Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #1 Skrevet 14. november 2016 Og vil fortelle litt? Kjenner jeg er litt nervøs... Anonymous poster hash: bd7ad...fb6
*flux* Skrevet 14. november 2016 #2 Skrevet 14. november 2016 Det er en iv. Jeg syns det var kaldt når jernet kom. Byttet hånd etter to runder fordi det ble litt ekkelt etterhvert men det er ingenting å bekymre seg for
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #3 Skrevet 14. november 2016 Fikk rett før jul for 2 år siden. Gikk smertefritt for seg. Du får en nål i armen hvor infusjonen skal inn, ofte på ca 30 minutter hvor du også må vente 30 minutter i etterkant i tilfelle reaksjoner. Slik som du også må om du får andre medikamenter inn i kroppen via sprøyter, så ikke noe farlig i det. Jeg fikk lett feber og hodepine i etterkant, men fikk 1g paracet og allergimedisin som tok det etter en liten stund. Det er ingenting å være nervøs for. Etter ca en uke følte jeg meg som ett nytt menneske igjen. Energi som jeg aldri hadde hatt før og rett og slett kvikk. Må muligens få ny infusjon på nyåret alt etter hva blodprøvene viser, og er ikke det minste nervøs Anonymous poster hash: b961b...240
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #4 Skrevet 14. november 2016 Får det jevnlig grunnet kronisk sykdom. Det er ca like skummelt som å koke et egg...☺ Du får en veneflon i armen eller hånda, og sitter en times tid. Og når du drar hjem føler du deg mye bedre! Anonymous poster hash: c42a9...65f
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #5 Skrevet 14. november 2016 Hva skal til for å få jern intravenøst? Jeg har som regel jernlagre på under 10 (har veldig kraftig mens), men har ikke anemi. Får hard og oppblåst mage av jerntabletter så er ikke så flink til det..... Anonymous poster hash: 5eb73...552
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #6 Skrevet 14. november 2016 Hadde ferritin på 3 og gått på flere kurer. Gjennomgått gastroskopi og koloskopi for å se om det var noe der som skulle tilsi dårlig opptak, men ingen funn. Tok også MR av tynntarm, men heller ikke her fant de noe. På grunn av generell allmenntilstand ble det bestemt av gastrolege, i samarbeid med fastlege, at infusjon måtte til for at jeg skulle få ha en noen lunde normal hverdag. Anonymous poster hash: b961b...240
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #7 Skrevet 15. november 2016 Får det jevnlig grunnet kronisk sykdom. Det er ca like skummelt som å koke et egg...☺ Du får en veneflon i armen eller hånda, og sitter en times tid. Og når du drar hjem føler du deg mye bedre! Anonymous poster hash: c42a9...65f Det gis med anafylaksi-beredskap, så her overdriver du nok en smule.. Anonymous poster hash: 1766d...32e
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #8 Skrevet 15. november 2016 Det gis med anafylaksi-beredskap, så her overdriver du nok en smule.. Anonymous poster hash: 1766d...32e Det gjør vaksiner også. De fleste gruer seg vel ikke så veldig. Anonymous poster hash: bebb5...285
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #9 Skrevet 15. november 2016 Hva skal til for å få jern intravenøst? Jeg har som regel jernlagre på under 10 (har veldig kraftig mens), men har ikke anemi. Får hard og oppblåst mage av jerntabletter så er ikke så flink til det..... Anonymous poster hash: 5eb73...552 Jeg får nå fordi de har oppdaget crohns, og jeg har lave jernverdier. Jeg vet ikke hva de er, men legen sa det ikke var dramatiske tall. Jeg føler meg litt slapp, men har det helt fint sammenlignet med etter at jeg fødte. Da var jeg dårlig da. Men men, jeg tar i mot, jeg. Takk for svar, forresten! HI Anonymous poster hash: bd7ad...fb6
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #10 Skrevet 15. november 2016 Jeg fikk det ikke på tross av anemi, lave jernlager og hb på 7:/ måtte svelge jern i et halvt år og ble skikkelig dårlig i magen:( er fortsatt lav på jern. Lykke til HI Anonymous poster hash: 5c54a...ac7
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #11 Skrevet 15. november 2016 Jeg fikk det ikke på tross av anemi, lave jernlager og hb på 7:/ måtte svelge jern i et halvt år og ble skikkelig dårlig i magen:( er fortsatt lav på jern. Lykke til HIAnonymous poster hash: 5c54a...ac7 Så rart. Da ville jeg tatt en runde til med fastlegen, det der hørtes ikke bra ut. Takk for lykkeønskninger. Håper det ordner seg for deg etterhvert. HI Anonymous poster hash: bd7ad...fb6
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #12 Skrevet 15. november 2016 Det gjør vaksiner også. De fleste gruer seg vel ikke så veldig. Anonymous poster hash: bebb5...285 Ikke noe man sidestiller med å koke egg på drama-skalaen, altså..😊 Anonymous poster hash: 1766d...32e
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #13 Skrevet 15. november 2016 Det gis med anafylaksi-beredskap, så her overdriver du nok en smule.. Anonymous poster hash: 1766d...32e Jeg får også jevnlig pga crohns. Ca 1/2 time med jern ig så vente en halvtime etterpå. Får kun rar smak i munnen så litt sterke drops kan være lurt. Ellers merker jeg ingenting, uten at jeg er mindre svimmel! Anonymous poster hash: d5744...6da
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #14 Skrevet 16. november 2016 Det gis med anafylaksi-beredskap, så her overdriver du nok en smule.. Anonymous poster hash: 1766d...32e Du mener kanskje "underdriver" da? Poenget mitt var at jeg har fått dette relativt ofte de siste 10 årene, og HI etterspurte erfaringer da hun er nervøs. Jeg sammenligner det med eggkoking, da selve infusjonen ikke er en skummel opplevelse. Og i de 10 årene jeg har fått dette har jeg aldri opplevd at jeg eller noen av de jeg får behandling sammen med har reagert på jerninfusjon (vi sitter 5-8 personer i samme rom). Anonymous poster hash: c42a9...65f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå