobbutsikter, og sosialt. Det var en kjempe-lettelse da jeg fikk diagnosen og medisineringen, som har gitt meg følelsen av å være et verdig og fullkomment menneske med fremtidsutsikter. Plutselig kunne jeg både starte og fullføre prosjekter, huske, samt finne igjen mine egne ord og tanker i sosiale settinger. Jeg begynte å studere for endelig å få meg en utdannelse, en jobb å være stolt av, og et liv utenfor husets fire vegger. I dag fikk jeg beskjeden. Etter eksamen i Februar 2017 kommer jeg mest sannsynlig til å tas av medisinene. Hva om jeg blir den jeg var? Hva skjer med drømme-jobben? Kan hun virkelig bare ta fra meg all verdighet igjen Kan man virkelig utvikle seg forbi ADHD-symptomene, og er det vanlig å bare få meds ett år?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144300825-voksene-medisineres-kun-ett-%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
flos germen Skrevet 10. desember 2016 #2 Del Skrevet 10. desember 2016 Uten å kjenne dine omstendigheter utover det du skriver så høres det ut som at jeg i din situasjon veldig fort hadde mistet tålmodigheten og byttet fastlege. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144300825-voksene-medisineres-kun-ett-%C3%A5r/#findComment-148221849 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå