Gå til innhold

Rart og ikke ha søppelboks på badet!!

Anbefalte innlegg

OK. I andre venninnegjenger ville dette blitt sett på som ekkelt. Det er bare å  bytte pose på badet hver dag. Anonymous poster hash: c51e7...aac

OK.

Men som nevnt, til vanlig er det bare oss, familien her, og venner av barna og av oss er det eventuelt bare jeg som trenger å kaste bind. Jeg synes heller ikke det er verken ekkelt eller flaut og pakke inn bind i papir, hjemme eller hos andre, for å kaste det i søpla på kjøkkenet.

Det som derimot er ekkelt, etter min mening, er de som ikke pakker det inn i papir, og bare slenger bindet sitt i søpla. Har en kollega på jobb som gjør det, aner ikke hvem, og det er ekkelt og se andres bind ligge til almen beskuelse i de åpne søppelspandene på jobbtoalettet. Så egentlig er det samme for meg hvor folk kaster bind, bare de pakker det godt inn.

Fortsetter under...

Fordi...? Søppel er søppel, eller rettere sagt: restsøppel er restsøppel. Det havner i samme posen, i samme dunken, hentes av den samme bilen og brennes samtidig. Hvorfor er det så hårreisende å tenke på at et brukt bind ligger i en pose under vasken på kjøkkenet at du må bruke to utropstegn? Er det for eksempel verre enn at det innlegget som ligger i boksen med kylling ligger der, eller papiret man tørker blod og kjøttsaft av biffen havner der? Plaster/ papir med blod fra en finger når man har skåret seg, hvor skal det kastes? Eller snørrepapir? Hvor mange klasser med restsøppel opererer dere med flere søplekasser med egentlig, for det må da være et slags regelverk for dette som jeg ikke har fått med meg. Ikke minst: hva skjer om en gjest slenger et brukt bind i kjøkkensøpla? Jeg kjenner at det åpner seg en helt ny verden av vanskeligheter som jeg aldri har ofret en tanke. Kanskje jeg har fornærmet folk hele mitt liv ved å kaste ting i feil søppel

Enig.

Skjønner ikke problemstillingen. Kanskje noen religiøse greier vi ikke har fått med oss? En muslimsk kollega nektet fex å bruke doen etter at noen hadde kastet gammel suppe i den. Det var noe med å ikke blande mat og....ja.

Jeg jobber i hjemmesykepleien og det er fyfy å kaste bleier i søppelet på kjøkkenet! Det er uhygienisk og bare helt feil. Vi har selvsagt bøtte på badet hjemme.

Anonymous poster hash: ad4e9...a4b

Jeg jobber i hjemmesykepleien og det er fyfy å kaste bleier i søppelet på kjøkkenet! Det er uhygienisk og bare helt feil. Vi har selvsagt bøtte på badet hjemme.

Anonymous poster hash: ad4e9...a4b

Og jeg jobber på sykehjem og vi har søppelbøtte på hvert rom i avdelingen.

Ikke dermed sagt at vi trenger/ønsker å ha det hjemme.

Jeg trodde faktisk at søppelbøtte på bad/toalett var noe alle hadde.

Må si jeg grøsser med tanke på at man faktisk bærer bind og bleier og gud vet hva inn på kjøkkenet for å kaste det der. På kjøkkenet har man mat, og søppel fra matlagning. Ikke søppel fra bad og toalett,brukte bind kan ha rik bakterieflora,for ikke å snakke om bleier.

Noen her synes visst det er ekkelt å tømme søppel med bind i når det kastes på badet, men blir det noe mindre ekkelt å tømme slikt søppel når det er på kjøkkenet da.

Kommer jeg noen gang til et hjem uten søppelbøtte på toalettet, kommer jeg til å huske denne tråden og spise det jeg får servert med en smule ubehag.

Hadde tette rør for en stund siden. Vi har utleieleilighet.

Første gangen det gikk tett vet jeg var vår skyld. Våtservietter.. Maks 7-8 kom vi til når vi diskuterte det. Det skjedde på en røddag så prisen ble 7500 for spyling.

Trodde det stoppet der.

Andre gangen vet vi ikke hvorfor, for vi hadde naturlig nok lært! Hysterisk mot alt som skulle i do.

Rørleggere kom i hus og gikk gjennom alle bad og toaletter og sa: Vi vet hvem som er synderen. Det er de i utleieleiligheten. De har ikke søppelspann på badet, og det er typisk for de med tette do. Slår aldri feil! Sa han..

Til nå har det kostet oss 15 000 kr, for det var selvsagt tett på ny røddag.

Jeg kaster tamponger på kjøkkenet, aldri i bøtta pga lukt, men q-tips ol SKAL i bøtta. Og man skal slippe å gå på kjøkkenet for å hive slikt. Er jeg på besøk kaster jeg aldri tamponger i bøtta på badet av respekt.

Anonymous poster hash: 484d4...ff8

Du kaster ikke tamponger i bøtta på badet når du er på besøk hos andre? Hvor i all verden kaster du det da? Lar du det ligge i vesken din og stinke?

Anonymous poster hash: 2127b...96c

Annonse

Like rart som ikke å ha kontroll på "og" og "å" reglene kanskje...? Sorry, måtte bare :lol:

Joda, enig med deg HI. Merkelig uten søppelbøtte på badet.

Anonymous poster hash: 9fd97...c88

Hvilke skrivefeil har jeg relatert til "og" / "å" ? 😂 Jeg var skikkelig god på det da jeg gikk grunnskolen, men det er jo kjempelenge siden.

Jeg har en venninne som klaget over tett do etter fest hjemme hos henne. De måtte stake opp og fant blant annet tamponger der. Hun var harnisk over at folk kaster tampong i do.

Jeg hadde lyst å kommentere at hun burde ha do på badet ;) men jeg nikket bare sympatisk..ikke mitt problem.

Anonymous poster hash: 31d27...114

Rart å kalle det søppelboks.

Søppelbøtte eller søppelkasse.

Anonymous poster hash: c1a96...663

Jeg ser at jeg omtalte det feil. Jeg mente selvfølgelig søppelboks. 😂

Jeg har en venninne som klaget over tett do etter fest hjemme hos henne. De måtte stake opp og fant blant annet tamponger der. Hun var harnisk over at folk kaster tampong i do.

Jeg hadde lyst å kommentere at hun burde ha do på badet ;) men jeg nikket bare sympatisk..ikke mitt problem.

Dere er venninner, men du tør ikke å si at det kunne hun kanskje ha unngått hvis hun hadde hatt søppelkasse der inne? Er jo ikke sikkert hun har tenkt på det engang

Anonymous poster hash: d26e8...d37

Dere er venninner, men du tør ikke å si at det kunne hun kanskje ha unngått hvis hun hadde hatt søppelkasse der inne? Er jo ikke sikkert hun har tenkt på det engang

Anonymous poster hash: d26e8...d37

Jeg antar at hun også har lagt merke til at alle offentlige toaletter har søppelbøtte. Samt majoriteten av alle hjem. Ikke en godt bevart hemmelighet som trenger å deles akkurat.

Så. For å oppsummere så er det ekkelt å ha søpplbøtte på badet pga at bind og tamponger blir liggende å gjære på varmekablene (hvor varmt har folk det på badet, egentlig?), det er ekkelt å ikke ha det fordi da må man gå the walk of shame med sitt innpakkede bind og legge det (grøss og gru) i kjøkkenavfallet. Det er minst like ekkelt å pakke det inn (!) og ta det med i veska (!) og kaste det.....hvor, egentlig?

Jeg er over 40 år og har aldri, noen gang, ofret denne problematikken en tanke. Jeg har virkelig vridd hodet, men kan ikke komme på at jeg har vært i tvil om hvor jeg skal gjøre av bindet mitt når jeg har hatt behov for å kvitte meg med det. Er det søppelbøtte på badet kaster man det vel der, hvis ikke tar man det i kjøkkenavfallet. Hvor mye besøk skal man ha om dette virkelog er et problem?

Og at det kan engasjere i 5-6 sider? Fantastisk.

Endret av *Miss Marple*

Så. For å oppsummere så er det ekkelt å ha søpplbøtte på badet pga at bind og tamponger blir liggende å gjære på varmekablene (hvor varmt har folk det på badet, egentlig?), det er ekkelt å ikke ha det fordi da må man gå the walk of shame med sitt innpakkede bind og legge det (grøss og gru) i kjøkkenavfallet. Det er minst like ekkelt å pakke det inn (!) og ta det med i veska (!) og kaste det.....hvor, egentlig?

Jeg er over 40 år og har aldri, noen gang, ofret denne problematikken en tanke. Jeg har virkelig vridd hodet, men kan ikke komme på at jeg har vært i tvil om hvor jeg skal gjøre av bindet mitt når jeg har hatt behov for å kvitte meg med det. Er det søppelbøtte på badet kaster man det vel der, hvis ikke tar man det i kjøkkenavfallet. Hvor mye besøk skal man ha om dette virkelog er et problem?

Og at det kan engasjere i 5-6 sider? Fantastisk.

Aldri har jeg opprettet ett innlegg med så mye respons, takk til alle. Jeg fikk meg en god latter mens min mann skjønner ikke humoren. Jeg håper det blir lenge til jeg opplever å komme på besøk til noen uten søppelbøtte på badet. HI

Annonse

Vi har ei lita søppelbøtte på badet. Den er til helt tørt og luktfritt avfall, som plastemballasje, dorullhylser, q-tips med mer.

Når den tømmes (en gang i uka eller sjeldnere), så sorterer jeg ut plast og papp, med fingrene (!) og kaster resten av posen i restavfall.

Å etterlate bleier, bind eller tamponger i vår søppelbøtte er helt forbudt. Det har skjedd et par ganger. Vi har da våknet til et bad som stinker død og varmekabelkokt blodgris.

De besøkende som har kastet dette i søpla har fått beskjed om å aldri gjøre det igjen.

Jeg er ikke interessert i å håndtere andres stinkende mensblod. De kan kaste i våre utendørs søppelbøtter ved behov.

Anonymous poster hash: 64102...aa2

Å etterlate bleier, bind eller tamponger i vår søppelbøtte er helt forbudt. Det har skjedd et par ganger. Vi har da våknet til et bad som stinker død og varmekabelkokt blodgris.

De besøkende som har kastet dette i søpla har fått beskjed om å aldri gjøre det igjen.

Jeg er ikke interessert i å håndtere andres stinkende mensblod. De kan kaste i våre utendørs søppelbøtter ved behov.

Seriøst????!!!

Og hvor varmt har dere det på badet egentlig???

Anonymous poster hash: 10b33...a43

Vi har ei lita søppelbøtte på badet. Den er til helt tørt og luktfritt avfall, som plastemballasje, dorullhylser, q-tips med mer.

Når den tømmes (en gang i uka eller sjeldnere), så sorterer jeg ut plast og papp, med fingrene (!) og kaster resten av posen i restavfall.

Hehehe.. Verdens dårligste og slemmeste vertinne 😂

Anonymous poster hash: 5e451...6b5

Verste svaret til nå. Du får henge opp en lapp om hva som er lov å kaste på deres bad. Tror du er et troll, dette er for sykt til å være sant.

Anonymous poster hash: c51e7...aac

Må si jeg grøsser med tanke på at man faktisk bærer bind og bleier og gud vet hva inn på kjøkkenet for å kaste det der. På kjøkkenet har man mat, og søppel fra matlagning. Ikke søppel fra bad og toalett,brukte bind kan ha rik bakterieflora,for ikke å snakke om bleier.

Noen her synes visst det er ekkelt å tømme søppel med bind i når det kastes på badet, men blir det noe mindre ekkelt å tømme slikt søppel når det er på kjøkkenet da.

Kommer jeg noen gang til et hjem uten søppelbøtte på toalettet, kommer jeg til å huske denne tråden og spise det jeg får servert med en smule ubehag.

Hvor sjelden tømmer du egentlig søpla? Og er du veganer?

Anonymous poster hash: 66707...7da

Svarer du noen gang i telefonen mens du lager mat? Tar i dørhåndtak? Nyser, hoster, klør deg i panna? Da er det neppe bakteriefritt hos deg heller. Dessuten, hvordan tror du vi som kaster bind mm. på kjøkkenet gjør det? Sveiver det rundt oss på veien, klasker det ned på brødfjøla og så krøller det sammen med blodsida ut før vi griper tak i gulosten? Eller er det det at du griser og søler mye selv når du skifter tamponger, bind og bleier, og derfor tror du alle andre gjør det også?

Anonymous poster hash: 3b41e...c69

Svarer du noen gang i telefonen mens du lager mat? Tar i dørhåndtak? Nyser, hoster, klør deg i panna? Da er det neppe bakteriefritt hos deg heller. Dessuten, hvordan tror du vi som kaster bind mm. på kjøkkenet gjør det? Sveiver det rundt oss på veien, klasker det ned på brødfjøla og så krøller det sammen med blodsida ut før vi griper tak i gulosten? Eller er det det at du griser og søler mye selv når du skifter tamponger, bind og bleier, og derfor tror du alle andre gjør det også?

Anonymous poster hash: 3b41e...c69

Selvsagt svarer jeg i telefon, klør meg i panna osv mens jeg lager mat , men da vasker jeg jeg selvfølgelig hendene både før og etter.

Mata fall,blod fra kjøtt osv kan heller ikke sammen liknes med blod i bind og bæskjebleier. Enten man liker det eller ikke, og uansett om man ikke har noen infeksjoner, så er det bakterier der som er naturlige og skal være der, men som ikke skal være i maten.

Det er i seg selv ikke det at bleier og bind ligger i søpla på kjøkkenet jeg synes er underlig, men denne fraktinga til kjøkkenet, hvor man uansett om man vasker hendene etter dobesøk, tar i skitne ting , enten man har pakket det inn før eller etter dobesøk, og videre på dører og kjøkkenskap osv. Så sant man ikke bruker hansker da.

Det jeg og undret meg på, var hvorfor noen mener det er fælt og ekkelt å tømme slikt avfall når det er i ei søppelbøtte på toalett/bad, mens det er helt ok å tømme det når det ligger i søpla på kjøkkenet, for den tømmes vel før eller senere den og.

Selvsagt svarer jeg i telefon, klør meg i panna osv mens jeg lager mat , men da vasker jeg jeg selvfølgelig hendene både før og etter.

Mata fall,blod fra kjøtt osv kan heller ikke sammen liknes med blod i bind og bæskjebleier. Enten man liker det eller ikke, og uansett om man ikke har noen infeksjoner, så er det bakterier der som er naturlige og skal være der, men som ikke skal være i maten.

Det er i seg selv ikke det at bleier og bind ligger i søpla på kjøkkenet jeg synes er underlig, men denne fraktinga til kjøkkenet, hvor man uansett om man vasker hendene etter dobesøk, tar i skitne ting , enten man har pakket det inn før eller etter dobesøk, og videre på dører og kjøkkenskap osv. Så sant man ikke bruker hansker da.

Det jeg og undret meg på, var hvorfor noen mener det er fælt og ekkelt å tømme slikt avfall når det er i ei søppelbøtte på toalett/bad, mens det er helt ok å tømme det når det ligger i søpla på kjøkkenet, for den tømmes vel før eller senere den og.

Enig!

Anonymous poster hash: c51e7...aac

Er det så skambelagt å ha mensen altså, at man ikke kan gå med ei lita pakke i handa fra badet til kjøkkenet? Det er da ingen overraskelse at de fleste damer blør en gang i måneden. Vi har ikke søplekasse på badet, og når jeg tenker etter så vet jeg ikke om så mange som har, og kommer ikke til å ha det. Om folk ikke takler å ta med seg søpla si de tre meterne det er fra badet til kjøkkenet, så får de heller stappe det i veska eller lomma. Jeg har aldri tenkt på at det skal være noe problem en gang, og har frimodig kasta både bind og tamponger i andres kjøkkensøppel.

Du hadde nok tenkt litt på det om du hadde hatt tenåringsjenter i hus. Selv om du synes mensen er naturlig og en ting som ikke trenger å skjules så mener nok ikke en 13 åring det samme.

Vi har selvfølgelig bøtte på badet. Bad og kjøkken er i forskjellige etasjer så man sjal slippe vandring med bind og tamponger.

Anonymous poster hash: 64d1f...ccc

Det sykeste med denne tråden er hvor stor skam som er forbundet med noe så usedvanlig naturlig som at alle kvinner blør og beskytter seg mot denne blødningen med hjelpemidler - som deretter må kastes.

Ja, vi lever i et patriarkat. Og så lenge vi gjør det er det hyggelig med søppelbøtte på badet 😉 Uansett, til dere som mener det er så ekkelt og at det stinker, kan dere ikke bare kjøpe en liten modell da? De aller minste søppelbøttene er jo bittesmå.

Anonymous poster hash: 30e53...932

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...