Gå til innhold

Paralgin forte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar det mot migrene og fibromyalgismerter.

2-3 i slengen både titt og ofte.kanskje 4 eller 5 ganger pr uke.

Hvor farlig er det?

Anonymous poster hash: 7fe3a...f28

Skrevet

3 i gangen gjør at du havner over anbefalt grense for paracetamol per dose. 2 stk noen ganger i uka ville jeg sagt er godt innafor greit bruk og ikke farlig, så lenge leveren din er frisk.

Anonymous poster hash: 29714...a74

Skrevet

Hvis P.F hjelper mot migrene, så har du ikke mye migrene ass! Slutt med den dritten av tabletter der og få noe som er tilpasset migrene. Og ikke minst mot F.M

Anonymous poster hash: 25abc...0d9
Skrevet

Hvis P.F hjelper mot migrene, så har du ikke mye migrene ass! Slutt med den dritten av tabletter der og få noe som er tilpasset migrene. Og ikke minst mot F.M

Jeg fikk og paralgin forte mot migrene, hjalp ikke meg noe da. Men det betyr jo ikke at det ikke hjelper for andre, i likhet med alle andre medisiner.

Anonymous poster hash: f9104...eab

Skrevet

Paralgin hjelper for mange med FM.

Anonymous poster hash: 712fd...a84

Skrevet

Jeg tar det mot migrene og fibromyalgismerter.

2-3 i slengen både titt og ofte.kanskje 4 eller 5 ganger pr uke.

Hvor farlig er det?

Du bør ikke overstige 6-8 i døgnet. Jevnlige leverprøver må du huske. Jeg står fast på pf, har gjort det de siste årene. Tett oppfølging fra lege og blodprøver jevnlig.

Ofte kan det være en fordel å ta en pf og en Ibux. Evt spør om nobligan retard.

God bedring!

Skrevet

Ikke ta mer enn to PF om gangen og maks 8 om dagen! Helst mindre. Ellers stemmer det som noen har påpekt her oppe at smertestillende også kan gi hodepine så det er lett å komme i en ond sirkel slik du holder på.

Anonymous poster hash: 3ae3f...2a4

Skrevet

Hvis P.F hjelper mot migrene, så har du ikke mye migrene ass! Slutt med den dritten av tabletter der og få noe som er tilpasset migrene. Og ikke minst mot F.M Anonymous poster hash: 25abc...0d9

Maxalt, naramig, relpav, inderal, minigran, indometasin, atacand, sarotex, inderal, topimax, botox, tabletter, sprøyter, radis, nesespray......og sikkert enda fler jeg ikke husker navnet på.

Been there, done that.

2 uker innlalt til detoxifisering på sykehud, etterfulgt av 10 uker medisinfritt hjemme for å avdekke/utelukke medikamentelt utløst migrene.

Og naturligvis alt av naturpreparater, og alternative behandlinger.

Når de værste annfallene står på, og jeg har brukt opp annbefalt kvote av migrenemedison er det en himmelsk frud å hive onnpåv2-3 pf og ENDELIG letter trykket, endelig stopper øksa å hugge.......

Skrevet

Noen mener 1 paralgin + 1 paracett er bedre enn 2 paralgin.

Noen her med erf?

Skrevet

Noen mener 1 paralgin + 1 paracett er bedre enn 2 paralgin.

Noen her med erf?

Jeg fikk paralgin for migrene og jeg skulle ta 1 paralgin + 1paracet + 1cataflam. Legen sa at paralgin og paracet sammen ofte hadde god effekt

Anonymous poster hash: f9104...eab

Skrevet

Paralgin forte er bare kodein (som omdannes til morfin i kroppen) og paracetamol. Paracet + paralgin forte = mer paralgin og mindre morfin enn om en tar 2 paralgin forte. Paralgin forte + ibux høres bedre ut for min del. 

Anonymous poster hash: 1e6f4...d58
Skrevet

Tar du leverprøver jevnlig? Maks anbefalt dose av paracetamol ligger ikke så langt unna skadelig dose, så her bør du være forsiktig.

Hva sier legen din til at du tar 3 paralgin forte om gangen? Kan det være aktuelt å få foreskrevet ren kodein i stedet for, og dosere kodein og paracetamol hver for seg? Kanskje lettere å holde seg innenfor anbefalt dose paracetamol da?

Skrevet

Man blir avhengi av PF. Når kvoten er brukt opp får man abstinenser og hodepine.

Bør brukes kun i korte perioder og man bør bruke et minimum!

Anonymous poster hash: ba334...85a

Skrevet

Man blir avhengi av PF. Når kvoten er brukt opp får man abstinenser og hodepine.

Bør brukes kun i korte perioder og man bør bruke et minimum!

Anonymous poster hash: ba334...85a

Man KAN bli. ;)

Skrevet

Har du prøvd Betablokkere som forebyggende?

Min erfaring er at 2 Naproxen (mot menssmerter) og 2 Ibux hjelper mye bedre enn PF

Anonymous poster hash: a147b...ba6

Skrevet

Obs: Du har ikke lov å kjøre bil inntil 8 timer etter siste dose!!!!

Anonymous poster hash: c9468...384

Skrevet

Det har jeg gjort. Men så har det ingen annen effekt på meg enn vanlig paracet har. Jeg er kanskje blant de få som kodein ikke har noen virkning på.

Anonymous poster hash: 1e6f4...d58

Skrevet

Samme om det har effekt eller ei. Skjer det noe og du blir tatt med kodein i blodet så er det ikke til din favør..

Anonymous poster hash: 474bb...535

Skrevet

Varseltrekant er ikke det samme som forbud ;)

Skrevet

Jo det har man, det er ikke helrød trekant på paralgin forte.

Skrevet

Joda. Du kan kjøre med en gang. Det viktige er hvordan en reagerer på tablettene.

Anonymous poster hash: 3c2b2...97c

Skrevet

Fra nhi.no

"Fra 1. oktober 2016 gjelder strengere regler for blant annet narkotiske smertelindrende medisinener eksempelvis Paralgin Forte og Tramadol. Ved kortvarig bruk i 1-3 uker ved akutte tilstander og inntak igjennom hele døgnet vurderes at kjøreevnen er såpass redusert at det ikke er lov å kjøre bil. Ved kortvarig bruk og enkeltdoser er det tillatt å kjøre personbil så lenge det er gått 8 timer siden siste dose."

Anonymous poster hash: 474bb...535

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...