Gå til innhold

Det skrives ikke ihvertfall eller hvertfall

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Tull, man kan skrive ihvertfall!

Anonymous poster hash: 70caf...a64

Man kan skrive hva man vil, men det er ikke riktig.

http://www.korrekturavdelingen.no/vanlige-skrivefeil_i.htm

Hi

Anonymous poster hash: 9542b...3af

Er det VIRKELIG noe som irriterer deg? Flaut!!!

Folk som driver med rettskrivning på internettfora er det verste folkeslaget jeg ser..

Det er flauere når voksne folk ikke behersker språket vårt.

Det er veldig mange som gjør den feilen.

Det er flauere når voksne folk ikke behersker språket vårt.

Det er veldig mange som gjør den feilen.

Helt enig! Får helt makk av å se voksne folk med denne type skrivefeil.

Anonymous poster hash: 44143...115

Annonse

Folk som driver med rettskrivning på internettfora er det verste folkeslaget jeg ser..

Jeg er ikke enig. Hi kritiserer ikke en spesiell bruker og avsporer tråder, hun gir en opplysning som i hvert fall (😊) jeg satt pris på siden jeg har skrevet det feil. Jeg er opptatt av språk og rettskriving og er glad for å kunne luke ut slike unødvendige feil.

Man kan skrive hva man vil, men det er ikke riktig.

http://www.korrekturavdelingen.no/vanlige-skrivefeil_i.htm

Hi

Kanskje denne korrekturavdelingen har behov for å korrigere seg litt? I følge riksmålforbundet kan man velge.

http://www.riksmalsforbundet.no/qa_faqs/ihvertfall-eller-hvert-fall/

Gjest Darwinia:-)

Personlig synes jeg pedofile, voldteksmenn, konebrennere osv. er hakket verre. Hvorfor gikk du inn på tråden hvis du plages så voldsomt av slike folk?

Jeg er ikke enig. Hi kritiserer ikke en spesiell bruker og avsporer tråder, hun gir en opplysning som i hvert fall () jeg satt pris på siden jeg har skrevet det feil. Jeg er opptatt av språk og rettskriving og er glad for å kunne luke ut slike unødvendige feil.

Ja, du er en av dem, ja.. Har du sett på kvinneguiden, eller? Hvordan de forfølger folk og avsporer helt fra tråder, bare fordi det var en person som skrev en feil. Det er så utrolig flaut ;) Sånne folk.. neitakk..

Personlig synes jeg pedofile, voldteksmenn, konebrennere osv. er hakket verre. Hvorfor gikk du inn på tråden hvis du plages så voldsomt av slike folk?

Hva mener du. At personen som opprettet tråden ikke bør irritere seg over skrivefeil så lenge barna i Afrika går sultne? 

Du kommer med et idiotisk "argument". 

"Du kan ikke klage på at barnehagen ikke følger barnets rutiner ift søvn, for det er folk i verden som ikke har mat". Sånt ler jeg av

Ja, du er en av dem, ja.. Har du sett på kvinneguiden, eller? Hvordan de forfølger folk og avsporer helt fra tråder, bare fordi det var en person som skrev en feil. Det er så utrolig flaut ;) Sånne folk.. neitakk..

En av dem? Hvem, sånn helt eksakt?

Jeg kommenterer aldri andres skrivefeil, men jeg vil gjerne skrive riktig. Hi kommenterer heller ingens feil, hun opplyser om en feil hun ofte ser. Og det har jeg også gjort, i egne innlegg. Så ja, jeg er kanskje en av dem da...

Ja, de er mykje verre enn for eksempel IS! *dah*

Anonymous poster hash: 12117...a54

Kanskje denne korrekturavdelingen har behov for å korrigere seg litt? I følge riksmålforbundet kan man velge.

http://www.riksmalsforbundet.no/qa_faqs/ihvertfall-eller-hvert-fall/

Ja, så lenge man skriver riksmål så, men det er det de færreste som gjør.

Mens vi er inne på rettskriving, hva er forskjellen på ennå og enda? Om det er noen, altså.

Anonymous poster hash: 25a68...944

Det er forskjell. 

Som tidsadverb kan du bruke begge.  Eks. Han er ikke ferdig ennå / Han er ikke ferdig enda. 

Som gradsadverd kan du bare bruke enda. Eks.  Det er enda mer igjen å gjøre. Det tar enda lenger tid å kjøre enn å gå.

Så for å gjøre det enkelt: Kutt ut bruken av ennå og bruk bare enda.  Da trenger du ikke å tenke noe mer over det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...