Gå til innhold

Hvor mye skal en baby veie rundt 18 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 12,6 kg for lite?

Anonymous poster hash: 4d11f...55a

Fortsetter under...

Skrevet

Skulle stå barn å ikke baby 😝 får garantert høre det nå!

Skrevet

Det høres passe ut i forhold til alder, men riktig vekt må sees i forhold til barnets høyde og kroppsbyggning,Jeg har en på 2,5 år som veier bare 11 kg, men det er normalt for henne fordi hun er spedbygd og nett.

Skrevet

Er 12,6 kg for lite?

Det kommer vel an på høyde osv. Min gutt på 18 mnd veier mellom 10 og 11 kilo.

Anonymous poster hash: 4c1dd...00b

Skrevet

Og min på 6 mnd veier nesten 10 kg. Så det er store variasjoner. Det viktigste er vekt ifht høyde, ikke alder. Spør helsesøster om barnet følger sin egen kurve, det er viktigst.

Anonymous poster hash: 9a6c8...c42

Skrevet

er ikke baby når han er 18mnd, min var ca 13kg, så er nok ikke for lite

Annonse

Skrevet

Og min på 6 mnd veier nesten 10 kg. Så det er store variasjoner. Det viktigste er vekt ifht høyde, ikke alder. Spør helsesøster om barnet følger sin egen kurve, det er viktigst.

Anonymous poster hash: 9a6c8...c42

Min veide 9 kg da han var 6 måneder. Men da han var 18 måneder veide han rundt 11 kg. Lang og slank. Så de legger ikke like mye på seg etterhvert som de gjør de første månedene😊 så det kan ikke sammenlignes. Husk at de og blir mer aktive etterhvert og.

Anonymous poster hash: 59e62...6d1

Skrevet

Har en jente på 17 mnd, veier nå 9,7 kg og er 80 cm. lang.

Anonymous poster hash: a2ca7...a74

Skrevet

Min på 1 år veier 13 kg, 80 cm lang. En skikkelig buddha 🙊

Anonymous poster hash: 7a83a...f69

Skrevet

På 15 kontrollen da veide han 10,770 og var 83,4 høy

15 kontrollen var i august.

så ble litt usikker på om jeg burde bekymre meg eller ikke. Skal også sies at han er veldig aktiv. Sitter aldri i ro :P

Skrevet

På 15 kontrollen da veide han 10,770 og var 83,4 høy

15 kontrollen var i august.

så ble litt usikker på om jeg burde bekymre meg eller ikke. Skal også sies at han er veldig aktiv. Sitter aldri i ro :P

Det vil si siden 15 mnd kontrollen så har han lagt på seg1,8 kg

Skrevet

Er 12,6 kg for lite?

For lite nei? Sjekk percentilskjemaene. Du finner det ved å Google: nhi percentilskjema

Min datter er 2 og litt over 11kg. Hun er på den midterste kurven. Dvs hun kunne både veid en god del mindre og en god del mer og fortsatt vært innenfor normalen

Anonymous poster hash: b6965...847

Skrevet

Min er 18 mnd. Han veier 9,2 kilo og er vel ca. 82 cm. lang.

Han er slank, men følger sin kurve. Ingen (hs/lege) som har uttrykt bekymring for vekten hans. Men vi prøver å lure i han litt fettrik kost slik at han har noe å ta av når han blir syk. Da spiser han lite. Så jeg er litt bekymret for vekten.

Anonymous poster hash: f0f21...846

Annonse

Skrevet

Det vil si siden 15 mnd kontrollen så har han lagt på seg1,8 kg

1,8 kilo på 3 mnd er ganske bra, tror jeg. Min gikk opp 1,6 kilo fra tolv til atten mnd. Følger kurven sin. Søk på percentilskjema på nett og sjekk kurven😊

Skrevet

1,8 kilo på 3 mnd er ganske bra, tror jeg. Min gikk opp 1,6 kilo fra tolv til atten mnd. Følger kurven sin. Søk på percentilskjema på nett og sjekk kurven😊

Får håpe dette er normalt! Ut fra svarene så varierer det fra barn til barn

Skrevet

er ikke baby når han er 18mnd, min var ca 13kg, så er nok ikke for lite

Hvis du ser hva jeg har skrevet rett etter jeg laget tråden så ser du at det egentlig skal stå BARN. Alle andre skjønner det men ikke du!

Skrevet

Er 12,6 kg for lite?

Det er så individuelt 😊ungen min veier 15 kg nå,og ho er 4 og et halvt år. Ho er født veldig prematur, så ho er lita,men samtidig innafor

Anonymous poster hash: 91d76...a45

Skrevet

Vel..snuppa mi veier knapt 11 kg. Hun veide 3,2 ved fødsel (fullbåren og helt frisk), men har alltid vært en lettvekter. Veide 5,6kg på 4 mnd kontrollen..Jeg slet veldig med at hun var så liten og lett mens "alle" andres babyer var lubne og gode sumobabyer. Heldigvis sa HS at alle unger er forskjellige og så lenge de følger sin egen vekstkurve, er friske og raske og glade så er det idealet. Det er ikke alle babyer som er "gode og lubne"🙈😉

Anonymous poster hash: d2193...fbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...