Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #1 Skrevet 18. november 2016 Lager saus til lasagne og tok i melk som var holdbar til og med i dag. I det jeg helte over ser jeg at der er litt klumper og lukter litt av kartongen den var i., går dette an å spise? Eller må jeg lage alt på nytt? Anonymous poster hash: 08873...619
Marriet Skrevet 18. november 2016 #2 Skrevet 18. november 2016 Lager saus til lasagne og tok i melk som var holdbar til og med i dag. I det jeg helte over ser jeg at der er litt klumper og lukter litt av kartongen den var i., går dette an å spise? Eller må jeg lage alt på nytt? Anonymous poster hash: 08873...619 Smak på sausen da vel? Min erfaring er at dersom det er klumper er melka gjerne dårlig, men hvis sausen smaker godt er det jo ikke farlig.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #3 Skrevet 18. november 2016 Smak på sausen da vel? Min erfaring er at dersom det er klumper er melka gjerne dårlig, men hvis sausen smaker godt er det jo ikke farlig.Jeg er pottetett;-) får gjester om 2'timer.. Anonymous poster hash: 08873...619
Bringebæret Skrevet 18. november 2016 #4 Skrevet 18. november 2016 Jeg ville ikke tatt sjansen på å servere gjester fordervet mat....
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #5 Skrevet 18. november 2016 Hvis det luktet av kartongen ville jeg nok ha begynt på nytt! Blir middagen forsinket så vil nok gjestene ha forståelse for det - de vil nok være mest takknemlig for at de unngikk en ev. magesjau pga. fordervet middag Anonymous poster hash: 145d1...2ea
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #6 Skrevet 18. november 2016 Det er helst uproblematisk. Melken holder seg fint flere dager etter datoen og er grei å bruke i mat enda lengre. Anonymous poster hash: adba3...f68
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #7 Skrevet 18. november 2016 De blir ikke dårlig av litt sur melk som er kokt. Det kan i verste fall smake litt funky. Skal noe til at melk datostemplet i dag er dårlig hvis den ikke har stått romtemperert nok så lenge... Hva slags melk var det? Melk med litt fett kan ha litt snerk. Dårlig melk blir ofte en blanding av klumpete og mer vassen i fargen. Er det ingen andre som kan prøvesmake? Anonymous poster hash: 5c220...5fb
Marriet Skrevet 18. november 2016 #8 Skrevet 18. november 2016 Jeg er pottetett;-) får gjester om 2'timer.. Anonymous poster hash: 08873...619 Da ville jeg droppet den. Som sagt min erfaring er at når det først har kommet klumper er den gjerne dårlig. Vanligvis pleier melk å holde seg ganske bra over datoen, men når utseende endrer seg da er det gjort!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #9 Skrevet 18. november 2016 Jeg hadde ikke laget mat av klumpet muel. O gi alle fall ikke servert det til gjester. Begynn på nytt med sausen Anonymous poster hash: b4ae0...4c0
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #10 Skrevet 18. november 2016 Fløte funker fint i mat hvis den er klumpet. Mens klumpet skummetmelk er vemmelig. Så det spørs hvilken melk det er, hmelk kan duge, ekstralett vil ødelegge maten. (Fet melk klumper seg lettere, uten at smaken dermed sagt er ødelagt). Anonymous poster hash: 71cdc...cbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå