Gå til innhold

Så utrolig vondt i bihulene 😣

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde bihulebetennelse i sommer. Den gikk aldri helt over. Ct viser moderate til uttalte fortetninger, særlig på høyre side. Det er som et vakum, pulserer og dunker og kjenner som om tennene skal falle ut. Jeg tåler ikke nsaids, så det går i paracet og paralgin forte til kvelden.

Jeg har født tre barn og tisset ut to nyrestein. Ante ikke at bihulene kunne gi så mye smerter.

Måtte bare klage litt. Fikk time hos ønh 31.jan. 😨

Anonymous poster hash: 0dd32...de5

Skrevet

Det er fryktelig vondt. Jeg gikk for lenge med det og besvimte nesten da jeg endelig kom til legen. Dra til legevakta, for du trenger nok antibiotika asap. Har du prøvd med allergi-nesespray?

Anonymous poster hash: 70ccf...c6c

Skrevet

Nesehorn og nesespray!

Anonymous poster hash: 7a06e...500

Skrevet

Jeg har hatt to kurer med antibiotika. Og bruker kortisonnesespray. Legen kan visst ikke gjøre noe mer, men hun skulle prøve å henvise meg et annet sted også i håp om kortere ventetid. Er sykemeldt nå på 3.uken. Jeg kan jo ikke gå sykemeldt til slutten av hanuar og aner ikke hvordan jeg skal holde ut og jobbe igjen 😩

Skrevet

Sliter med det samme.

Brukte allerginesespray i nesten to mnd og det hjalp. Jeg ble frisk i 3 uker før det kom tilbake. Brukte nesespray i 5 dager, men jeg blir så utrolig sløv av den at den måtte jeg slutte på.

Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre videre.

Skal til apoteket imorgen å prøve saltvannsspray, de sier at det hjelper.

Føler med deg hi😚

Anonymous poster hash: 84a88...36d

Skrevet

Håper saltvann hjelper deg. Jeg skyller daglig med saltvann i nesehorn. Det er åpent oppover, men svært lite kommer ut. Fastlegen mente operasjon var eneste løsning.

Skrevet

Håper saltvann hjelper deg. Jeg skyller daglig med saltvann i nesehorn. Det er åpent oppover, men svært lite kommer ut. Fastlegen mente operasjon var eneste løsning.

Er ikke operasjon veldig hard og risky?

Det sa han på ØNH til meg.

Skrevet

går høre hva spesialisten sier når jeg en gang kommer meg dit. Tror det er en tøff operasjon ja, ikke noe å trakte etter, men jeg gjør heller det enn å leve med disse smertene.

Skrevet

Har hatt det ganske likt som deg i perioder. Det eneste som fungerer på meg er rinexin. Funker så bra, blir fin i løpet av få timer.

Skrevet

Fenumax fra helsekosten (noen apotek fører det også). Funker som fjell.

Anonymous poster hash: 44520...df0
Skrevet

Rinexin kan jeg dessverre ikke bruke pga en hjertefeil 😕 Jeg skal ringe ønh klinikkeni morgen og høre om det er mulig å få time før.

HI

Skrevet

Rinexin kan jeg dessverre ikke bruke pga en hjertefeil Jeg skal ringe ønh klinikkeni morgen og høre om det er mulig å få time før.

HIAnonymous poster hash: 0dd32...de5

Ah, den er lei. Ja, ring dem imorgen, du. Ønsker deg god bedring uansett.

Skrevet

Homeopat!

En som faktisk kan homeopati

God bedring

Anonymous poster hash: f600f...be0

Skrevet

går høre hva spesialisten sier når jeg en gang kommer meg dit. Tror det er en tøff operasjon ja, ikke noe å trakte etter, men jeg gjør heller det enn å leve med disse smertene.

Jeg forstår. Har du prøvd saltvannsspray?

Håper virkelig at du blir bedre og at du får hjelp fort. Det er skikkelig dritt å gå med slike smerter.

Godklem til deg.

Skrevet

Tusen takk for tips!! Den skal kjøpes i morgen den dag.

Skrevet

Er ikke operasjon veldig hard og risky?

Det sa han på ØNH til meg.

Jeg har tatt den operasjonen. Ingen sa til meg at den var hard og risky.

Selve operasjonen var fullstendig forferdelig. Ikke fordi bedøvelsen begynte å gå ut inderveis, men fordi du b\også blir bedøvet i svelget. Så det kjennes umulig å svelge, men det MÅ man når man ligger på ryggen og blod og vann stadig skylles ned fra nesen og bak i halsen. Følte jeg ble kvalt, men turte ikke å hoste siden de drev og klippet inni ansiktet mitt. Derfor foretrakk jeg å ikke få mer smertestillende enda det begynte å gjøre vondt, fordi jeg var desperat etter å få svelgefunksjonen tilbake.

Men det hjalp veldig på bihuleptoblemene :-)

Eneste bivirkning er at jeg syns jeg har fått litt dårligere luktesans. Før hadde jeg supergod luktesans, men nå er det visse lukter jeg nesten ikke kan kjenne lenger.

Anonymous poster hash: 55485...2fa

Skrevet

Damp hodet over en bolle med kokt vann !!

Eneste som funker her

Anonymous poster hash: 47dd6...83e

Skrevet

Jeg hadde det sånn i over to år. Prøvde alt og ingenting funka. Eller, homeopatmedisin hjalp meg noen timer en gang (ble helt åpen i nesa et par timer før det gikk tilbake igjen, og det fungerte ikke mer etterpå - men deilig så lenge det varte). Til slutt ble jeg operert (narkose, så det var ikke noe ille). Den første uka etterpå var jeg selvsagt tett, og kontrollen etterpå hvor de tok av ruren inni bihulene var ubehagelig. Men verdt det! Har blitt mye bedre etterpå jeg! Hører det dessverre ikke alle det virker like bra på....

Anonymous poster hash: 02b59...368

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...