Gå til innhold

Rart og ikke ha søppelboks på badet!!

Anbefalte innlegg

Mener dere at vi som selv ikke bruker søppelbøtte på badet skal ha det for eventuelle gjesters del? Er det ikke verre at vertskapet sjekker søppel hver gang gjester har dratt, og så eventuelt må tømme mensavfallet deres? Jeg ville ikke likt det selv. Hadde jeg hatt slikt avfall ville jeg helst tatt jobben med det selv.

Og å kaste avfall i do er bare slemt.

Anonymous poster hash: 66707...7da

Fortsetter under...

Jeg er mer overrasket av alle som kaster tomme doruller og schampoflasker i søpla i stedet for resirkulering enn de som ikke har søppel på do. I verdensproblemskalaen er da det virkelig verre. Men her jeg bor er det matavfall og brennbart (det som ikke kan resirkuleres).

Vi har et knøttlite do. Og med badebalje og potte og pall må vi leke twister nok for å komme oss helskinnet gjennom. Og når det kun er brennbart avfall som skal i søpla behøver vi ikke to.

Men jeg bruker også menskopp, så frakting av bind er et problem jeg ikke har.

Og dere som kaster bind og tamponger i do det det ikke er søppel, hadde det ikke vært verre å få vite at det hadde tettet hele systemet?

Anonymous poster hash: d6179...de6

Er det så skambelagt å ha mensen altså, at man ikke kan gå med ei lita pakke i handa fra badet til kjøkkenet? Det er da ingen overraskelse at de fleste damer blør en gang i måneden. Vi har ikke søplekasse på badet, og når jeg tenker etter så vet jeg ikke om så mange som har,  og kommer ikke til å ha det. Om folk ikke takler å ta med seg søpla si de tre meterne det er fra badet til kjøkkenet, så får de heller stappe det i veska eller lomma. Jeg har aldri tenkt på at det skal være noe problem en gang, og har frimodig kasta både bind og tamponger i andres kjøkkensøppel. 

Har du døtre ? Når de eventuelt blir store, så kan det hende at mensen blir flaut,og da er det ikke noe gøy å gå på kjøkkenet å hive bind/tamponger. Selv har jeg søppelbøtte på badet, og har alltid hatt det.

Søppelbøtte er nødvendig på do/bad. Mulig noen kan ha et annet bra system for dette avfallet,men å drasse brukte bind,dorullhylser osv med seg for å kaste på kjøkkenet, ser jeg rett og slett på som urenslig.Æsj. Hjelper ikke å vaske hender etter toalettbesøk, når man skal klasse på ting man har tatt på med skitne fingre og som kan inneholde både e-coli og annnen dritt. Og så skal man ta dette med på kjøkkenet, åpne eventuelle dører og kjøkkenskapet med skitne fingre. Uh,kjenner jeg blir litt kvalm, med tanke på at lages mat på et slikt kjøkken.

Anonymous poster hash: e435b...bce

Så mange som ikke kildesorterer søppelet. Doruller, tannkremtuber, deodoranter, papir osv, kan da sorteres.

Vi har også en bøtte på badet for restavfall, men ting som kan sorteres blir sortert...

Anonymous poster hash: 8e715...b3e

Så mange som ikke kildesorterer søppelet. Doruller, tannkremtuber, deodoranter, papir osv, kan da sorteres.

Vi har også en bøtte på badet for restavfall, men ting som kan sorteres blir sortert...

Dere får lage en egen tråd om kuldesortering på badet da :)

Anonymous poster hash: 2e589...952

Annonse

Evt kildesortering 😜

Nei, hvorfor skulle jeg det. Det må da være like innafor å nevne sortering av søppel, som hva man liker/ikke liker av søppel på badet/kjøkkenet. Badet er en del av helheten...

Bor på landet, og her skiller vi bare mellom papp og restavfall. Dorullene går nok dessverre i søppelbøtta på badet, som igjen går i restavfall. For oss er det en selvfølge med søppelbøtte på badet. Min mann bruker flere stikkpiller daglig, hver enkel stikkpille er innpakket i en plastfolie. Ville vært rart om han måtte gå på kjøkken hver gang han har tatt en. Det kastes også mye annet rart som q tipser, sminkepads, doruller, tanntråd, tannkremtuber, såpeflasker, våtservietter osv. Tror faktisk det hadde vært lettere å klart oss uten søppelbøtte på kjøkken. 

Anonymous poster hash: 9529e...3e7

Nei, hvorfor skulle jeg det. Det må da være like innafor å nevne sortering av søppel, som hva man liker/ikke liker av søppel på badet/kjøkkenet. Badet er en del av helheten...

Det har allerede blitt nevnt flere ganger nå.

Hvor ofte er det man skifter bind og tampong hos andre egentlig...? Er det ikke vanlig å skifte før man drar hjemmefra, og da burde det vel holde i 2-3 timer? Jeg blør mye selv altså, men kan aldri huske å ha skiftet hos andre, bortsett fra på skole/jobb.

Vi har ikke søppelbøtter. Toalettet i hovedetasjen ligger vegg i vegg med kjøkkenet, og badet på loftet er det kun vi som bruker. Tanntråd, kontaktlinser og Q-tips som blir brukt på kvelden legges i et sammenbrettet papir og tatt med ned på morgenen. Kunne vurdert søppelbøtte om jeg hadde døtre, men jeg har kun gutter.

Anonymous poster hash: 85e8e...9d8

Jo, dessverre, men det er motbydelig. Sånn ville aldri jeg bodd.

Prioriteringssak. Skulle gjerne hatt separat do (og ingen gjestar på badet), men da hadde vi ikkje kunne hatt to fulle bad. Når ungane blir tenåringar trur eg vi får glede av å sleppe å irritere oss over tidsbruken på badet.

Anonymous poster hash: dcd1b...db5

Annonse

. Og mine nære venninner gjør som meg, de pakker eventuelle bind godt inn i papir, og kaster det i søpla under vasken.

OK. I andre venninnegjenger ville dette blitt sett på som ekkelt. Det er bare å  bytte pose på badet hver dag.

Anonymous poster hash: c51e7...aac

OK. I andre venninnegjenger ville dette blitt sett på som ekkelt. Det er bare å bytte pose på badet hver dag.

Hvorfor skal man det når man ikke har avfall på badet selv?

Hvorfor skal man det når man ikke har avfall på badet selv?

Av hensyn til gjester. Det er usannsynlig sært å tvinge gjester til å paradere brukte bind/tamponger gjennom kjøkkenet. Det er faktisk hensynsløst.

Anonymous poster hash: 5e451...6b5

Det jeg misliker med søppelbøtte på badet er at alt går i samme beholder. Vi burde egentlig hatt en til papir, en til plast og en til restavfall. Det har jeg ikke.

Anonymous poster hash: 5d174...349

Av hensyn til gjester. Det er usannsynlig sært å tvinge gjester til å paradere brukte bind/tamponger gjennom kjøkkenet. Det er faktisk hensynsløst.

Bedre å overlate sitt blodige avfall til vertskapet? Her er gjestetoalettet vegg i vegg med kjøkkenet, og nøyaktig to meter fra søppelbøtta. Vil tro gjestene heller sniker avfall ned der enn at jeg skal inspisere en bøtte ingen fastboende bruker for å se etter efterladenskaper når de har dratt. Dét er i alle fall avslørende for dere sarte sjeler.

Enig. Vi har for eksempel et veldig smalt og lite kjøkken. Så hvis jeg eller min mann står og lager mat må vi flytte oss hvis gjesten skal kaste noe i søppelet under vasken. Det sier seg selv at det blir ubehagelig.

Bedre å overlate sitt blodige avfall til vertskapet? Her er gjestetoalettet vegg i vegg med kjøkkenet, og nøyaktig to meter fra søppelbøtta. Vil tro gjestene heller sniker avfall ned der enn at jeg skal inspisere en bøtte ingen fastboende bruker for å se etter efterladenskaper når de har dratt. Dét er i alle fall avslørende for dere sarte sjeler.

Inspisere? Hva med å bare hive plastposen på badet oppi med det vanlige avfallet når du skal ut for å kaste det? Ingen behov for en videre inspeksjon.

Inspisere? Hva med å bare hive plastposen på badet oppi med det vanlige avfallet når du skal ut for å kaste det? Ingen behov for en videre inspeksjon.

Ok. Trenger ikke inspisere. Men det er altså vertskapets jobb å sjekke om gjestene har mens og dermed har etterlatt avfall i en bøtte de selv ikke bruker.

Husker faktisk i tenårene at meg og en venninne ikke likte å besøke en felles venninne når vi hadde mensen pga at de ikke hadde søppelspann på badet. Leiligheten var formet som en U, på en slik måte at toalettet var innerst i gangen og for å komme til kjøkkenet måtte man gå gjennom hele gangen og så stuen (hvor gjerne foreldrene satt) for å komme seg inn på kjøkkenet. Ubehagelig!

Er det ikke eklere å ta med seg bind og tamponger inn på kjøkkenet, der man oppbevarer mat osv, enn å kaste i det en søppelbøtte på badet? Badet er liksom det stedet "underlivs-ting" foregår, mens på kjøkkenet skal det være sånt som har med mat og spising å gjøre.

Er man redd for lukt kan man tømme søpla på badet litt oftere, for eksempel daglig.

Anonymous poster hash: 593a1...d2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...