Gå til innhold

Barnemark

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ene ungen min sa det klødde i rompa i dag og andre ungen har vært urolig på natta i det siste, men ikke vist tegn til ubehag fra rompa. Det har gått barnemark i bhg.

Sjekket bleien til yngste i dag og fant slike tråder som barnemark skal ligne på, men de bevegde seg ikke.

Dere som har hatt barnemark i hus, så dere marken i avføringen? Hvordan så det ut?

Anonymous poster hash: e3f88...3d8

Skrevet

De beveger seg😰

Anonymous poster hash: 59eb4...b89

Skrevet

Men herregud da, du fant jo mark, spiller det da noen rolle hvordan andres mark ser ut? Hele familien tar kur og skifter på senga og alt styret der.

Anonymous poster hash: 3261e...aa8

Skrevet

Men herregud da, du fant jo mark, spiller det da noen rolle hvordan andres mark ser ut? Hele familien tar kur og skifter på senga og alt styret der.

Men herregud, hvordan vet jeg at det et mark. Det kan vel bare vær noen slgs fibertråder..? Det var mange av dem, men ingen bevegelse. Derfor tenker jeg at det kan være en del av den naturlige avføringen.

Anonymous poster hash: e3f88...3d8

Skrevet

De trenger ikke bevege seg. Men prøv og titt inn i selve hullet da ser du.

Det et helt grusomt,

Anonymous poster hash: c5cce...dd9

Skrevet

Jeg har aldri sett noe i avføring. Men kikk i rumpa (helst om kvelden), da åler de seg rundt. De forter seg inn nesten med en gang. Grøss...

Anonymous poster hash: fc4dd...5bb

Skrevet

Mark i avføringen kan være døde. Ser litt ut som korte hvite bomullstråder.

Sjekker du endetarmen, sjekk rett før leggetid da marken er mest aktiv på kveld/natt. Du kan også trykke en tape-bit mot endetarmen. Da skal man kunne se om det er egg der. (Eggene fester seg på tapen).

Anonymous poster hash: 8ed5c...185

Skrevet

Hold barna hjemme i morgen, kjøp medisin, klipp negler og vask sengeklær. Dette er mark!

Anonymous poster hash: c6718...298

Skrevet

Men herregud, hvordan vet jeg at det et mark. Det kan vel bare vær noen slgs fibertråder..? Det var mange av dem, men ingen bevegelse. Derfor tenker jeg at det kan være en del av den naturlige avføringen.Anonymous poster hash: e3f88...3d8

Du vet det går mark. To barn med klassiske symptomer og du finner mark i bæsjen. Hva mer må du ha?

Skrevet

Det var helt sikkert mark. Noen dør!

Som andre har nevnt, legg barna på fanget på kvelden og brett ut rumpehullet godt, da vil det mest sannsynlig komme ut et par å si hei til deg. Litt sjokkerende første gangen!

Men det er barna dine, dette klarer du å sjekke ;)

Kur i morgen, men hold de hjemme til den er startet! Og si ifra at dine har fått det. Mer fokus på håndhygiene både fra deg og bhg.

Mitt barn fikk det 3 år på rad på skolen.

Anonymous poster hash: ea9a1...6eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...