Gå til innhold

Rart og ikke ha søppelboks på badet!!

Anbefalte innlegg

Vi er 5 og har ikke søppelbøtte på badet der gjester går. Har det på badet oppe, men det er til familien. Aldri tenkt over at det er hensynsløst å ikke ha bøtte til gjester. De fleste bor ikke i palass. Når jeg er på besøk bærer jeg ev brukt bind diskret innpakket i emballasjen til søppelet som alle har under vasken. Opplever det som uproblematisk. Har kanskje også med at jeg er oppvokst i oldtiden. Vi hadde toalett på et rom, og badekar og vask på et annet. Det var ikke naturlig å ha søppelbøtte der. Da jeg som ung besøkte folk med søppelbøtte på badet, opplevde jeg det som luksus. Særlig hvis de hadde pedalbøtte :P

Så sorry, skjønner ikke helt hva som er problemet. Mer rart at folk blir sjokkert over dette.

Og mer sjokkerende den lave graden av kildesortering på DIB. Dorullkjerner i søppelet, er dere seriøse? Mange late miljøsvin skjønner jeg.

Fortsetter under...

Æsj, så mange ekle folk her. Sært å lese om de rare baderomsvanene deres😣 Selvsagt må det være søppelbøtte på badet!

Anonymous poster hash: d9caf...64f

Jeg er derimot sjokkert over miljøsvinene her inne. Trodde virkelig vi var kommet lengre.

Anonymous poster hash: 66707...7da

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange av dere synes det er så ekkelt å ha søppelbøtte på badet, samtidig som dere synes det er greit å kaste blodige bind og tamponger i søppla på kjøkkenet. I mine øyne, så er det mye eklere å kaste det på kjøkkenet, ligger kanskje der i flere dager. Hvorfor er det bedre der enn på badet? Eller kaster dere søppla på kjøkkenet hver dag. Her kastes ikke restsøpla hver dag, ikke annenhver dag engang. Sorterer jo, så restsøppla kan fort bli stående noen dager

Anonymous poster hash: d26e8...d37

Ærlig talt. Ekkelt fordi det er mat på kjøkkenet? Vanligvis kaster man brukte bind i søpla uten å legge det i skapet først. hadde du hatt mengdevis med bakterier i underlivet så legger man faktisk merke til det (lukt, kløe, sviing). Bakteriene hopper heller ikke fra søpla og opp på maten. Tenk på restene som blir igjen når man skjærer opp kylling, det er bakterier det også. Med normal håndhygiene er det ingen problemer å kaste bind i søpla. Jeg kaster ungenes bleier der liksom. Har ikke eget søppel til det heller.

Anonymous poster hash: d6179...de6

Annonse

Ærlig talt. Ekkelt fordi det er mat på kjøkkenet? Vanligvis kaster man brukte bind i søpla uten å legge det i skapet først. hadde du hatt mengdevis med bakterier i underlivet så legger man faktisk merke til det (lukt, kløe, sviing). Bakteriene hopper heller ikke fra søpla og opp på maten. Tenk på restene som blir igjen når man skjærer opp kylling, det er bakterier det også. Med normal håndhygiene er det ingen problemer å kaste bind i søpla. Jeg kaster ungenes bleier der liksom. Har ikke eget søppel til det heller.

Jeg tenkte mer på lukt. Folk kommenterer at det er ekkelt at det liggerpå badet fordi det lukter

Jeg tenkte mer på lukt. Folk kommenterer at det er ekkelt at det liggerpå badet fordi det lukter

I praksis lukter det ikke hverken på badet eller på kjøkkenet. Det er rett og slett ikke noe problem i virkeligheten.

Anonymous poster hash: 5d174...349

Det er vel ekkelt uansett hvor det lukter? Om folk har varmekabler på badet kommer lukten somregel veldig fort og kan bli veldig intens. Om folk da ikke har en innarbeidet vane med å tømme søpla daglig på badet kan det bli ganske intenst.

De fleste tømmer vel uansett søpla når det lukter? Uansett hvor den står?

Det kommer sikkert litt an på hvor mye avfall man har. Vi har fem barn (ett bruker bleier), og selv om vi er flinke med resirkulering blir det en del restavfall. Her har vi rutine på å gå ut med søpla hver kveld etter at kjøkkenet er ryddet og vasket, og samtidig som vi bytter kjøkkenkluter.

Har inntrykk av at det er de som ikke har søppelspann på badet som også har mest søppel liggende å flyte. Q-tips, sminkeservietter og bomullsdotter over alt. Men det gjelder selvsagt ingen av dere i tråden regner jeg med..

Anonymous poster hash: c51e7...aac

Hvor ofte er det man skifter bind og tampong hos andre egentlig...? Er det ikke vanlig å skifte før man drar hjemmefra, og da burde det vel holde i 2-3 timer? Jeg blør mye selv altså, men kan aldri huske å ha skiftet hos andre, bortsett fra på skole/jobb.

Vi har ikke søppelbøtter. Toalettet i hovedetasjen ligger vegg i vegg med kjøkkenet, og badet på loftet er det kun vi som bruker. Tanntråd, kontaktlinser og Q-tips som blir brukt på kvelden legges i et sammenbrettet papir og tatt med ned på morgenen. Kunne vurdert søppelbøtte om jeg hadde døtre, men jeg har kun gutter.

Anonymous poster hash: 85e8e...9d8

Ja, tenke seg til å skifte bind hos andre! Varer et besøk aldri lengre enn 2-3 timer? 

Og personlig foretrekker jeg helst å skifte bind hver gang jeg går på do, ekkelt å dra opp igjen trusa hvis bindet er fuktig og blodig.

Har inntrykk av at det er de som ikke har søppelspann på badet som også har mest søppel liggende å flyte. Q-tips, sminkeservietter og bomullsdotter over alt. Men det gjelder selvsagt ingen av dere i tråden regner jeg med..

Hvor får du det inntrykket fra? Kanskje vi bare liker å ha det ryddig rundt oss og fikser det med det samme? Eller kanskje vi ikke genererer så mye avfall. Jeg bruker myke ansiktskluter til sminkefjerning i stedet for pads. Har menskopp (genialt, da trenger jeg ikke å styre med noe når jeg er på besøk). De få q-tipsene jeg bruker klarer jeg å bære med meg. Shampoflasker og esker til kremer, sminke etc går rett til kildesortering.

Annonse

Sukk.... Det er jo fordi det ikke er restavfall.

Det er papir og skal resirkuleres.

Sannheten er at en dorullkjerne i restavfallet spiller ingen rolle. Restavfallet blir brent. Blir som å brenne vekten av en dorullkjerne eksta i vedovnen.

Anonymous poster hash: 9529e...3e7

Hvis jeg hadde vært på besøk hos noen som ikke hadde søppelbøtte på badet, hadde det ikke falt meg inn å hive bind i kjøkkensøpla!! Det gjør man bare ikke!! Da hadde jeg heller pakket det godt inn i dopapir, og lagt det i veska...

Man kaster da ikke bleier og bind på kjøkkenet!!!??

Anonymous poster hash: 10b33...a43

Trenger ikke søppelbøtte, jeg tømmer menskoppen i vasken din ;)

Evt som min mor som har en liten søppelbøtte til q-tips og truseinnlegg bl.a i et eget skap sammen med toalettbørsten, klorin og sånt.

Anonymous poster hash: e5255...0b2

Hvis jeg hadde vært på besøk hos noen som ikke hadde søppelbøtte på badet, hadde det ikke falt meg inn å hive bind i kjøkkensøpla!! Det gjør man bare ikke!! Da hadde jeg heller pakket det godt inn i dopapir, og lagt det i veska...

Dette!

Det hadde virkelig ikke falt meg inn heller at det var meningen at man skulle bære med seg søpla si til kjøkkenet for å kaste den der. Hadde nok stått litt på badet og klødd meg i hodet (ikke alltid jeg tar med veska inn på badet heller).

Anonymous poster hash: d9caf...64f

Hvordan fjerner man mensen? :P

Jeg har to bad, har bare søppelbøtte på det ene. Men jeg kaster svært lite i den - en bomulldott i ny og ne og en tom sjampoflaske en gang i kvartalet. Hat menskopp så jeg slipper heldigvis det griset med bind og tamponger.

Den har jeg operert bort.

Svidd bort slimhinnene i livmoren og aldri blødd en dråpe siden.

Blir steril da, men har uansett de barna jeg ønsker.

Anonymous poster hash: 776c7...abc

Rar jeg sikkert. Trodde at kjøkkensøpla var til all slags søppel i huset. Mulig jeg er miljøskadd etter en oppvekst i oldtiden med bare et søppelspann i huset, men synes ærlig talt dere er veldig fisefine og lite løsningsorienterte her.

Om det ligger utgått kyllingfilet, et brukt bind og en tissebleie i kjøkkensøpla går vel for det samme? Bærer jo ut søppelet ved behov.

Må vel snart ha et søppelspann på hvert rom i huset.... som må tømmes hele tiden.

Ikke rart folk her klager over tidsklemma og ikke har tid til ditt og datt.

Fordi...? Søppel er søppel, eller rettere sagt: restsøppel er restsøppel. Det havner i samme posen, i samme dunken, hentes av den samme bilen og brennes samtidig. Hvorfor er det så hårreisende å tenke på at et brukt bind ligger i en pose under vasken på kjøkkenet at du må bruke to utropstegn? Er det for eksempel verre enn at det innlegget som ligger i boksen med kylling ligger der, eller papiret man tørker blod og kjøttsaft av biffen havner der? Plaster/ papir med blod fra en finger når man har skåret seg, hvor skal det kastes? Eller snørrepapir? Hvor mange klasser med restsøppel opererer dere med flere søplekasser med egentlig, for det må da være et slags regelverk for dette som jeg ikke har fått med meg. Ikke minst: hva skjer om en gjest slenger et brukt bind i kjøkkensøpla? Jeg kjenner at det åpner seg en helt ny verden av vanskeligheter som jeg aldri har ofret en tanke. Kanskje jeg har fornærmet folk hele mitt liv ved å kaste ting i feil søppel 

Trenger ikke søppelbøtte, jeg tømmer menskoppen i vasken din ;)

Evt som min mor som har en liten søppelbøtte til q-tips og truseinnlegg bl.a i et eget skap sammen med toalettbørsten, klorin og sånt.

Anonymous poster hash: e5255...0b2

Å ha et lite privat søppel til blant annet truseinnlegg(!) er jo bare enda mer ekkelt. Får inntrykk av at det blir spart på når du skriver det på den måten. Da kan man like så k mm gjerne ha et vanlig søppel som gjester også kan bruke. Og som man tømmer hver dag.

Å ha et lite privat søppel til blant annet truseinnlegg(!) er jo bare enda mer ekkelt. Får inntrykk av at det blir spart på når du skriver det på den måten. Da kan man like så k mm gjerne ha et vanlig søppel som gjester også kan bruke. Og som man tømmer hver dag.

Og hvorfor kan du ikke bare tømme blodet ditt i toalettet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...