Gå til innhold

Er det noen her som faktisk har fått en rotte opp av doskålen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får helt angst når jeg ser slike saker

http://www.dagbladet.no/video/VlNR5GXN_ws

Er det vanlig at rotter kommer opp i doen? Har aldri hørt noen som har opplevd det, men har sett en del slike saker i nettavisen i det siste.

Anonymous poster hash: 1629d...a63

Skrevet

Aldri hørt om noen som har opplevd det jeg heller. Eneste stedene jeg hører om det er på naturprogrammer/faktaprogrammer og i avisene.

Anonymous poster hash: 43747...1f3
Skrevet

Jeg har ikke opplevd det, men jeg hsr hørt pappa har vært hos mange det har skjedd hos. Han jobbet i kommunen, så ikke unormalt han fikk slike telefoner når han hadde vakt. Var med han engang når han hadde vakt, jeg satt i bilen mens han og en kollega var inne hos de som ringte. Når personen hadde dratt opp etter å ha vært på do kom kloakken i retur sammen med tre store rotter. Store rotter, ikke bare slike små. Så pappa fanget rotter på badet ders.

Jeg har vært på mange rare steder og sett hvor mange rotter som lever i kloakken. Både gjennom min fars jobb og min egen sommerrjobb i kommunen. Det tok ikke lang tid før jeg sluttet å skvett når jeg så rotter eller mus.

Så her i huset har alle fått strenge formaninger om hva som kan kastes i do. For i har fryktelig dårlig helling i røra våre, kranlga med utbygger i noen år så vi har fått pumpe i røra. Vi har ikke fått kloakken opp, men tre naboer har fått det mange ganger. Så med dårlig helling, eller berg og dalbane som de med kamera i røra sa så er det viktig at det ikke er noe som tiltrekker rottene. For jeg vil ikke ha noen som titter opp fra do. Holder med dyra som kattene drar inn for å vise.

Anonymous poster hash: 0df43...305

Skrevet

Aldri hørt eller opplevd.

Anonymous poster hash: 410ef...61f

Skrevet

Nei. Men av den grunn ser jeg alltid etter før jeg setter meg.

Går aldri på do i mørket f ex

Skrevet

Syns den rotta på videoen var søt jeg :)

Anonymous poster hash: 02b72...532
Skrevet

Jeg har ikke opplevd det, men jeg hsr hørt pappa har vært hos mange det har skjedd hos. Han jobbet i kommunen, så ikke unormalt han fikk slike telefoner når han hadde vakt. Var med han engang når han hadde vakt, jeg satt i bilen mens han og en kollega var inne hos de som ringte. Når personen hadde dratt opp etter å ha vært på do kom kloakken i retur sammen med tre store rotter. Store rotter, ikke bare slike små. Så pappa fanget rotter på badet ders.

Jeg har vært på mange rare steder og sett hvor mange rotter som lever i kloakken. Både gjennom min fars jobb og min egen sommerrjobb i kommunen. Det tok ikke lang tid før jeg sluttet å skvett når jeg så rotter eller mus.

Så her i huset har alle fått strenge formaninger om hva som kan kastes i do. For i har fryktelig dårlig helling i røra våre, kranlga med utbygger i noen år så vi har fått pumpe i røra. Vi har ikke fått kloakken opp, men tre naboer har fått det mange ganger. Så med dårlig helling, eller berg og dalbane som de med kamera i røra sa så er det viktig at det ikke er noe som tiltrekker rottene. For jeg vil ikke ha noen som titter opp fra do. Holder med dyra som kattene drar inn for å vise.

Anonymous poster hash: 0df43...305

Skeptisk. Kloakken kom opp igjen når de spylte i do? Aldri hørt om før. Jeg tror du skrøner litt jeg ;)

Bare for å skremme opp folk.

Skrevet

Syns den rotta på videoen var søt jeg :)

Anonymous poster hash: 02b72...532

Spørs om du ville synes den var like søt om den satt fast i skinka di😬

Skrevet

Skeptisk. Kloakken kom opp igjen når de spylte i do? Aldri hørt om før. Jeg tror du skrøner litt jeg ;)

Eh..det skjer da at toaletter tettes og renner over. Skjedde på jobb her nylig...æsj

Anonymous poster hash: 50f6d...7ca

Skrevet

Mannen min er rørlegger og han har sett mange rotter i toaletter. Vi har tunge klosettlokk,og en av de første tingene han har lært ungene er å legge ned dolokket. Han skjønner ikke at det selges lette plastboks, og han anbefaler alltid kundene om å kjøpe annet lokk.

Anonymous poster hash: cb1df...f81

Skrevet

Niks, men vi har rottesperre i kloakkrøret.

Anonymous poster hash: 38b3f...579

Skrevet

Niks, men vi har rottesperre i kloakkrøret.

Er det normalt i nye hus? Vårt er tre år gammelt. Ante ikke at det fantes, men mulig vi har det. Har heldigvis tunge dolokk!

HI

Skrevet

Heller ei rotte i do enn de 36 musene vi fanga på kjøkkenet en vinter...

Anonymous poster hash: 138d6...b48

Skrevet

Opplevde det i Spania en gang, men da hadde huset stått tomt i 8 mnd. Og rørene hadde tørket ut. Da ble jeg faktisk ganske redd. Tok inn på hotell resten av den natten

Anonymous poster hash: 49a07...869

Skrevet

Ja, da jeg bodde i Bergen, kom det ei rotte opp av doen i kjelleren.

Anonymous poster hash: 9cc24...3dc

Skrevet

Nei, aldri. Og har aldri hørt om noen som har opplevd det.  Men når du spør om ting her inne, er det alltid langt over et statistisk antall mennesker som har opplevd det eller kjenner noen som har opplevd det. Uansett hva det her.

Skrevet

Er det normalt i nye hus? Vårt er tre år gammelt. Ante ikke at det fantes, men mulig vi har det. Har heldigvis tunge dolokk!

HI

Vårt hus er fra 1968 ;-)

Vi bor i Danmark, her er det veldig vanlig. Skal nok være mulig i Norge også. Du kan jo spørre litt rundt?

Skrevet

Det er jo det som kan skje når doen blir tett...

Anonymous poster hash: cb678...114

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...