Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #1 Skrevet 15. november 2016 Sønnen på 8 år har siden i går kveld, sprunget på do mange ganger for å bæsje, men han får det ikke til for det gjør så vondt Sier at det kjennes ut som han har sår i rompa. Mistenker at han er forstoppet. Har prøvd med å smøre salve. Så hva prøve først laktulose, movicol eller noe annet? Anonymous poster hash: 19cfc...446
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #2 Skrevet 15. november 2016 Movicol er mer effektivt. Uten at jeg mener for effektivt som i lakserende. Måtte bruke movikol i mnd vis til barnet mitt i forbindelse med sykdom og det var effektivt men laktulose funka ikke like greit. Anonymous poster hash: 90e0f...e4d
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #3 Skrevet 15. november 2016 Movicol er mest effektivt, laktulose er lettere å få i barna. Anonymous poster hash: 0e7dd...ca6
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #4 Skrevet 15. november 2016 Movicol har fungert bedre enn laktulose på førskolebarnet her. Anonymous poster hash: 7906a...ebc
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #5 Skrevet 15. november 2016 Movicol er mest effektivt, laktulose er lettere å få i barna. Anonymous poster hash: 0e7dd...ca6 Movicol junior pleier å gå ned om man blander det i appelsinjus, da smaker det (nesten) litt appelsinbrus. Det er forøvrig veldig effektivt for vårt barn. Anonymous poster hash: 90455...9fa
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #6 Skrevet 15. november 2016 Movicol uten smak glir ned i juice. Ingen smak. Anonymous poster hash: 90e0f...e4d
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #7 Skrevet 15. november 2016 Movicol uten smak glir ned i juice. Ingen smak. Anonymous poster hash: 90e0f...e4d Det finns vel ikke movicol uten smak? Finns bare så vidt jeg vet? Har både movicol og laktulose - vi kjøpte først movicol men sønnen på 19'mnd merket smaken var annerledes både på vann, jucie, melk. så det var umulig å få det i han. Skal blandes med ett glass vann, og alt skal drikkes for at det skal ha effekt! Vi gir laktulose nå siden det har ingen smak å lettere å "lure" han Men barnet ditt er jo ganske stor, så det er jo bedre å fortelle han det at dette må drikkes for at han skal klare å bæsje? Anonymous poster hash: b8460...fb9
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #8 Skrevet 15. november 2016 Har dårlig erfaring med lactulose for vår datter. Hun fikk mye og illeluktende tarmgass, men forble forstoppet. Man må drikke mye væske for at lactulose skal virke. Movicol jr skal liksom ikke ha noen smak - men smaker pyton likevel. Funker som et skudd da. Men jr er på resept. Anonymous poster hash: 16b7a...d70
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #9 Skrevet 15. november 2016 Vi brukte uten smak. Neutral for kids. Hadde på resept da. Anonymous poster hash: 90e0f...e4d
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #10 Skrevet 15. november 2016 Det finns vel ikke movicol uten smak? Finns bare så vidt jeg vet? Har både movicol og laktulose - vi kjøpte først movicol men sønnen på 19'mnd merket smaken var annerledes både på vann, jucie, melk. så det var umulig å få det i han. Skal blandes med ett glass vann, og alt skal drikkes for at det skal ha effekt! Vi gir laktulose nå siden det har ingen smak å lettere å "lure" han Men barnet ditt er jo ganske stor, så det er jo bedre å fortelle han det at dette må drikkes for at han skal klare å bæsje? Anonymous poster hash: b8460...fb9 Movicol junior er uten smak. Den smaker litt salt bruspulver. Men funker svært godt i appelsinjus. Anonymous poster hash: 90455...9fa
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #11 Skrevet 15. november 2016 Det finns vel ikke movicol uten smak? Finns bare så vidt jeg vet? Har både movicol og laktulose - vi kjøpte først movicol men sønnen på 19'mnd merket smaken var annerledes både på vann, jucie, melk. så det var umulig å få det i han. Skal blandes med ett glass vann, og alt skal drikkes for at det skal ha effekt! Vi gir laktulose nå siden det har ingen smak å lettere å "lure" han Men barnet ditt er jo ganske stor, så det er jo bedre å fortelle han det at dette må drikkes for at han skal klare å bæsje? Anonymous poster hash: b8460...fb9 Får uten smak på resept. Movicol fungerer her. Gi en microlax med en gang, han har sikkert en propp i endetarmen som må ut. Anonymous poster hash: b60a8...4a7
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #12 Skrevet 15. november 2016 Gi mikrolax for å få ut proppa. Movicol er mer effektivt, men superviktig at den blandes i nok væske (junior 1 pose i 125 ml), kan så blandes i mat/drikke. Anonymous poster hash: 084ac...17b
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #13 Skrevet 15. november 2016 Gi mikrolax for å få ut proppa. Movicol er mer effektivt, men superviktig at den blandes i nok væske (junior 1 pose i 125 ml), kan så blandes i mat/drikke. Anonymous poster hash: 084ac...17b På vår pakke står det 62,5 ml per pose. Hvilken type har du? Anonymous poster hash: b60a8...4a7
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #14 Skrevet 15. november 2016 Movicol junior. Anonymous poster hash: 084ac...17b
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #15 Skrevet 15. november 2016 Movicol junior. Anonymous poster hash: 084ac...17b
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #16 Skrevet 15. november 2016 Jeg har endel erfaring med laksantia.. men min erfaring er at svisker og plommer fungerer vel så bra! Som en over er sier vil en miniklyx ( microlax) ta proppen om avføringen sitter langt ned i tarmen. Anonymous poster hash: 1198f...25e
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #17 Skrevet 15. november 2016 Movicol er mest effektivt, men hverken Movicol eller Lactulose er avføringsmiddel. De myker opp avføringen "ovenfra"'så den vil ikke myke opp det som evt ligger der fra før. Så om sønnen din er forstoppet ville jeg brukt Microlax først for å få ut proppen, så fulgt opp med feks Movicol Anonymous poster hash: ed5e1...d80
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #18 Skrevet 15. november 2016 Sønnen min har brukt mobil nå i snart 2 år, startet rett før han ble 2år. Han hadde en massiv avføringspropp i endetarmen og skrek da han prøvde å bæsje. Han måtte få microlax for å få ut proppen, og startet opp med høydose med movicol som en oppstartsdose i noen dager og den ble så redusert til en vedlikeholdsdose. Vi har flere ganger forsøkt å kutte ut (i samråd med barnelege) men han må fortsatt bruke det. Vi forsøkte en periode med lactulose, men den virket ikke like bra. For å svare på spørsmålet ditt synes jeg movicol er best, men siden problemet deres er at han føler avføringstrang men ikke får ut noe, anbefaler jeg at dere forsøker microlax først og så gir movicol i noen dager. Sønnen min bruker forresten vanlig movicol, ikke junior. De inneholder akkurat det samme, eneste er at en pose vanlig movicol tilsvarer 2 poser med junior. Begge er visstnok uten smak, men jeg synes det smaker litt salt. Fungerer veldig bra å ha i eplejuice, 4åringen spør til og med etter mer 😉 Anonymous poster hash: 77d5b...a06
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #19 Skrevet 15. november 2016 Sønnen min har brukt mobil nå i snart 2 år, startet rett før han ble 2år. Han hadde en massiv avføringspropp i endetarmen og skrek da han prøvde å bæsje. Han måtte få microlax for å få ut proppen, og startet opp med høydose med movicol som en oppstartsdose i noen dager og den ble så redusert til en vedlikeholdsdose. Vi har flere ganger forsøkt å kutte ut (i samråd med barnelege) men han må fortsatt bruke det. Vi forsøkte en periode med lactulose, men den virket ikke like bra. For å svare på spørsmålet ditt synes jeg movicol er best, men siden problemet deres er at han føler avføringstrang men ikke får ut noe, anbefaler jeg at dere forsøker microlax først og så gir movicol i noen dager. Sønnen min bruker forresten vanlig movicol, ikke junior. De inneholder akkurat det samme, eneste er at en pose vanlig movicol tilsvarer 2 poser med junior. Begge er visstnok uten smak, men jeg synes det smaker litt salt. Fungerer veldig bra å ha i eplejuice, 4åringen spør til og med etter mer 😉 Anonymous poster hash: 77d5b...a06 Mobil = movicol Anonymous poster hash: 77d5b...a06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå