Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #1 Skrevet 16. november 2016 Vi prøver å finne frem til rolige aktiviteter til gutten vår på 4 som mest sannsynlig har add, som vi kan gjøre hjemme. Han er veldig glad i å hjelpe til på kjøkkenet, så det får han bli med på hver dag. Han har mange leker, men leker ikke med noe av det.. tenker kanskje å prøve litt brettspill, liker deres barn det? Anonymous poster hash: 5b3a9...2e6
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #2 Skrevet 16. november 2016 Bilbane? Brettspill tror jeg er for utfordrende. Da kreves det både konsentrasjon og selvreguleringsevner. Og impulskontroll Min jente likte best å være ute eller leke med en venn. Rollelek. Anonymous poster hash: 1d103...27d
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #3 Skrevet 16. november 2016 Bilbane? Brettspill tror jeg er for utfordrende. Da kreves det både konsentrasjon og selvreguleringsevner. Og impulskontroll Min jente likte best å være ute eller leke med en venn. Rollelek. Anonymous poster hash: 1d103...27d Mitt barn har aldri lekt med leker, men brettspill var gøy. Spill som den forsvunnede diamant, monopol, memory (han var helt rå), kort (krig), yatzy. Ellers kun uteaktiviteter sammen med andre. Sykling, kaste/sparke ball, ake, snekre, bygge hytte. Alltid sammen med andre. Til og med det å se tv og nettbrett/DS gjorde han ikke alene. Vi måtte se på eller han måtte være sammen med venner. Anonymous poster hash: cc1ac...b96
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #4 Skrevet 16. november 2016 Nevøen min med ADD er en skikkelig kunstner, fantastisk flink til å tegne og male. Anonymous poster hash: a560b...b0b
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #5 Skrevet 16. november 2016 Tegning, puslespill, konstruksjonsleker (elsker å bygge), brettspill og lydbøker. Anonymous poster hash: 67a57...4a7
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #6 Skrevet 16. november 2016 Bade, spille instrument, bake. Anonymous poster hash: d123a...030
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #7 Skrevet 16. november 2016 Da han var yngre: Puslespill, tegning og lekebiler. Han har i grunnen alltid vært ganske rolig selv om han har adhd, hans hyperaktivitet slår seg mer ut i rastløshet enn vilterhet og har alltid gjort det. Han var også glad i brettspill og spesielt Memory, der var han helt rå og slo meg lett selv da han var 4 år. Etter hvert har det vært tv, DS og siden i-Pad og data som har overtatt som rolige aktiviteter. De fleste (store) barn og ungdommer med adhd blir helt rolige når de sitter foran en skjerm, det er faktisk ganske fascinerende Min er 14 år nå og de færreste merker at han har adhd. Anonymous poster hash: 46fa6...5ff
Nullstress;) Skrevet 16. november 2016 #8 Skrevet 16. november 2016 Min sønn har funnet ro i Lego, tegning og ett varmt, langt bad 😉
Nullstress;) Skrevet 16. november 2016 #9 Skrevet 16. november 2016 Min sønn har funnet ro i Lego, tegning og ett varmt, langt bad 😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå