Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #126 Skrevet 22. november 2016 Så. For å oppsummere så er det ekkelt å ha søpplbøtte på badet pga at bind og tamponger blir liggende å gjære på varmekablene (hvor varmt har folk det på badet, egentlig?), det er ekkelt å ikke ha det fordi da må man gå the walk of shame med sitt innpakkede bind og legge det (grøss og gru) i kjøkkenavfallet. Det er minst like ekkelt å pakke det inn (!) og ta det med i veska (!) og kaste det.....hvor, egentlig? Jeg er over 40 år og har aldri, noen gang, ofret denne problematikken en tanke. Jeg har virkelig vridd hodet, men kan ikke komme på at jeg har vært i tvil om hvor jeg skal gjøre av bindet mitt når jeg har hatt behov for å kvitte meg med det. Er det søppelbøtte på badet kaster man det vel der, hvis ikke tar man det i kjøkkenavfallet. Hvor mye besøk skal man ha om dette virkelog er et problem? Og at det kan engasjere i 5-6 sider? Fantastisk. Har dette aldri vært et problem for deg? Jeg synes det hender så ofte. Én ting er den papirklumpen man må ta med seg å kaste andre steder, men hva gjør man med den hersens plastbiten fra tampongen? Hos de som ikke har søppelkasse på badet kaster jeg tampongen i do (med tungt hjerte selvfølgelig). Men den plastbiten den ligger i lomma og knitrer. Grusomt! Anonymous poster hash: 30e53...932
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #127 Skrevet 22. november 2016 Jeg tømmer ikke søpla på badet hver dag. Det tror jeg ikke andre jeg kjenner gjør heller Hvis de gjør det genererer de i hvertfall veldig mye baderomssøppel. Anonymous poster hash: 5d174...349
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #128 Skrevet 22. november 2016 Jeg tømmer ikke søpla på badet hver dag. Det tror jeg ikke andre jeg kjenner gjør heller Hvis de gjør det genererer de i hvertfall veldig mye baderomssøppel. Anonymous poster hash: 5d174...349 Jeg tømmer den hver dag når noen har mensen. Utenom det tømmer jeg den ved behov dvs når den er full. Ca 1-2 ganger i uken Anonymous poster hash: 64d1f...ccc
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #129 Skrevet 22. november 2016 Har dette aldri vært et problem for deg? Jeg synes det hender så ofte. Én ting er den papirklumpen man må ta med seg å kaste andre steder, men hva gjør man med den hersens plastbiten fra tampongen? Hos de som ikke har søppelkasse på badet kaster jeg tampongen i do (med tungt hjerte selvfølgelig). Men den plastbiten den ligger i lomma og knitrer. Grusomt! Anonymous poster hash: 30e53...932 Hos slike folk pakker du plastbiten inn i dopapir og skyller den ned med tampongen. Har de ikke søppelbøtte ved do får de selv ta styret med tett do. Den ber de om. Hvem pakker inn brukte bind og tamponger og bærer rundt i huset til andre???? DET er skikkelig nasty!!!! Til dere som ikke har søppelbøtte på badet og ikke vil gi gjestene dette heller. Synes dere også det er ntaurlig at jeg som ikke drikker kaffe selv, ikke skal gidde servere gjester kaffe? Anonymous poster hash: ad6c0...6a7
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #130 Skrevet 22. november 2016 Hos slike folk pakker du plastbiten inn i dopapir og skyller den ned med tampongen. Har de ikke søppelbøtte ved do får de selv ta styret med tett do. Den ber de om. Hvem pakker inn brukte bind og tamponger og bærer rundt i huset til andre???? DET er skikkelig nasty!!!! Til dere som ikke har søppelbøtte på badet og ikke vil gi gjestene dette heller. Synes dere også det er ntaurlig at jeg som ikke drikker kaffe selv, ikke skal gidde servere gjester kaffe? Anonymous poster hash: ad6c0...6a7 Veldig dårlig sammenligning!Det er jo ikke snakk om at det ikke er søppelbøtte i huset. Den står bare ikke akkurat der du har bestemt at du vil ha den. Å bruke det som unnskyldning for å begå hærverk er bare idiotisk. Veldig tenåringsaktig og dramaqueen. "Om ikke folk gjør som jeg ønsker må de selv ta følgende. Da har jeg rett til å gjøre som jeg vil!" Anonymous poster hash: b7306...2cf
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #131 Skrevet 22. november 2016 Jeg har bosspann på badet. Der kastes bind/tamponger, hår, ødelagte hårstrikk, osv. Det ene barnet mitt bruker fremdeles nattbleie, og bosspannet tømmes hver dag. Når jeg har håndtert tamponger/bleier så kaster jeg dem i bosset og VASKER HENDER. Jeg går ikke opp på kjøkkenet med boss i hendene. Jeg har varmekabler på badet og opplever svært sjelden lukt fra bosset. Jeg har et helt vanlig spann med lokk som åpnes med en liten fotpedal. Når jeg er hjemme hos andre bruker jeg selvsagt bosspannet deres ved behov. Anonymous poster hash: e714a...08b
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #132 Skrevet 22. november 2016 Veldig dårlig sammenligning! Det er jo ikke snakk om at det ikke er søppelbøtte i huset. Den står bare ikke akkurat der du har bestemt at du vil ha den. Å bruke det som unnskyldning for å begå hærverk er bare idiotisk. Veldig tenåringsaktig og dramaqueen. "Om ikke folk gjør som jeg ønsker må de selv ta følgende. Da har jeg rett til å gjøre som jeg vil!" Anonymous poster hash: b7306...2cf Ikke der jeg ønsker den, men der jeg trenger den. Søppeldunken må jo stå der doen er. Neste gang jeg er på besøk hos noen slike (hvis det skjer da, kjenner få så sære folk), så skal jeg jammen ta med meg bylten og legge den på salongbordet. Det er jo ikke naturlig å tusle inn på kjøkkenet? Anonymous poster hash: ad6c0...6a7
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #133 Skrevet 22. november 2016 Ikke der jeg ønsker den, men der jeg trenger den. Søppeldunken må jo stå der doen er. Neste gang jeg er på besøk hos noen slike (hvis det skjer da, kjenner få så sære folk), så skal jeg jammen ta med meg bylten og legge den på salongbordet. Det er jo ikke naturlig å tusle inn på kjøkkenet? Anonymous poster hash: ad6c0...6a7 Hellere det enn at du saboterer doen! Anonymous poster hash: b7306...2cf
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #134 Skrevet 22. november 2016 Vi har ei lita søppelbøtte på badet. Den er til helt tørt og luktfritt avfall, som plastemballasje, dorullhylser, q-tips med mer. Når den tømmes (en gang i uka eller sjeldnere), så sorterer jeg ut plast og papp, med fingrene (!) og kaster resten av posen i restavfall. Å etterlate bleier, bind eller tamponger i vår søppelbøtte er helt forbudt. Det har skjedd et par ganger. Vi har da våknet til et bad som stinker død og varmekabelkokt blodgris. De besøkende som har kastet dette i søpla har fått beskjed om å aldri gjøre det igjen. Jeg er ikke interessert i å håndtere andres stinkende mensblod. De kan kaste i våre utendørs søppelbøtter ved behov. Anonymous poster hash: 64102...aa2 Det hadde ikke vært noe problem for deg. Hadde du sagt det til meg hadde det løst seg på den måten at jeg aldri hadde kommet på besøk til deg mer. Sånne frekke og ubehøvlede "venner" greier jeg meg uten. Anonymous poster hash: 65006...f40
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #135 Skrevet 22. november 2016 Det hadde ikke vært noe problem for deg. Hadde du sagt det til meg hadde det løst seg på den måten at jeg aldri hadde kommet på besøk til deg mer. Sånne frekke og ubehøvlede "venner" greier jeg meg uten.Anonymous poster hash: 65006...f40 Haha, ja slike folk trenger man virkelig ikke i livet sitt. Snakk om total mangel på sosiale antenner da. Tenk at noen kastet søppel i søpla.. Gisp... Anonymous poster hash: ad6c0...6a7
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #136 Skrevet 22. november 2016 Alle står fritt til å tilrettelegge på den måten det passer husholdningen best. Man kan virkelig ikke forvente at folk skal tilrettelegge for gjester som kanskje er på besøk et par timer en gang eller to i måneden. Man skal ikke begå hærverk på andres eiendom fordi det ikke er slik DU ville lagt opp innredningen. DET er spesielt. Anonymous poster hash: d6179...de6
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #137 Skrevet 22. november 2016 Helt uaktuelt at gjester skal legge igjen sine bind i en søppelbøtte som står på gulvet med varmekabler. Det stinker rett og slett! Anonymous poster hash: 6e53c...889 Det er altså bedre om de kaster brukte bind og tamponger i søpledunken på kjøkkenet? For uten det faktum at det er motbydelig å kaste blodfylte bind og tamponger i kjøkkensøpla, utsetter dere jo gjester for ubehag? Tenk hvordan det må føles å stå foran husverten med en bloddryppende tampong pakket inn i dopapir mens man spør hvor søpla er? Stakkars gjester ... best å helgardere seg på besøk hos dere da, ha x antall bind i trusa. Når det gjelder lukt er det en ting som har vist seg å være meget effektivt; gå ut med søpla oftere! Problem solved! Anonymous poster hash: f8674...31c
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #138 Skrevet 22. november 2016 Altså.. det er jo bare å ha en vegghengt søppelbøtte og vips er problemet med lukt bort. Vi slet med lukt fra bleiebøtta, men etter å ha hengt den på stellebordet er problemet borte. Evt sett golvbøtta på en liten blomstertralle så den kommer opp fra golvet ;-) Søppelbøtte på badet vil alltid være en selvfølge her i hus i alle fall :-) Anonymous poster hash: 4ee75...d8b
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #139 Skrevet 22. november 2016 Jeg husker ei jeg gikk på skolen med hadde blitt venninne med ei litt rar ny jente og skulle bli med henne første gang hjem. Hun jeg kjenner hadde mensen, og der hadde det ikke vært søppeldunk på badet. Hun hadde da blitt veldig i tvil om hva hun skulle gjøre med bindet, tenkte først at de sikkert pleide spyle det ned siden det ikke var søppeldunk, men slo det fra seg i frykt for å tette doen. Hun hadde da kommet på den geniale ideen (syntes hun selv), og bruke opp en dorull (hun spylte alt dopapiret ned i do, i flere runder, uten å tette doen; tenkte ikke over at de hørte spylinga vil jeg tro), for så å stappe bindet inn i den tomme dorullhylsa. Den tok hun da med seg og skulle kaste. Når hun så på kjøkkenet spør hvor hun skal kaste den, hiver pappan seg opp og tar den fra henne for papp skal jo i papp må vite, og river "søppelet" ut av hylsen (det skal jo ikke være noe inni?) og hun dødde nesten av skam. Pappan også når han skjønte hva han gjorde. Denne jenta fikk ikke så mange besøk for å si det sånn... Anonymous poster hash: ad6c0...6a7
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #140 Skrevet 22. november 2016 Meanwhile, in Aleppo🙄 Anonymous poster hash: 66707...7da
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #141 Skrevet 22. november 2016 Det er altså bedre om de kaster brukte bind og tamponger i søpledunken på kjøkkenet? For uten det faktum at det er motbydelig å kaste blodfylte bind og tamponger i kjøkkensøpla, utsetter dere jo gjester for ubehag? Tenk hvordan det må føles å stå foran husverten med en bloddryppende tampong pakket inn i dopapir mens man spør hvor søpla er? Stakkars gjester ... best å helgardere seg på besøk hos dere da, ha x antall bind i trusa. Når det gjelder lukt er det en ting som har vist seg å være meget effektivt; gå ut med søpla oftere! Problem solved! Anonymous poster hash: f8674...31c Om det virkelig er så ubehagelig får man begynne å ha en hundepose eller to i mens-kitet. De kommer nå i alle slags farger og mønster, men ingen drypper blod. Man kan ikke forvente hotellstandard hos mennesker man besøker. DU er ene og alene ansvarlig for din menstruasjon. Da får du legge opp til å ha nødløsninger om det er så vanskelig å tilpasse seg situasjonen. Anonymous poster hash: d6179...de6
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #142 Skrevet 22. november 2016 Svarer du noen gang i telefonen mens du lager mat? Tar i dørhåndtak? Nyser, hoster, klør deg i panna? Da er det neppe bakteriefritt hos deg heller. Dessuten, hvordan tror du vi som kaster bind mm. på kjøkkenet gjør det? Sveiver det rundt oss på veien, klasker det ned på brødfjøla og så krøller det sammen med blodsida ut før vi griper tak i gulosten? Eller er det det at du griser og søler mye selv når du skifter tamponger, bind og bleier, og derfor tror du alle andre gjør det også? Anonymous poster hash: 3b41e...c69 Du er rimelig naiv hvis du tror at ingen griser og søler. Jeg har vasket på mange offentlige toaletter og toaletter hos bedrifter, og kan si at det finnes mange nasty folk. Og de værste til grise, det er damene. Anonymous poster hash: d26e8...d37
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #143 Skrevet 22. november 2016 Kan ikke huske å vært hos noen uten søppelspann på badet. Til og med Mc donalds har det. Anonymous poster hash: 9529e...3e7 Ja, kan ikke forstå hvorfor vi ikke bare kan gå ned på kjøkkenet deres og kaste bindet. 😂 Anonymous poster hash: c51e7...aac
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #144 Skrevet 22. november 2016 Om det virkelig er så ubehagelig får man begynne å ha en hundepose eller to i mens-kitet. De kommer nå i alle slags farger og mønster, men ingen drypper blod. Man kan ikke forvente hotellstandard hos mennesker man besøker. DU er ene og alene ansvarlig for din menstruasjon. Da får du legge opp til å ha nødløsninger om det er så vanskelig å tilpasse seg situasjonen. Anonymous poster hash: d6179...de6 Huff... gjestfri person du ja.. Anonymous poster hash: f8674...31c
Anonym bruker Skrevet 22. november 2016 #145 Skrevet 22. november 2016 Jeg skal fjerne søppelbokser fra badet og erstatte det med bleiebøtta jeg fikk gratis fra babyshop butikken. Min mor syns det er ekkelt at jeg kaster alle bleiene under vasken på kjøkknet(men det er der søppelboksene er så) ja bæsj bleier kaster jeg oppi der også. Men så kaster jeg søppel 2 ganger dagen så det blir ikke der lenger enn noen timer. Utrolig nok lukter det sjeldent bæsj i søppel bøttene Anonymous poster hash: 2cc96...fc9
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #146 Skrevet 23. november 2016 Jeg skal fjerne søppelbokser fra badet og erstatte det med bleiebøtta jeg fikk gratis fra babyshop butikken. Min mor syns det er ekkelt at jeg kaster alle bleiene under vasken på kjøkknet(men det er der søppelboksene er så) ja bæsj bleier kaster jeg oppi der også. Men så kaster jeg søppel 2 ganger dagen så det blir ikke der lenger enn noen timer. Utrolig nok lukter det sjeldent bæsj i søppel bøttene Anonymous poster hash: 2cc96...fc9 Men bæsj skal jo ikke være i nærheten av kjøkkenet! Én ting er å ikke ha spann på do hvis barna er store, men med bleiebarn, å kaste bleier i kjøkkensøppelet.... ææææææsj! Anonymous poster hash: 30e53...932
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #147 Skrevet 23. november 2016 Men bæsj skal jo ikke være i nærheten av kjøkkenet! Én ting er å ikke ha spann på do hvis barna er store, men med bleiebarn, å kaste bleier i kjøkkensøppelet.... ææææææsj! Anonymous poster hash: 30e53...932 Hvorfor skal det ikke være bæsj i søpla? Personlig klarer jeg fint å operere med en ren og en skitten hånd når jeg bytter bleier, og tar derfor ikke på kjøkkenskap og lignende med den "skitne" hånda. Har du andre grunner til at bleiene ikke skal dit? Anonymous poster hash: d6179...de6
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #148 Skrevet 23. november 2016 Huff... gjestfri person du ja.. Anonymous poster hash: f8674...31c Så det er ikke gjestfritt å ikke ha søppel på badet? Jeg fyller ikke opp vårt knøttlille bad med saker vi ikke trenger fordi jeg av og til har gjester. Badet skal jo hovedsakelig brukes av oss. Forventer heller ikke potte og pall på badet hos alle vi besøker, selv om det ville gjort det lettere for smårollingene å gå på do. Hadde en gjest uttrykt et behov om å få en egen søppelpose hadde jeg selvsagt komt med en, men problemet var jo at det var så voldsomt pinlig og en stor belastning. Om det er slik så må man faktisk klare å løse problemene selv, for man kan ikke forvente at andres hjem ser ut som sitt eget. Anonymous poster hash: d6179...de6
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #149 Skrevet 23. november 2016 Selvfølgelig skal gjester få lov til å hive bind og tamponger på badet! Skulle da bare mangle! Og bleier om de har barn. Vi går ut med søppela fra badet ca annen hver dag og det blir ikke noe lukt om jeg har mensen, kan bli litt lukt av bæsjebleiene til sønnen min men han bæsjer som regel i barnehagen de 5 dagene i uka han er der. Vi har varmekabler på badet ja. Hiver mye annet der og så er veldig kjekt med søppelbøtte på badet, har jo lokk på. Anonymous poster hash: 1e2a7...fc8
Anonym bruker Skrevet 23. november 2016 #150 Skrevet 23. november 2016 Men bæsj skal jo ikke være i nærheten av kjøkkenet! Én ting er å ikke ha spann på do hvis barna er store, men med bleiebarn, å kaste bleier i kjøkkensøppelet.... ææææææsj! Anonymous poster hash: 30e53...932 Er det bedre noe bedre å ha mensbind eller tamponger i bøtta på kjøkknet da eller? Jeg spriter alltid henda mine,går ut med posen minst 2 ganger daglig. Hender offte at hvis det er sikkelig bæsje bleie så putter jeg de i egen pose å kaste de i søppla ute Anonymous poster hash: 2cc96...fc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå