Gå til innhold

Bare barna får gave til jul, kjedelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre som synes det er stusselig at bare fordi man har barn er det plutselig bare barna som får julegaver? Jeg trenger ikke mange dyre ting, men om jeg får en bok, noe sminkegreier, ullsokker osv blir jeg superfornøyd. Synes det faktisk er skikkelig stusselig å bare få en gave til jul, fra mannen :(

Anonymous poster hash: 4f863...f9b

Skrevet

Ja,det er skikkelig kjipt!

I vår familie får alle gaver, store og små🎄

Skrevet

Har motsatt problem. De som har barn i min omgangskrets ønsker alltid bare ting til barna, fordi de har alt de trenger selv... :/

Anonymous poster hash: 9d452...1c9
Skrevet

Har motsatt problem. De som har barn i min omgangskrets ønsker alltid bare ting til barna, fordi de har alt de trenger selv... :/ Anonymous poster hash: 9d452...1c9

Hvordan er det et problem, da vil de jo ikke ha gaver og er fornøyde med å ikke få

Skrevet

Ja, det er kjipt, og det er heldigvis alle i min familie enig i ;)

Vi kjøper ikke dyre gaver da, en bodylotion som lukter godt fra Vita, en pocketbok, litt eksklusiv sjokolade o.l. er helt ok, men alle får gave ja.

Anonymous poster hash: 06702...6a8
Skrevet

Jeg synes forresten det sender helt gale signaler til barna også jeg. Som om ikke dagens barn er "verdens navle" nok som det er, også skal de også sitte på julaften omringet av et hav av gaver til seg selv, mens de voksne sitter og ser på og ikke får noen ting....

Anonymous poster hash: 06702...6a8
Skrevet

Ja, det høres stusselig ut. Julen er like mye for de voksne, og det er ikke store gaver man behøver å gi eller få. Vi har kuttet ut gaver til de voksne ift søsteren og broren til mannen min. Fra svigers får og gir vi, og heldigvis også fra/til mamma og pappa og min søster/svoger. I tillegg gir/får vi gave fra et vennepar, onkelene og tanten min + jeg får og gir til min kusine og et par venninner. Greit nok at vi kuttet ut søster og bror til mannen, men hadde blitt veldig stusselig om alle de andre var vekk også...

Anonymous poster hash: bb60d...eeb
Skrevet

Signerer HI. Synes det er patetisk å si at jula er BARE for barna og at barna ALLTID må være i sentrum av alt. Man skal strekke seg for barn, stebarn og barnebarn og helst forsake seg selv i prosessen. Ikke noe rart mange barn blir bortskjemte kresne voksne når de får styre skuta hjemme fra barnsben av og ser at de alltid får noe mer enn andre. Her får jeg for eksempel bare bursdagsgave og julegave fra barna, siden alle andre synes at jeg er "for voksen" til å få gaver. Ender med at jeg må kjøpe egen gave selv og putte under juletre. Ordentlig juleglede gitt :D

Skrevet

Jeg er tydeligvis annerledes skrudd sammen enn dere. Jeg synes julen er barnas høytid, og bryr meg oppriktig ikke om jeg får pakker. Det er sekundært.

Synes julen er en koselig høytid og det viktigste for meg er å kose meg med familien, spise god mat og se barna åpne gaver 😊

Anonymous poster hash: e4d14...ffd

Skrevet

Jeg er tydeligvis annerledes skrudd sammen enn dere. Jeg synes julen er barnas høytid, og bryr meg oppriktig ikke om jeg får pakker. Det er sekundært.

Synes julen er en koselig høytid og det viktigste for meg er å kose meg med familien, spise god mat og se barna åpne gaver

Men hvorfor er jula BARNAS høytid? Skal ikke voksne kunne være litt barnslige, se nissefilmer, få pakker, kose seg i pledd på julemorgenen og markere jula sammen med barna?

Skrevet

Synes julen er en koselig høytid og det viktigste for meg er å kose meg med familien, spise god mat og se barna åpne gaver 😊

Når synes du barna dine blir så gamle at du vil kutte gavene til dem også? 15, 18 eller 21?

Anonymous poster hash: 3db93...786

Skrevet (endret)

Det løser du elegant ved å kjøpe gaver til deg selv. Det gjør jeg. Selv om jeg får masse gaver (vi har heldigvis ingen sånne "kun til barna"-greier). Ting jeg har lyst på i november men som ingen kommer til å kjøpe til meg ordner jeg selv, pakkes inn med et ektefølt kort, og legges under treet.

Endret av sug lut
Skrevet

Vi får heller ingen gaver, men jeg kjøper glatt gave til meg selv jeg altså. Det er jo litt stusslig, skal innrømme det, men jeg får iallefall noe jeg har lyst på. I år skal jeg kjøpe meg ny pysj og en god bok, pakke det inn og skrive at det er fra samboeren :P Ingen orker å sende gave til ungene heller, men noen sender penger. Uansett så kjøper jeg inn en god del gaver til de og skriver de er fra andre, så de iallefall skal føle litt glede av overflod :)  Kjøpte bursdagsgave til meg selv og, billetter til julekonsert i kirka med ei venninne. Det blir supert :) 

Skrevet

Hvordan er det et problem, da vil de jo ikke ha gaver og er fornøyde med å ikke få

Men da får ikke ho gave vettu.Når de sier : ikke kjøp til oss! Da gir de heller ikke 😅sånn er det her. Trist😔

Anonymous poster hash: a81ed...fe2

Skrevet

Vi lærer barna våre å kjøpe gjennomtenkte gaver til alle man feirer julaften med. Hvorfor skal barna bare få og få uten å kunne gi tilbake?

Vi kjøper ikke dyre gaver til voksne, men de er veldig gjennomtenkte og vi vet mottaker blir glad. Dette lærervi barna våre og. Ofte gleder de seg nesten mer til at morfar osv skal åpne gaven de har kjøpt/laget til han enn til åpne sine egne gaver.

Når er dine barn voksne nok til at de ikke får gaver til jul? 15? 18? 20?

Anonymous poster hash: ba3cb...865

Skrevet

Det løser du elegant ved å kjøpe gaver til deg selv. Det gjør jeg. Selv om jeg får masse gaver (vi har heldigvis ingen sånne "kun til barna"-greier). Ting jeg har lyst på i november men som ingen kommer til å kjøpe til meg ordner jeg selv, pakkes inn med et ektefølt kort, og legges under treet.

Det gjorde en venninne av meg et år. Hun fikk aldri noen ordentlig gave av mannen, så hun droppet gave til ham og kjøpte i stedet mange til seg selv. Skrev "til mor fra katten", "til mor fra hunden" og "til mor fra huset". Han hadde visst tatt hintet, så neste jul fikk hun en ordentlig, gjennomtenkt gave fra ham.

Jeg kjøpte meg en julegave selv for to år siden. Det var en bok, en gammel bok som jeg fant i en bruktbok-butikk, og jeg visste at ingen kom til å komme på å gi meg den. Så jeg kjøpte den selv, pakket den inn og skrev "til Dolly fra julenissen. I år har du vært veldig snill, så du får denne fine gaven". Og jeg ble kjempeglad. 

Skrevet

Det gjorde en venninne av meg et år. Hun fikk aldri noen ordentlig gave av mannen, så hun droppet gave til ham og kjøpte i stedet mange til seg selv. Skrev "til mor fra katten", "til mor fra hunden" og "til mor fra huset". Han hadde visst tatt hintet, så neste jul fikk hun en ordentlig, gjennomtenkt gave fra ham.

Jeg kjøpte meg en julegave selv for to år siden. Det var en bok, en gammel bok som jeg fant i en bruktbok-butikk, og jeg visste at ingen kom til å komme på å gi meg den. Så jeg kjøpte den selv, pakket den inn og skrev "til Dolly fra julenissen. I år har du vært veldig snill, så du får denne fine gaven". Og jeg ble kjempeglad. 

Ååå, så koselig, akkurat sånt som jeg gjør også - ting som ikke noen har forutsetning eller mulighet til å gi meg, og med fint kort på. Og det stemmer at man blir kjempeglad også! :)

Skrevet

I vår slekt gir vi ikke dyre gave, men alle får gaver. Det er vel bare mine foreldre som gir litt dyre gaver i forhold til de andre, men utifra hva jeg hører folk får så er det kanskje ikke mye.

I min manns side av familien ligger det på 100kr pr person. Vi hadde diskusjonen rundt gaver for mang år siden og valgt så lav alle sammen. Av den enkle grunn at vi ikke trenger noen dyre gaver men samtidig de små koselige gavene. Og alle er slike som titter gjennom hele året etter gaver, slik at vi faktisk kan få fine gaver selv om de ikke koste mye. Endel er hjemmelagede gaver også, så da blir prisen en helt annen.

Jeg fikk ikke pakke av min tante når ejg var yngre, men nå etteer jeg fikk barn har jeg fått pakker. Aldri helt skjønt den der, men det err veldig hyggelig når andre slutter å gi.

Anonymous poster hash: 9e539...f95

Skrevet

Vi lærer barna våre å kjøpe gjennomtenkte gaver til alle man feirer julaften med. Hvorfor skal barna bare få og få uten å kunne gi tilbake?

Vi kjøper ikke dyre gaver til voksne, men de er veldig gjennomtenkte og vi vet mottaker blir glad. Dette lærervi barna våre og. Ofte gleder de seg nesten mer til at morfar osv skal åpne gaven de har kjøpt/laget til han enn til åpne sine egne gaver.

Når er dine barn voksne nok til at de ikke får gaver til jul? 15? 18? 20?

Anonymous poster hash: ba3cb...865

Og alt dette kom du frem til etter å ha lest noen setninger om at jeg ikke trenger gaver til jul? 😂

Jeg får selvfølgelig gaver fra barna de har laget på skolen/barnehagen. Og også fra andre som vil gi meg gaver. Blir selvfølgelig glad og takknemlig.

Men for meg personlig er det ikke så viktig å få gaver. Jeg har da vitterlig ikke skrevet noe av det du påstår. Jeg gir gaver til alle i familien jeg. Jeg snakker om MEG SELV.

Jeg har absolutt alt jeg trenger og gaver er ikke viktig for MEG.

Herreguuuud......!

Skrevet

Kom igjen a ! Alle liker vel å åpne en gave eller 5 på julekvelden? 😃

Skrevet

Kom igjen a ! Alle liker vel å åpne en gave eller 5 på julekvelden?

Nja 5 er ok, men helst mer. :P

Anonymous poster hash: 846d3...4dc

Skrevet

Samme her. Her ble mine foreldre og søskne (ikke jeg) enige om å bare kjøpe til barna. Ene søsteren min har ikke barn så vi fikk beskjed fra vår mor at vi burde kjøpe julegave til henne siden hun kjøpte til barna våre. Neste år skjønte vi at våre foreldre også forventet gave, så nå er det slik at vi 3 som har barn ikke får gaver inkludert de vi er gift med, men det forventes at vi kjøper til foreldre, nieser og nevøer og ene søster som selv ikke har barn.

Synes hele greien er kjipt. Mine andre søsken får julegaver fra jobbben, venner, kollegaer osv..

Anonymous poster hash: ed702...f36

Skrevet

Samma her :) Jeg får 2 gaver hver jul, og det er fra svigers og ungene. Bryr meg heller ikke om å få gaver. Det viktigste er som du sier tid til å kose seg med familien og de nærmeste :) :)

Anonymous poster hash: 4040a...4e2

Skrevet

Hos oss er det også slik men ikke alle i storfamilien er med på det. Jeg og mannen ver så lei av jusestresset og maset så da sa vi stopp. Vi spurte familien om det var greit om vi ikke ga julegaver men siden vi ikke vil frarøve ungene i familien julegaver så får de enda, det gjør også de som er barnløse for de gir jo tross alt til barna. Du snakker i hovedinnlegget nesten som om det er normalen? Det er det slettes ikke! Da hadde man ikke fått salgsrekord på forbruk hvert år under julesalget. Flere skulle gjort som oss både for miljøet og for økonomien, når man ikke har noe å ønske seg så er det ikke vits å få ting man ikke trenger som sitter og støver ned i et skap. Kjøp heller deg selv en gave :) Det har jeg gjort, har kjøpt en tua trend ansiktsløft maskin og silkeputetrekk. Så jeg har unt meg selv noe fint og samtidig fått noe jeg ønsket meg. Vinn - Vinn!

Jeg kjøper gave til mannen om det er noe han trenger eller ønsker seg, og det trenger ikke være jul eller bursdag for at han skal få gave, men å kjøpe noe bare fordi man MÅ gi noe der og da er jeg helt imot. Blir alt for mye søppel av sånt

Anonymous poster hash: a87c0...5b7
Skrevet

Jeg får heller ikke mange gaver på julaften, og det er ganske trist 😟

Men jeg kjøper mange gaver til barna for jeg vil ha mange pakker under treet og vil at ungene skal få i overflod den ene dagen i året. ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...