Gå til innhold

Maskere og male intil listene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal nale 1 vegg på barnerommet. Det er en endevegg, 2.5 m bred. Det er ferdigmalte huntonitt plater der i cafe latte fra før.

Synes det blur så mye jobb å ta med listene. Vanskelig å få tatt de ned pent, så må all spiker ut. Og det blir sår og det blir ikke pent å ha de opp igjen....det er hvitmalte lister.

Blir også kostbart og mye kav å kjøpe nye og kappe til.

Bare for å male en vegg lilla.

Hva ville dere gjort, maskertbog malt intill, eller tatt ned???

Anonymous poster hash: 06cd9...1e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde maskert. Har aldri tatt ned lister

Anonymous poster hash: e40cc...720
Skrevet

Jeg får det penere hvis jeg maler veldig forsiktig inntil lister uten å maskere. Maskering er noe dritt i mine øyne 🙈

Anonymous poster hash: 07f80...b07

Skrevet

Jeg får det penere hvis jeg maler veldig forsiktig inntil lister uten å maskere. Maskering er noe dritt i mine øyne

Enig. Maskeringsteipen sitter dårlig, så renner malinga under, og det blir ikke fint. Neste gang jeg skal male, dropper jeg å maskere!

Anonymous poster hash: ea3b6...f39

Skrevet

Jeg får det penere hvis jeg maler veldig forsiktig inntil lister uten å maskere. Maskering er noe dritt i mine øyne

Jeg er også enig i dette. Det tar selvsagt litt lengre tid å male, men det tar ganske lang tid å maskere ordentlig også, så jeg tror nesten vinninga går opp i spinninga.

Skrevet

Kjøp en liten malepensel ala slike man maler maleri med. Det bruker jeg alltid når jeg skal male kanter. Umulig med tape som andre nevner, blir ALLTID ujevnt uansett.

Anonymous poster hash: 026c6...018

Skrevet

Sånne plater er vel "bulkete"? At de skal ligne på panel? Da vil det jo vise en flekk med den opprinnelige fargen bak lista hvis du ikke maler helt ned/opp.

Anonymous poster hash: c08ec...366

Skrevet

Sånne plater er vel "bulkete"? At de skal ligne på panel? Da vil det jo vise en flekk med den opprinnelige fargen bak lista hvis du ikke maler helt ned/opp.Anonymous poster hash: c08ec...366

Jo du har ett påeng der..... det hadde jeg ikke tengt på....

Men ingen går for å ta ned listene altså?....

Heile "oppussinga" tar jo fem ganger så lang tid også da.....

Anonymous poster hash: 06cd9...1e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...