Gjest Antarctica Skrevet 16. november 2016 #51 Skrevet 16. november 2016 (endret) Nå strømmer det på, lettere å huske med tråden som inspirasjon: Og loppa nedover ryggen gikk, hu skulle på ballade I rævva var det hornmusikk og Freia sjokolade Hår i rævva, hår i rævva, det har ikke Erik Bye (nei det har han ikke) Hår i rævva, hår i rævva, det har ikke Erik Bye! (Mel. Gøy på landet) Napoleon med sin hær over kjøkkenbenken dro Den ene datt i vasken, den andre datt i do. Den tredje datt i skuffen, der spiste de opp loffen, Napoleon med sin hær over kjøkkenbenken dro. Det var midt i julenatt To konstabler tok meg fatt Én i jakken, én i frakken Slengte meg på galgebakken Hvor de sa at jeg var full Men det var nok bare tull. (Mel. Deilig er den himmel blå) Ormen Lange Krøp som en slange Over gjerdet Stjal en pære Delte den i to Og kasta den i do. På blomsterkledd bakke satt (navnet) og skeit Så kom der ei flatlus i ræva og beit (Mel. På blomsterkledd bakke satt Hjalmar og kvad) Endret 16. november 2016 av Pashla
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #52 Skrevet 16. november 2016 Hvordan lærer unga det? Det arves gjennom generasjoner! Men hvordan reagerer vi som foreldre idag? Aksepterer vi disse rimene for det de er (dvs litt dårlig humor) eller er det krise? Anonymous poster hash: 963a6...4a9 Later som jeg synes det er helt skrekkelig og aldri hørt maken til "opprørske" tekster, men tar det for det det er. Husker jo når vi holdt på å le oss ihjel av slike rim da jeg var liten. Ungene elsker å si/synge nye ting de har lært, føler seg skikkelig rebell 😅 (De er egentlig veldig forsiktig av seg) Anonymous poster hash: 69a32...631
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #53 Skrevet 16. november 2016 Anna Malena på kalosjene sprang, Ner jønå søragadå itte johann. Spente an i rauå så han dreit littegrann. Anna malena på kalosjene sprang ( en vri på en lokal stavangersang) Og om du sier fort: Piken til kongen har rødt hår Rundt bålet Anonymous poster hash: 7ace4...85b
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #54 Skrevet 17. november 2016 Her kommer ole brumm Med hångranag i lomma Plutselig sa der boom Hvor ble av ole brum. Det bor en baker i øste aker, Han baker kringler så tissen dingler Han har en datter med svære patter Og en sønn med tissen grønn Ching chong kinamann, tissen din er alt for lang. Anonymous poster hash: b4953...1cb
Nebbdyret Skrevet 17. november 2016 #55 Skrevet 17. november 2016 Ett, två, tre Kuken står på kne Inni Brittas fitta Kom ska vi titta Verste er eg huska melodien enda, så no går den på repeat inni hovudet Alle barna kjørte sykkel Unntatt Brede, han fikk ballane i sykkelkjedet
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #56 Skrevet 17. november 2016 Tiss i senga og ha det bra En vakker liten sommerdag Ligg i senga og ha det bra Jeg tror jeg tisser lite mera Anonymous poster hash: dca83...1e9
Marriet Skrevet 17. november 2016 #57 Skrevet 17. november 2016 Kjente ikke de to, men denne: Liten pike, farlig vei. Lastebil. Medisterdeig. Høytrykksspyler kommer fort, spyl i vei og få det bort. Do, dass dritern Femti øre litern Herregud og fader Mor står og bader I åtteogtredve grader Og far står og holder På mor sine boller Happy Birthday to you Di flintskalla ku Satt på taket, spiste kake Happy Birthday to you Vi sang; Happy birthday to you You live in a zoo You look like a monkey And you smell like one too
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #58 Skrevet 17. november 2016 Husker storesøstrene mine lærte meg en ny måte å elle på.. var noe ala det her, husker ikke nøyaktig.. Faen kjære kukkeblære fittefjong dur i stong puppeknute du er ute! Anonymous poster hash: a1473...20c
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #59 Skrevet 17. november 2016 Napoleon med sin hær over kjøkkenbenken dro den ene datt i vasken, den andre datt i do den tredje datt i renna og slo ut alle tenna napoleon med sin hær over kjøkkenbenken dro. Doktorn tok lise på hode å sa er det her lille lise har vondt i dag nei, litt lengre ned, nei, litt lengre ned åh kjære doktor, litte lengre ned. Samme vers på halsen og magen. Doktorn tok lise på kneet å sa er det her lille lise har vondt i dag nei, litt lengre opp, nei, litt lengre opp åh kjære doktor, litte lengere opp. Doktorn tok lise på fitta å sa er det her lille lise har vondt i dag nei, litt lengre inn, nei, litt lengre inn åh kjære doktor, litte lengere inn. Doktorn tok lise i fitta å sa er det her lille lise har vondt i dag Ja, litt ut og inn, ja, litt ut og inn Åh, kjære doktor litte ut og inn 😛 Anonymous poster hash: 14440...4ab
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #60 Skrevet 17. november 2016 Melodi: julekveldsvisa. Nå har vi tent på skolen, og vi har båre ved, å hengt opp inspektøren i toppen av ett tre. Å lærerene griner og rektor sitt på do, og alle Norges brannmenn de ser på tv2. Fins mange versjoner. Anonymous poster hash: 25d18...28b
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #61 Skrevet 17. november 2016 Napoleon med sin hær over kjøkkenbenken dro den ene datt i vasken, den andre datt i do den tredje datt i renna og slo ut alle tenna napoleon med sin hær over kjøkkenbenken dro. Doktorn tok lise på hode å sa er det her lille lise har vondt i dag nei, litt lengre ned, nei, litt lengre ned åh kjære doktor, litte lengre ned. Samme vers på halsen og magen. Doktorn tok lise på kneet å sa er det her lille lise har vondt i dag nei, litt lengre opp, nei, litt lengre opp åh kjære doktor, litte lengere opp. Doktorn tok lise på fitta å sa er det her lille lise har vondt i dag nei, litt lengre inn, nei, litt lengre inn åh kjære doktor, litte lengere inn. Doktorn tok lise i fitta å sa er det her lille lise har vondt i dag Ja, litt ut og inn, ja, litt ut og inn Åh, kjære doktor litte ut og inn 😛 Anonymous poster hash: 14440...4ab Hahahaha, uff, lenge siden jeg hadde hørt "lille Lise" (barndomsminner 😜) En litt annen versjon av din Napoleon med sin hær over kjøkkenbenken dro Anne datt i vasken, og Erik datt i do Og Thea datt i renna og slo ut alle tenna Mens Olav satt på taket og spilte rock'en roll. Anonymous poster hash: 25d18...28b
skjotta Skrevet 17. november 2016 #62 Skrevet 17. november 2016 "Kaptein snabeltann er en gammal mann med hatt og stokk og briller og rompa ned i vann" Dette er en slager her i hus for tiden...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #63 Skrevet 17. november 2016 Kaptein sabeltann er en ekkel mann, nå kan han lukte bæsj derfor ror han inn mot land Anonymous poster hash: 7ace4...85b
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #64 Skrevet 17. november 2016 Siste dag før sommerferien: 'Fri, fri, fra skolens slaveri. Bøkene de brenner vi, og lærerne de henger vi' Anonymous poster hash: 77f90...d52
sug lut Skrevet 17. november 2016 #65 Skrevet 17. november 2016 Kjenner igjen flere her, herlig:) Jeg var stor fan av denne: snømannen Kalle, med hestepikk og balle. Var sikkert mer også, men det har blitt borte med tiden. Haha den hadde jeg glemt, bare at vi sa hestekukk!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #66 Skrevet 17. november 2016 De fleste er sagt. Men vi hadde et utømmelig lager i "alle barna vitser". Slik som: Alle barna sparket fotball, unntatt Frode, for det var hans hode Alle barna så inn i peisen, unntatt Knut, for han så ut. Osv osv. Det rare var vel at vi aldri tenkte på at de var litt smågroteske. Anonymous poster hash: a6f47...6bd
Ophiophagus Hannah Skrevet 17. november 2016 #67 Skrevet 17. november 2016 Marianne på landet tissa i spannet spannet var for lite Marianne måtte drite. Ja gjett hva jeg heter... Alle barna var riktig skapt unntatt Marianne. Hu hadde fittehølet midt i sin panne. (oppfunnet av en elskelige lillebror) Santa Lucia dreit opp i lia så kom de tre vise menn tørka det opp igjen. Santa luciaaaa, santa luuuuciaaaa. Vi går rett på samme hva vi støter på. Møter vi på nissen biter vi'n i tissen. Lang lang rekke gutta er så frekke vet du hva de gjorde tissa under bordet. Nøtteliten satt i toppen av et tre han var drita full og kom seg ikke ned han hadde drekke fire øl og ei kasse med eksport han hadde knulla fire høner og sugi pikken på en hjort...Anonymous poster hash: a85d1...559 Nøtteliten sang vi også, hadde jeg helt glemt:) Husker at jeg aldri lærte meg originalversjonen (kan den ikke den dag i dag) men pervoversjonen lærte jeg meg godt, men tror vi sang knulla fire reinsdyr?
sug lut Skrevet 17. november 2016 #68 Skrevet 17. november 2016 Nøtteliten sang vi også, hadde jeg helt glemt:) Husker at jeg aldri lærte meg originalversjonen (kan den ikke den dag i dag) men pervoversjonen lærte jeg meg godt, men tror vi sang knulla fire reinsdyr? Jeg husker bare Nøtteliten satt i toppen av et tre Han er pulesjuk og kan'ke komme ned
skinnfilla Skrevet 17. november 2016 #69 Skrevet 17. november 2016 Frode,kommode med tyttebær i hodet😂 Lille,vakre Anna om du vil Kan jeg ta deg bakfra en gang til
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #70 Skrevet 17. november 2016 Deilig er den himmel blå, Knoll og Tott skal ut og gå. To små nisser står og tisser på vår kjære statsminister. Kåre Willock heter han, og han er en skalla mann... Sånn lærte jeg den... Gammal jeg 😂 Alle disse vitsene og versene er jo sånn vi lærte av eldre søsken, andre barn og smuglesing av blader som Pyton og MAD... Var jo kjempefestlig. Barnekultur kalles det, og finnes heldigvis fortsatt 👍 Anonymous poster hash: d033d...085 Sånn var den ja😄😂 Anonymous poster hash: 5b99a...2f8
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #71 Skrevet 17. november 2016 Indigo indigo kom å se pappas rumpe går opp og ned under ligger mamma og tar i mot pappas gulerooot 😂 Anonymous poster hash: 38ae5...675
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #72 Skrevet 17. november 2016 Så en lystig sang jeg lærte på ungdomsskolen Vi er glade onanister og vi lever i den tro at det beste her i livet er å dra'n oppå do Mens de andre gutta puler med den frykt for å få barn sitter glade onanister oppå dasslokket og drar'n Anonymous poster hash: 38ae5...675
Gjest Antarctica Skrevet 17. november 2016 #73 Skrevet 17. november 2016 Tiss i senga og ha det bra En vakker liten sommerdag Ligg i senga og ha det bra Jeg tror jeg tisser lite mera Anonymous poster hash: dca83...1e9 Du Hanne, du Hanne Du er ikke grei Du tisser i buksa Og skylder på meg
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #74 Skrevet 18. november 2016 Ett, två, tre Kuken står på kne Inni Brittas fitta Kom ska vi titta Verste er eg huska melodien enda, så no går den på repeat inni hovudet Alle barna kjørte sykkel Unntatt Brede, han fikk ballane i sykkelkjedet Her er hele sangen: ett, ett, kuken som ett spett uti Brittas fitta, kom får ni titta. två, två, kuken står på tå uti Brittas fitta, kom får ni titta. tre, tre, kuken står på sne uti Brittas fitta, kom får ni titta. fyra, fyra, kuken slår en lyra uti Brittas fitta, kom får ni titta. fem, fem, kuken hittar hem uti Brittas fitta, kom får ni titta. sex, sex, kuken käkar kex uti Brittas fitta, kom får ni titta. sju, sju, kuken ropar "mu!" uti Brittas fitta, kom får ni titta. åtta, åtta, kuken på en potta uti Britas fitta, kom får ni titta. kom får ni titta! ..og så sang vi til melodien som langbein synger på i juletegnefilmen, den med campingvogna: "Mamma negerpupp har fått en liten sønn, han er brun i rævva som en liten bjørn. Han har kommet hit tell værd'a (uttales væla med tjukk L) for å pule, drekka, stjæla, Ja, mamma negerpupp har fått en liten sønn!" ..for ikke snakke om Bamse's fødselsdag med "reven fløy til bondens gård på sine raske føtter, han voldtok 8 høner og ett snes av bondens krøtter"... .."og så reiste elgen seg og ristet litt på hamsen, så peisa'n brød i øret på den gode gamle bamsen. Nei og nei, skrek bamsemor, den kuken der er altfor stor, nei og nei, skrek bamsemor, den kuken er for stor!" osv osv Med en storebror som er 12 år eldre lærte jeg nok de første glosene før jeg lærte å gå.. 😜😂 Særlig når storesøster er 14 år eldre enn meg og hun er min brors rake motsetning. Tror broder'n ble litt ekstra gira på å lære meg hyssing, siden søstera mi HATER det. 😂 Hun lærte meg å strikke, hekle og skrive skjønnskrift med fyllepenn og sånn, han lærte meg å lappe sykkeldekk, skru på moped og bil, skyte med hagle og rifle, banne som en bryggesjauer og enkelte små sanger og viser som ikke nødvendigvis sto i sangboka vi fikk på skolen. Lillesøster tok i mot all lærdom, til sine foreldre's store skrekk. Men det ble nå folk av meg også. 😄😄 Anonymous poster hash: bef17...ae8
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #75 Skrevet 18. november 2016 3 åringen min er opphengt i denne for tiden; (husker den godt fra jeg var barn) «..Mamma mia satt på sklia, mista puppa oppi suppa..» Anonymous poster hash: 2ae57...a58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå