Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #1 Skrevet 16. november 2016 Hei. Jeg jobber i dagligvare og har fast månedslønn. Tjener i overkant av 400t i året. Jeg jobber mer enn 37,5 timer i uken. Viss jeg for eksempel jobber 45 timer i uken hvordan regner jeg ut timelønnen min??Føler jeg blir utnyttet etter jeg gikk over til fastlønn. Var innforstått med at litt ekstraarbeid var inkludert i lønnen men ikke så mye hver eneste uke. Hvilke rettigheter har jeg? Hun sjefen min er ikke enkel å ha med å gjøre. Anonymous poster hash: 75380...8cf
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #2 Skrevet 16. november 2016 Hei. Jeg jobber i dagligvare og har fast månedslønn. Tjener i overkant av 400t i året. Jeg jobber mer enn 37,5 timer i uken. Viss jeg for eksempel jobber 45 timer i uken hvordan regner jeg ut timelønnen min??Føler jeg blir utnyttet etter jeg gikk over til fastlønn. Var innforstått med at litt ekstraarbeid var inkludert i lønnen men ikke så mye hver eneste uke. Hvilke rettigheter har jeg? Hun sjefen min er ikke enkel å ha med å gjøre. Anonymous poster hash: 75380...8cf Du må lese kontrakten din. Anonymous poster hash: 3f532...a7a
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #3 Skrevet 16. november 2016 Har du betalt pause? Litt av poenget med fastlønn er at man skal kunne jobbe mye i de periodene som er travle og ta litt kortere dager når det er rolig. Anonymous poster hash: 7cd38...b2a
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #4 Skrevet 16. november 2016 I utganspunktet er en slik kontrakt ulovlig. Man skal ha kompensasjon for overtidsarbeid. Har selv en slik kontrakt. Men jeg styrer min egen hverdag. Har hjemmekontor og kan avspasere når jeg ønsker og har gjort det jeg skal. For meg er dette en god kompensasjon. Om du ikke får avspasert så hadde jeg nektet å jobbe overtid rett og slett. Anonymous poster hash: 123a9...2d8
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #5 Skrevet 16. november 2016 Så lenge du ikke har en særdeles uavhengig stilling med kompensasjon for overtid, så skal man ha overtid når man har fastlønn. Det betyr at du skal ha mye ansvar, men i tillegg ha mulighet til å styre arbeidsdagen selv. Samboer har fast lønn, men får overtidsbetalt når han jobber mer enn 8 timers dag. Les mer her; https://www.altinn.no/no/Starte-og-drive-bedrift/Drive/Arbeidsforhold/Ansatte/Fastsettelse-av-lonn/ Anonymous poster hash: 98d80...8e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå