Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #1 Skrevet 18. november 2016 Jeg plages nye med delte magemuskler, fikk det etter første svangerskap for 9 år siden og det ble ikke noe bedre i løpet av de 6 årene før neste barn kom. Har en stor glippe hele veien på magen og dette gir både ryggsmerter og en ømhet i magen så fort noe er borti magen min, som feks barn på fanget osv. Jeg kan også ofte se utenpå magen at maten beveger seg i tarmene og jeg synes at dette er ekkelt og plagsomt. Ellers er jeg frisk og slank (på grensen til tynn) og trenger ikke fettsuging eller annen plastikk på magen. Fastlegen virker uinteressert og kunnskapsløs ang dette, har ikke engang sett på magen min og sier bare at dette er det ikke mulig å få dekket av det offentlige helsevesenet. Har han rett i dette? Er det noen som har erfaringer som har blitt operert? Dette lar seg ikke trene noe bedre enn det er i dag og det har snart gått 3 år siden siste fødsel. Synes det er synd at jeg ikke en gang får en vurdering av lege/kirurg ang dette. Noen som vet hvor man kan få info/henvende seg/secomd opinion? Anonymous poster hash: e74c5...3d6
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #2 Skrevet 18. november 2016 Bestill time hos privat kirurg for vurdering. Anonymous poster hash: 6eb36...c1e
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #3 Skrevet 18. november 2016 Ok. Tenker du bare fot vurderingens skyld? Eller for å få utført operasjonen privat? Ser ut som det koster 40-50 000 å ta operasjon privat og det har jeg ikke råd til. Anonymous poster hash: e74c5...3d6
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #4 Skrevet 18. november 2016 Om du går til en privat kirurg som har refusjonsordning med nav vil han/hun kunne si om dette er noe du kan få dekket eller ikke. Er det noe de mener du kan få dekket må du tilbake til fastlegen så han sender en henvisning til kirurgen du har vært hos, da kan han operere og få pengene igjen fra nav. Anonymous poster hash: 37bd1...fd4
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #5 Skrevet 18. november 2016 Så synd du har en så lite interessert lege. Det er et alvorlig og problem som er viktig å ta på alvor. Hadde det selv, og har fått dekket operasjon av det offentlige. Anonymous poster hash: b4e79...3fc
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #6 Skrevet 18. november 2016 Så synd du har en så lite interessert lege. Det er et alvorlig og problem som er viktig å ta på alvor. Hadde det selv, og har fått dekket operasjon av det offentlige. Anonymous poster hash: b4e79...3fc
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #7 Skrevet 18. november 2016 Tusen takk for svar! Jeg skal virkelig ta tak i dette nå og jeg er enig i at det er synd at fastlege er så uvitende og uinteressert her. Anonymous poster hash: e74c5...3d6
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #8 Skrevet 18. november 2016 Vet dere hvoran jeg finner privat kirurg med refusjonsordning? Evt hvordan går man fram for å få det dekket av det offentlige når fastlege bare sier at det går ikke uten å se på magen en gang? Jeg ønsker i hvertfall en vutdeling om ikke annet. Anonymous poster hash: e74c5...3d6
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #9 Skrevet 18. november 2016 Gå på 1881 og søk opp private sykehus o.l der du bor, har de refusjonordning med nav står det på nettsiden deres Dette er Aleris i Kristiansand, de har refusjonsordninger og gratis førstekonsultasjon http://www.aleriskristiansand.no/behandlinger/plastisk-kirurgi/bukplastikk Anonymous poster hash: 37bd1...fd4
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #10 Skrevet 18. november 2016 Jeg forstår ikke dette jeg. Snakket med Aleris i dag og der må jeg betale selv fordi jeg ikke har overflødig hud og behov for fettsuging. Hun anbefalte meg å ta kontakt via helseorganisasjon.no for å få hjelp til å finne ut om jeg kan få operasjon dekket i det offentlige. Ble satt over en rekke ganger og ventet lenge, tilslutt fikk jeg beskjed om at det må jeg ta med fastlegen min. Er det sååå vanskelig da...jeg har (målt selv vel og merke) cirka 5-6 cm mellomrom hele veien fra brystbein til trusekanten og hatt det i 9 år nå. Skal man da ikke kunne få hjelp altså? Anonymous poster hash: e74c5...3d6
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #11 Skrevet 18. november 2016 Min mor gjorde nettopp den operasjonen, hun fikk det dekket. Og hun var slank, og uten mer overflødig hud enn den gjennomsnittlige slanke noenog60åring. Jeg er minstebarnet, og er 35, så hun har slitt med den en stund før hun tok kontakt med legen ang problemet. Anonymous poster hash: 28610...49e
SuperFries Skrevet 18. november 2016 #12 Skrevet 18. november 2016 Dette regnes nå som kosmetisk operasjon, og det er slutt på å få det dekket. Det skal store store helseplager til før staten dekker dette. Du får spare penger og betale selv, slik vi andre også må gjøre nå.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #13 Skrevet 18. november 2016 Så synd du har en så lite interessert lege. Det er et alvorlig og problem som er viktig å ta på alvor. Hadde det selv, og har fått dekket operasjon av det offentlige. Anonymous poster hash: b4e79...3fc På hvilken måte er det alvorlig? Anonymous poster hash: 0dd2d...a07
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #14 Skrevet 18. november 2016 På hvilken måte er det alvorlig? Anonymous poster hash: 0dd2d...a07 Det lurer jeg på og Anonymous poster hash: 6eb36...c1e
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #15 Skrevet 18. november 2016 Jeg og lurer oppriktig på hvorfor det er alvorlig? Har delte magemuskler selv, så hvis det er sant at det er alvorlig må jo også jeg ta det alvorlig :-) Anonymous poster hash: 4bc8c...2b8
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #16 Skrevet 18. november 2016 Men det sies så mye forskjellig, noen får det dekket og andre ikke. Det er ikke kosmetisk for min del, jeg er slank og har ikke noe overflødig hud eller fett. Det må vel gå an å få en vurdering i hvertall. Anonymous poster hash: e74c5...3d6
3 er nok! Skrevet 18. november 2016 #17 Skrevet 18. november 2016 Jeg forstår ikke at det er alvorlig eller vondt..? Jeg har delte magemuskler selv i tillegg til MYE løs hud som henger og slenger. Det ser helt for jævlig ut, men det er ikke vondt eller skadelig. Jeg får det forresten ikke dekket av det offentlige fordi det anses som en kosmetisk operasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå