Gå til innhold

7 sorter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bakte silkekaker i dag😊 I tillegg skal det bakes:

Krumkaker

Fylte kjeks

Colapinne

Fyrstekake

Berlinerkranser

Pepperkaker

Får knallgode havrekjeks og gopinner (melisfyll med sjokolade og kokos) fra svigermor😊 Skal også bake rundstykker.

Anonymous poster hash: b2ca1...bb3

Fortsetter under...

Skrevet

Takk til deg som delte oppskrift på Sarah Bernhard, den fikk jeg lyst å prøve.

Vi pleier å lage pepperkaker, kransekakestenger med sjokolade, kolakaker (denne går det alltid MYE av og er en favoritt) ellers mer karameller og konfekter, mint osv.

Fra barndommen er jeg vant til sjakkruter, krumkaker, havreflarn og smultringer også.

Anonymous poster hash: 80ad9...c76

Hva er kolakaker?

Skrevet

Jeg baker én sort: Brune pinner!

Så enkle og så gode :-)

Anonymous poster hash: 7ce9c...fed

Skrevet

Ja, og så enda én: En skikkelig fruktkake!

Annonse

Skrevet

Skal det ikke være en gul krem til fyll?

Anonymous poster hash: a5ad2...5ea

Det finnes to varianter; en med gul/beige smørkremaktig fyll og en med sjokoladekremfyll. Den jeg har skrevet her er min egen variant av sjokoladekremfyll, som faktisk ikke er så mektig som man (og HI, åpenbart ☺️) skulle tro. Min mor pleier å lage den med smørkrem, men jeg liker best denne. 😊👍

Anonymous poster hash: 83f9c...d25

Skrevet

Pepperkaker

Kakemenn

Sjakkruter

Får krumkaker, goro, smultringer og havreflarn

Så lager vi:

Polkagris

Karameller

Drops og kjærligheter

Pepperkakehus

Anonymous poster hash: 6df07...2a4

Skrevet

Smørpletter 😋😋😋

Anonymous poster hash: 57e18...e8b

Skrevet

Du vet at du fremstår som utrolig negativ akkurat nå. På tross av den siste "takk"?

Hva er poenget med å disse svaret til noen som brukt av sin tid på å svare deg og til og med gi deg en oppskrift? Utrolig utakknemlig oppførsel.

men vedkommende svarer ikke på det jeg spør om! Jeg vil ha tips til de klassiske syv sorter, ikke oppskrift til en konfektkake! Det er hyggelig at personen tok seg til til å svare, men jeg har altså ikke bedt om oppskrift på den kaka! Tvert imot skriver jeg at denne ikke var av interesse. Av oss to, så er det du som forsurer tråden! 

Anonymous poster hash: 87e18...52a

Skrevet

men vedkommende svarer ikke på det jeg spør om! Jeg vil ha tips til de klassiske syv sorter, ikke oppskrift til en konfektkake! Det er hyggelig at personen tok seg til til å svare, men jeg har altså ikke bedt om oppskrift på den kaka! Tvert imot skriver jeg at denne ikke var av interesse. Av oss to, så er det du som forsurer tråden!

Hvis du sier det så...

Anonymous poster hash: 83f9c...d25

Skrevet

men vedkommende svarer ikke på det jeg spør om! Jeg vil ha tips til de klassiske syv sorter, ikke oppskrift til en konfektkake! Det er hyggelig at personen tok seg til til å svare, men jeg har altså ikke bedt om oppskrift på den kaka! Tvert imot skriver jeg at denne ikke var av interesse. Av oss to, så er det du som forsurer tråden!

Merkelig holdning.

Anonymous poster hash: 0b8cb...174

Skrevet

men vedkommende svarer ikke på det jeg spør om! Jeg vil ha tips til de klassiske syv sorter, ikke oppskrift til en konfektkake! Det er hyggelig at personen tok seg til til å svare, men jeg har altså ikke bedt om oppskrift på den kaka! Tvert imot skriver jeg at denne ikke var av interesse. Av oss to, så er det du som forsurer tråden! 

Du er litt kjip hi. Jeg svarte b.l.a marsipan og risboller, fordi det er ting jeg regner med i mine 7. At det ikke passet deg er jo ikke så godt å vite for andre å vite. jeg ser jo at det er flere enn meg som feilet her. Det er jo bare å si takk for tipset og la det være med det.

Annonse

Skrevet

For mange hører Sarah Bernard til de klassiske 7 sortene. Det ser du kanskje også fra svarene? Ingen kunne vite at du er så kresen på det. Hvis det bare finnes 7 originale godkjente sorter, så får du vel Google det da. Så unngår du å kaste bort velmenende folks tid.

Anonymous poster hash: 6d5e5...4cc

Skrevet

Du skriver da aldeles ikke at de ikke var av interesse. Du skriver at de virker så kompliserte å lage. Da er det jo veldig hyggelig at hun gir deg en lettfattelig oppskrift!

Dessuten spør du jo "Hva baker dere til jul?"

Avslutningsvis spør du om tips til sorter som er "innafor". Innafor i "..", altså kan det være litt så som så.

Svaret ditt var egentlig ufint og når noen påpeker det, legger du deg ikke flat, men forsvarer ditt ufine svar... til og med med usannheter og beskyldninger.

Ingen krise her, neppe noen her som tar skade av det.

Men ta en runde i deg selv. Les det som er skrevet og se om du ser det selv.

Regner med at du har barn siden du er her, pass på at du ikke har slike holdninger til dem. Dét er nemlig skadelig.

Til voksne rundt deg er det neppe så skadelig for andre enn deg selv, men ville du bli møtt av en sånn holdning?

Det er sånn som lager dårlig stemning... eller forsurer, som du kaller det.

Ikke det å si ifra om noen gjort en "bommert". Da kan man bare svare at "ops, unnskyld, ser den." og skrive at man beklager. Så går det bra. Alle kan gjøre en feil i farta. ☺

Så til saken:

Mine "7 sorter" er:

Pepperkaker

Kakemenn

Sandkaker

Havreflarn

Kromkaker

Brune pinner

Risboller

Men sjelden jeg rekker mer enn 4 av dem. 😜😄

Anonymous poster hash: 99b5f...e0d

Skrevet

Hadde tenkt å svare deg, men lusker IT i frykt for bli halshugget.

Anonymous poster hash: 6f02a...acc

Skrevet

Mine syv sorter er

Goro

Krumkaker

Fattigman

Pepperkaker

Serinakaker

Kokosmakroner

Havreflarn

Det er ikke jeg som baker alt, vi fordeler det litt. I tillegg til lista over har vi alltid også smultringer, men det kjøper jeg. Min absolutte favoritt er krumkaker. Ellers elsker jeg rosettbakkels, men de er visst sykt vanskelige å få til. Så det har jeg kun kjøpt på julemarkeder og lignende. I til

Skrevet

Pepperkaker

Risboller

Sjokoladeboller

Fløtekarameller

Sarah Bernard

Kokosmakroner

Kryddermuffins med sitronkrem

Anonymous poster hash: e8318...20f

Skrevet

Mine syv sorter er

Goro

Krumkaker

Fattigman

Pepperkaker

Serinakaker

Kokosmakroner

Havreflarn

Det er ikke jeg som baker alt, vi fordeler det litt. I tillegg til lista over har vi alltid også smultringer, men det kjøper jeg. Min absolutte favoritt er krumkaker. Ellers elsker jeg rosettbakkels, men de er visst sykt vanskelige å få til. Så det har jeg kun kjøpt på julemarkeder og lignende. I til

Det er ikke vanskelig å lage rosettbakkels, det tar bare lang tid. Rosettbakkelsjern får du kjøpt fra kr 129,-.

Anonymous poster hash: e8318...20f

Skrevet

å herre...dette var siste gang jeg opprettet et emne her! Gud for noen høner enkelte av dere er...*spy*

Til dere som har valgt å dele, og gi meg svar, takk! 

Skrevet

å herre...dette var siste gang jeg opprettet et emne her! Gud for noen høner enkelte av dere er...*spy*

Så fint for oss andre da

Skrevet

Who ate your bowl of sunshine today, Thundercloud?😉

Skrevet

Jeg elsker risboller jeg så vurderer å lage 7 porsjoner med bare det 😇😀😂

Skrevet

Who ate your bowl of sunshine today, Thundercloud?

:legrine: :legrine: :legrine:

Skrevet

Det er ikke vanskelig å lage rosettbakkels, det tar bare lang tid. Rosettbakkelsjern får du kjøpt fra kr 129,-.Anonymous poster hash: e8318...20f

Takk for tips. Ryktebørsen rundt julebakst har fortalt meg at det er vanskelig fordi "halvparten" brekker eller går i stykker, men kanskje jeg har blitt villedet, og det er verdt et forsøk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...