Gå til innhold

Rart og ikke ha søppelboks på badet!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil mye heller ha gjesters (og mine egne) blodige bind i søpla på badet, enn i søpla på kjøkkenet!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er kjemperart...

Gidder ikke å gå fra badet til kjøkkenet med hver minste tanntråd, dorull og sminkefjerneserviett. Har heller ikke lyst til at jeg (eller andre) skal måtte gå halve huset med bind og tamponger. Hadde kviet meg for å dra til folk uten søppelbøtte på badet om jeg har mensen gitt 😂

Anonymous poster hash: 2e589...952

Skrevet

Jeg er vokst opp med å ikke ha søppelbøtte på badet, så for meg ble det veldig rart når jeg flyttet inn med en mann som måtte ha det. Kriteriet for å ha det på badet var at han måtte tømme den for den vanen fikk jeg aldri inn, vi endte opp med å ikke ha søppelbøtte på badet i åtte år. Nå har vi fått det igjen siden hans unger har fått mensen. Fortsatt hans oppgave å tømme den, og han får rykninger i nesa hver gang han åpner den i perioder. Jeg er vant til å kaste tampongerr i vanlig søppel, så det gjør jeg enda selv om det er søppelbøtte på badet.

Mange jeg har vært hos som ikke har søppelbøtte på badet. Få av mine venner fra barndommen som hadde det.

Anonymous poster hash: 7f5ff...8a7

Skrevet

Vi har ikke. Null problem å frakte q-tips og tanntråd til kjøkkenet vegg i vegg. Dorullkjerner og esker til kremer, parfyme, sminke etc. skal uansett i papp og papir. Vi har eget bad i tilknytning til hovedsoverommet. Barna har også eget bad, og vi har et eget gjestebud. Lapper fra klær? Jeg vasker alltid tøy før jeg tar det i bruk.

Anonymous poster hash: 66707...7da

Skrevet

Husker fortsatt med gru at jeg måtte frakte et bind innpakket i dopapir inn til et helt middagsselskap ute på kjøkkenet for å kaste det i søppelet der. Det er ca 15 år siden nå og husker det fortsatt. Walk of shame som noen sa over her😖

Anonymous poster hash: 03cab...f11

Skrevet

Det er jo supersært å ikke ha søppeldunk på badet. Rett og slett. Og da får de regne med at man spyler ned truseinnlegg og ob osv i deres do. Hadde ALDRI tatt med meg brukt ob innpakket i papir ut fra badet hos noen for å gå inn på *grøss* kjøkkenet for å kaste det der. For flaut og motbydelig ekkelt å ta med slikt dit. Hadde tenkt dette var folk med dårlig hygiene og lite sosial kompetanse.

Anonymous poster hash: ad6c0...6a7

Skrevet

Søppelboks var rart

Anonymous poster hash: cd50b...5ee

Skrevet

Har ikke søppelbøtre på badet. Badet ått er i gangen, så jeg går ut på trappen og kaster det rett i søppeldunket. (Pakker i papir, med liten pose rundt).

Har jeg mensen, og ska til andre. Har jeg på meg klær, med lommer jeg kan legge posen i. Til jeg treffer på en passende bossbøtte. Kaster det aldri i boss bøtte på badet til andre.

Anonymous poster hash: ebc4d...27e

Skrevet

Vi bruker ikke q-tips, sminke et. Tomme shampoflasker , går i plast resirkulering.

Skrevet

Hadde tette rør for en stund siden. Vi har utleieleilighet.

Første gangen det gikk tett vet jeg var vår skyld. Våtservietter.. Maks 7-8 kom vi til når vi diskuterte det. Det skjedde på en røddag så prisen ble 7500 for spyling.

Trodde det stoppet der.

Andre gangen vet vi ikke hvorfor, for vi hadde naturlig nok lært! Hysterisk mot alt som skulle i do.

Rørleggere kom i hus og gikk gjennom alle bad og toaletter og sa: Vi vet hvem som er synderen. Det er de i utleieleiligheten. De har ikke søppelspann på badet, og det er typisk for de med tette do. Slår aldri feil! Sa han..

Til nå har det kostet oss 15 000 kr, for det var selvsagt tett på ny røddag.

Jeg kaster tamponger på kjøkkenet, aldri i bøtta pga lukt, men q-tips ol SKAL i bøtta. Og man skal slippe å gå på kjøkkenet for å hive slikt. Er jeg på besøk kaster jeg aldri tamponger i bøtta på badet av respekt.

Anonymous poster hash: 484d4...ff8

Skrevet

Det et da virkelig langt verre å ha do på badet.

Skrevet

Har ikke søppelbøtte på badet, fordi jeg ikke liker det. (Har bare dårlige erfaringer med ekkel lukt fra søppelbøtter på badet og jeg liker det ikke)Tror ikke jeg utsetter gjestene mine for så store påkjenninger ved det. Kanskje mest fordi jeg som regel har kamerater på besøk, som kanskje ikke har så mye de skal kaste på badet. Og mine nære venninner gjør som meg, de pakker eventuelle bind godt inn i papir, og kaster det i søpla under vasken.

Men greit å bli minnet på at noen synes det er ubehagelig, så hvis jeg en sjelden gang far fest, så skal jeg sette inn en søppelbøtte.

Skrevet

Veldig spesielt å ikke ha søppel på badet. Vil mye heller at gjester kaster tingene sine i posen på badet enn at de må inn på kjøkkenet under vasken å kaste det. Virker veldig styrete å skulle gå med alt av søppel inn på kjøkken hver gang jeg skulle kaste noe, som er flere ganger for dagen. Linser, q-tips, merkelapper, tannkremtuber, plystre, hår, Tom emballasje, bind, osv.

Vet jeg vi får gjester så sørger jeg i hvert fall for at det er søppel tilgjengelig, akkurat som rent håndkle. Stakkars gjester som må gå inn på kjøkkenet og luske i skapet for å kaste tamponger og bind, mens vi andre står og lager mat, sitter ved bordet. Snakk om å bli avslørt :o

Anonymous poster hash: 3f0c5...795

Skrevet

Veldig spesielt å ikke ha søppel på badet. Vil mye heller at gjester kaster tingene sine i posen på badet enn at de må inn på kjøkkenet under vasken å kaste det. Virker veldig styrete å skulle gå med alt av søppel inn på kjøkken hver gang jeg skulle kaste noe, som er flere ganger for dagen. Linser, q-tips, merkelapper, tannkremtuber, plystre, hår, Tom emballasje, bind, osv.

Vet jeg vi får gjester så sørger jeg i hvert fall for at det er søppel tilgjengelig, akkurat som rent håndkle. Stakkars gjester som må gå inn på kjøkkenet og luske i skapet for å kaste tamponger og bind, mens vi andre står og lager mat, sitter ved bordet. Snakk om å bli avslørt :o

Anonymous poster hash: 3f0c5...795

Skrevet (endret)

Er det så skambelagt å ha mensen altså, at man ikke kan gå med ei lita pakke i handa fra badet til kjøkkenet? Det er da ingen overraskelse at de fleste damer blør en gang i måneden. Vi har ikke søplekasse på badet, og når jeg tenker etter så vet jeg ikke om så mange som har,  og kommer ikke til å ha det. Om folk ikke takler å ta med seg søpla si de tre meterne det er fra badet til kjøkkenet, så får de heller stappe det i veska eller lomma. Jeg har aldri tenkt på at det skal være noe problem en gang, og har frimodig kasta både bind og tamponger i andres kjøkkensøppel. 

Endret av Himmel og hav
Skrevet

Er ikke det normalt å ha do på badet ?

Skrevet

Er det så skambelagt å ha mensen altså, at man ikke kan gå med ei lita pakke i handa fra badet til kjøkkenet? Det er da ingen overraskelse at de fleste damer blør en gang i måneden. Vi har ikke søplekasse på badet, og når jeg tenker etter så vet jeg ikke om så mange som har, og kommer ikke til å ha det. Om folk ikke takler å ta med seg søpla si de tre meterne det er fra badet til kjøkkenet, så får de heller stappe det i veska eller lomma. Jeg har aldri tenkt på at det skal være noe problem en gang, og har frimodig kasta både bind og tamponger i andres kjøkkensøppel.

Jeg hadde syntes det var litt (veldig) merkelig om du kom med ditt innpakkede bind/tampong for å hive under kjøkkenvasken....

Men, det er jo fordi jeg ikke er vant med det. Har faktisk aldri opplevd at familie, venner eller bekjente ikke har søppelbøtte på badet :)

Å tvinge noen til å gå med blod i veska er også litt rart (i stede for å ha søppel på badet).

Til de som synes det lukter om dere "kaster mensen" i søppelbøtta, hva med å gå ut med søpla oftere..?

Anonymous poster hash: 2e589...952

Skrevet

Jeg har tenåringsjenter. De har venninner på besøk hele tiden. Tror ikke venninnene synes det er kult å gå forbi meg og min mann i stua og inn på kjøkkenet med det brukte bindet i hånda. Jeg hadde rett og slett ikke gått på besøk der jeg visste at det ikke var søppelbøtte på badet.

Anonymous poster hash: 65006...f40

Skrevet

Jeg har tenåringsjenter. De har venninner på besøk hele tiden. Tror ikke venninnene synes det er kult å gå forbi meg og min mann i stua og inn på kjøkkenet med det brukte bindet i hånda. Jeg hadde rett og slett ikke gått på besøk der jeg visste at det ikke var søppelbøtte på badet.

Anonymous poster hash: 65006...f40

Da jeg var tenåringsjente kunne det ikke falle meg inn å kaste slikt i søppeldunken på do for da ville jo vertsskapet/mine foreldre skjønne at jeg hadde mensen. Så jeg kastet altid i søpla på kjøkkenet uansett - men jeg ventet til et diskret øyeblikk.

Anonymous poster hash: b7306...2cf

Skrevet

Er ikke det normalt å ha do på badet ?

Jo, dessverre, men det er motbydelig. Sånn ville aldri jeg bodd.

Skrevet

Hadde det før, men etter at ungene sluttet med bleie og jeg fjernet mensen har jeg kastet ut søppelkasser også.

Har en på str med en kopp i skapet til q-tips, pass og lignende som ikke lukter, men den er det bare jeg som vet om.

Kjempe deilig å slippe søpla på badet.

Anonymous poster hash: 776c7...abc

Hvordan fjerner man mensen? :P

Jeg har to bad, har bare søppelbøtte på det ene. Men jeg kaster svært lite i den - en bomulldott i ny og ne og en tom sjampoflaske en gang i kvartalet. Hat menskopp så jeg slipper heldigvis det griset med bind og tamponger.

Skrevet

Søppelbøtte

Anonymous poster hash: 4bc45...917

Skrevet

Det er supersært å ikke ha søppelbøtte på badet!

Hadde jeg vært på besøk og hatt mensen hadde da tampongen havnet i toalettet! Ikke farian om jeg hadde bært en brukt tampong gjennom huset for å kaste på kjøkkenet.

Anonymous poster hash: 0892f...2a8

Skrevet

Dere som ramser opp alt somgår i søpla på badet; kildesorterer dere ikke? Dét er i alle fall sært i 2016.

Anonymous poster hash: 66707...7da

Skrevet

Svigers har aldri pose i bøtta på badet, det syns jeg er ekkelt 🙈 Og hos en i vennekretsen som har bøtte uten lokk, og uten pose 🙄 Sånn bortsett fra det har jeg aldri opplevd å være hos noen uten søppelbøtte på toalettet. Syns det er et rart valg ovenfor evn gjester. Greit dere ikke bruker den selv men det er lov å tenke på gjestene.

Tenårings venner med mensen feks , som må drasse på innpakket greier til kjøkkenet slik at alle legger merke til det. Det hadde vært dødsflaut for mange unge jenter altså!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...