Gå til innhold

Julebord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal arrangere vennejulebord i helgen, og tenkte på om vi skulle gjøre noe morsomt under/etter maten. Men jeg vet ikke helt hva.

Har søkt litt på nett, men da kommer det jo for det meste opp barnslige bursdagsleker, eller noe som kan minne om swingersparty😂

Hele gjengen har partnere med seg, og vil sikkert sitte sammen med dem, så slike leker er ikke aktuelt.

Jeg tenkte litt på uskyldig og lett morro, som ikke krever for mye organisering, eller som ødelegger stemningen med forklaring av regler Osv.

Fant en litt morsom en, der f.eks 3 stykker får hvert sitt papir, og bind foran øynene. Så er det om å rive ut en oppgitt figur.

Synes den er litt barnslig, men kunne vært litt morsom og kan gjøres litt frekk.

Vi er en gjeng i begynnelsen, og midten av 20-årene, vi tar oss veldig lite høytidelig.

Noen som har tips til enkel selskapsmorro?

:)

Anonymous poster hash: 4cf5d...f3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, jeg kan virkelig ikke fordra selskapsleker...

Anonymous poster hash: a9342...2ff

Skrevet

Hater selskapsleker!!

Anonymous poster hash: 6aa34...322

Skrevet

hva med bare en enkel quizz? Så deler du opp i parene som kommer

Skrevet

Det var samme svar i de trådene jeg kom over da jeg googlet det. Men dette skal være helt enkle greier, der de som vil kan være med.

Det skal ikke ødelegge festen, men heller være en liten overraskelse fra hosten.

Vi er ofte på hytteturer, der vi alltid spiller brettspill. Så vi er en gruppe som liker sånne ting.

Skrevet

Kahoot

Anonymous poster hash: 26cd3...fbb

Skrevet

Smakstesting

Lag og bind for øynene. Gjett hva du smaker på.

Anonymous poster hash: 509b2...bfe

Skrevet

Hvor mange blir dere?

Spillet Ryktet går er underholdning på høyt nivå.

Anonymous poster hash: a409d...cc3

Skrevet

Kahoot ja 👍

Anonymous poster hash: 8e775...7b2

Skrevet

Legge en oppgave under hvert fat, det er ikke lov å vise/ fortelle andre hva som står på de.

En skal holde velkommen til bords tale

En skal takke for maten.

En skal feks reise seg å synge nasjonalsangen 3 ganger

En skal skryte av maten

En skal fortelle 2-3 historier om vertinne

En skal skåle, ganske ofte.

En skal feks nevne mette -Marit eller noen andre kjente i samtaler rundt bordet.

Ellers har du pakkeleken

Anonymous poster hash: d1d5b...951

Skrevet

Enig i kahoot!!!!

Skrevet

Denne leken er ganske morsom, men fungerer best om dere er flere enn 8. En må være leder av leken. De andre skal etter tur velge seg en kjendis, en forfatter, en superhelt el  og gå til lederen og hviske hvem de vil være. Lederen må skrive ned dette, for det er fasiten. Når alle har valgt, så deles man inn i lag. 2-3 på hvert. Lederen leser da opp hvem som er her i kveld: "Vi ønsker et hjertelig velkommen til Wenche Myhre, President Obama, Spiderman osv" Om dere er veldig mange, så bør lista leses to ganger, for den skal ikke gjentas. Man har ikke lov til å si hvem man er til noen. Så skal et lag starte med å gjette hvem en av de andre er. Den som blir gjettet på må selvfølgelig svare sant. Om de ikke gjør det, så kan lederen overstyre. Om de gjetter riktig, så må vedkommende komme til deres lag, og de får gjette igjen. Gjetter de feil, er det neste lag som skal gjette. Leken er over når alle er på et lag.

Anonymous poster hash: ad700...7f2
Skrevet

Legge en oppgave under hvert fat, det er ikke lov å vise/ fortelle andre hva som står på de.

En skal holde velkommen til bords tale

En skal takke for maten.

En skal feks reise seg å synge nasjonalsangen 3 ganger

En skal skryte av maten

En skal fortelle 2-3 historier om vertinne

En skal skåle, ganske ofte.

En skal feks nevne mette -Marit eller noen andre kjente i samtaler rundt bordet.

Ellers har du pakkeleken

Anonymous poster hash: d1d5b...951

Gud bedre da hadde jeg ikke kommet :/ jeg hadde blitt stressa av å måtte gjøre noe sånt

Anonymous poster hash: e1109...706

Skrevet

Spillet "Heads Up" - sjekk i itunes app store

Anonymous poster hash: 9511c...062

Skrevet

Spillet cards against humanity er veldig morsomt, spesielt med littegrann promille. Litt ufint blir det jo, 'men det er jo hele poenget! Spillet antihuman og politisk ukorrekt er rimelig like. Hadde selskap her med åtte gjester for noen uker siden og da spilte vi det i et par timer.

Anonymous poster hash: 2dc82...dbd

Skrevet

Tips i tilleg: cards against humanity er mulig å laste ned og printe ut mange av spillekortene, så trenger det ikke koste så mye penger. For det er litt pricey.

Anonymous poster hash: 2dc82...dbd

Skrevet

jeg hadde ikke ankommet et julebord i det hele tatt om jeg visste at det skulle være selskapsleker. 

Det er så kleint og ufattelig teit. 

Kan man ikke heller bare ha en koselig og artig kveld med god mat og drikke istedet? 

Anonymous poster hash: b7b2b...3a3
Skrevet

jeg hadde ikke ankommet et julebord i det hele tatt om jeg visste at det skulle være selskapsleker.

Det er så kleint og ufattelig teit.

Kan man ikke heller bare ha en koselig og artig kveld med god mat og drikke istedet?

Anonymous poster hash: b7b2b...3a3

tenk å være så kjedelig og negativ.

Alle som kommer liker spill og leker. Jeg hadde jo ikke planlagt det om jeg visste at folk ikke liker det

Skrevet

Hvor mange blir dere?

Spillet Ryktet går er underholdning på høyt nivå.

Anonymous poster hash: a409d...cc3

Vi blir 12 stykker, så da er vi for mange. Men det er et veldig morsomt spill!:) særlig når mannen min er med, mer udugelige tegneferdigheter skal man lete lengd etter!😁

Skrevet

Grusomt!! Hva med bare sitte og hygge seg og prate?

Det er snakk om voksne mennesker...

Anonymous poster hash: a9a7b...39b

Skrevet

Grusomt!! Hva med bare sitte og hygge seg og prate?

Det er snakk om voksne mennesker...

Anonymous poster hash: a9a7b...39b

Ja, gud forby at man ler seg skakk og har det svinaktig moro på julebord med venner. Du kan vel prate og hygge deg også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...