Gå til innhold

Dere som kjøper bunader på Husfliden, mange av disse blir faktisk sydd i utlandet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så ikke mye norsk håndarbeid der nei

Anonymous poster hash: 81888...f3d

Fortsetter under...

Skrevet

Vel, whatever, min Husfliden-bunad er sydd av ei nærsynt, supernøye og fantastisk gammel dame i ei lita bygd, så jeg er happy.

Skrevet

Min er sydd av svigermor! Happy happy!

Anonymous poster hash: f90ac...fbe

Skrevet

Vel, whatever, min Husfliden-bunad er sydd av ei nærsynt, supernøye og fantastisk gammel dame i ei lita bygd, så jeg er happy.

Jeg skrev mange, ikke alle.

Skrevet

Det velger du jo selv. Husfliden selger bunader som er brodert i Norge og montert for hånd (skreddersydd) og de selger bunader som er brodert i utlandet og montert med symaskin. Du velger etter lommeboken din.

Ingen hemmelighet dette, det står på nettsiden deres.

Stoffet er vevet i Norge da, og de som broderer i utlandet jobber under skikkelige kår.

Anonymous poster hash: d2619...d65

Skrevet

Det velger du jo selv. Husfliden selger bunader som er brodert i Norge og montert for hånd (skreddersydd) og de selger bunader som er brodert i utlandet og montert med symaskin. Du velger etter lommeboken din.

Ingen hemmelighet dette, det står på nettsiden deres.

Stoffet er vevet i Norge da, og de som broderer i utlandet jobber under skikkelige kår.

Anonymous poster hash: d2619...d65

Nei, det stemmer ikke. Dette er norske damer som tar på seg broderingsarbeid som de da gir videre til damer i Østblokk- land. Disse jobber for slikk og ingenting. Monteres i Norge.

Annonse

Skrevet

Shit, bunaden min blir akkurat nå sydd av en indisk dame. Som til og med snakker dårlig norsk! Men hun bor i riktig bygd da, så vi får satse på at dette går bra, og at den ikke blir for utenlandsk.... 😂

Anonymous poster hash: e0513...8ef

Skrevet

Min ble sydd av ei thailandsk dame i en liten leilighet i Trondheim 😉

Anonymous poster hash: e8ab0...a40

Skrevet

Nei, det stemmer ikke. Dette er norske damer som tar på seg broderingsarbeid som de da gir videre til damer i Østblokk- land. Disse jobber for slikk og ingenting. Monteres i Norge.

Så altså; brodert i Norge og montert i Norge, men gitt videre til damer i Østblokk-land??

Anonymous poster hash: 23f15...95a

Skrevet

Så altså; brodert i Norge og montert i Norge, men gitt videre til damer i Østblokk-land??

Anonymous poster hash: 23f15...95a

Husfliden gir jobb til norske damer. F eks får disse 2 200kr for å brodere en krage. Disse sender jobben videre til en annen dame i feks Polen. Denne damen får 200kr for jobben. Den norske damen beholder da differansen på 2000kr.

Skrevet

Husfliden gir jobb til norske damer. F eks får disse 2 200kr for å brodere en krage. Disse sender jobben videre til en annen dame i feks Polen. Denne damen får 200kr for jobben. Den norske damen beholder da differansen på 2000kr.

Så... Win-win?

Anonymous poster hash: 9ab83...fed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...