Gå til innhold

Narvesen utsolgt for vegan-pølser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Verden vil bedras. Veganpølser, nøttesteik og tofurky - bare innrøm det, dere vil egentlig ha kjøtt.

Anonymous poster hash: a9f3c...834
Skrevet

Verden vil bedras. Veganpølser, nøttesteik og tofurky - bare innrøm det, dere vil egentlig ha kjøtt.

Anonymous poster hash: a9f3c...834

Ikke er jeg vegetarianer, eller glad i pølser...men det er da bare fint om folk spiser mindre kjøtt? Miljømessig i hvert fall.

Anonymous poster hash: 85ef3...be9

Skrevet

Kan du noe særlig om kost- og ernæring? Det virker ikke slik...

De som ikke spiser kjøtt er likevel helt avhengig av å få i seg gode proteinkilder. Og hva er proteinkilder for vegetarianere? Nøtter, soya, bønner m.m. Vegetarianere er like avhengig av å få i seg bra sammensatte måltider - til alle måltider - som de som spiser kjøtt. Det ville blitt svært kjedelig å bare spise rå nøtter til enhver tid - ergo er nøttesteik, nøtteburgere osv. gode måter å spise riktig for dem. Det er mulig å kombinere det riktige med det praktiske. Det betyr ikke at de nødvendigvis har lyst på kjøtt.

Det er mange som har langt bedre helse om de er vegetarianere, da er det smart å være det. De som kjenner så tydelig på kroppen at de holder seg friske på vegetarkosthold så er det å ikke spise kjøtt ikke et savn.

Hvorfor har du sånt behov for å komme med slike bastante og feilaktige påstander?

(og nei, jeg er ikke vegetarianer, jeg var tilnærmet det noen år, men min kropp fungerer ikke når jeg ikke får i meg nok fisk og kjøtt)

Anonymous poster hash: e0d21...702
Skrevet

Altså, jeg ELSKER baconpølse på Narvesen eller andre plasser, men kan gjerne smake en veganpølse. Sunn og mulig god? Kan det bli bedre?? Minus 1000 kalorier den dagen isåfall, høres knall ut!

Anonymous poster hash: 2a60b...ef7

Skrevet

Det er vel utsolgt akkurat nå fordi mange vil prøvesmake. Tviler på at det er SÅ veldig mange veganere i Norge, og at alle er fast kunde på Narvesen.

Skrevet

Det har med vane å gjøre også vet du. Dersom man er vant til vegetarmat er det det som elsket fordi for dem, og kjøtt er ikke nødvendigvis spesielt fristende..

Anonymous poster hash: 7ae4f...13f

Skrevet

Jeg spiser ofte vegansk.

Jeg er ikke vegetarianer er fanatisk. Det er flere grunner til mine valg.

Kjøttforbruket må ned.

Jeg har reumatisme og i vonde perioder har kroppen det bedre ved vegansk kosthold.

Jeg ELSKER pølse 🙊 Og pølsebrød med ketchup og løk bare blir ikke det samme. Dessuten er pølser veldig usunt, og kroppen min tåler desverre svært lite av muk.

Årsaken til at det finnes rene etterligninger av kjøttprodukter er jo fordi man da kan bruke det samme tilbehøret. Lompe, pølsebrød, burgerbrød.

Selv lager jeg ofte vegetarpizza med soyakjøtt (soyakjøtt begrenser jeg bruken av forøvrig da det heller ikke bør inntas i store mengder)

Det er ikke fordi jeg egentlig vil ha kjøtt men fordi en pizza må jo ha fyll. 😊

Ellers nyter jeg en god biff et par ganger i måneden.

Veganpølsene var faktisk veldig gode. 😊

Anonymous poster hash: 05c78...95e

Skrevet

Er ikkje vegetarianar, og likar godt kjøt, men lagar då likevel vegetarrettar innimellom.  Den jamne nordmann kan godt kutte litt i kjøtinntaket.  Ikkje berre for helsa, men og for miljøet.  Kjøt er svært ressurskrevande å produsere, både arealmessig og miljømessig, så vi burde ete meir plantebasert.  Veit ikkje kva desse pølsene er laga av, soya er vel ikkje spesielt sunnt, men kunne godt tenkt meg å smake :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...