Gå til innhold

Vi er på rikshospitalet. Skal til coluseum kino på tirsdag. Trikk eller taxi ?

Anbefalte innlegg

Jeg vet jeg kan ta trikk fra gaustad pasienthotell og ned til oslo s, eller noe, og så ny trikk.... men jeg har kun vert i oslo noen ganger.

Er intetisert å gjøre det lett for meg selv.

Trikk fra riksen og ned til oslo s ogvtaxi fra oslo s til coluseum

Eller

Taxi direkte fra riksen til coloseum?????

Anonymous poster hash: 7d549...7ea

Fortsetter under...

https://ruter.no/reiseplanlegger/Mellom/Fra/(3012324)Rikshospitalet%20(Oslo)/til/(2000000260)Colosseum%20kino%20(Oslo)/for/151120161915/#st:0,sp:0,bp:0

Anonymous poster hash: b4853...6f1

https://ruter.no/reiseplanlegger/Mellom/Fra/(3012324)Rikshospitalet%20(Oslo)/til/(2000000260)Colosseum%20kino%20(Oslo)/for/151120161915/#st:0,sp:0,bp:0

Se vedlagte link fra ruters reiseplanlegger. Skjønner dere er utebys fra for oslo s vil være en helt vanvittig omvei 😉 Tar 17 min med kollektivtrafikken fra riksen til Colosseum.

Ta trikken fra Rikshospitalet til Ullevål, og 20 bussen derfra til majorstua - Colosseum ligger 5 min gange fra busstoppet på Majorstua, knapt. Trikken går fra Rikshospitalet hvert 7. Minutt tror jeg det er, og 20-bussen går hele tiden. Så du trenger ikke sjekke ruten.

Anonymous poster hash: 3cb9f...b38

Ta trikken fra Rikshospitalet til Ullevål, og 20 bussen derfra til majorstua - Colosseum ligger 5 min gange fra busstoppet på Majorstua, knapt. Trikken går fra Rikshospitalet hvert 7. Minutt tror jeg det er, og 20-bussen går hele tiden. Så du trenger ikke sjekke ruten.

Anonymous poster hash: 3cb9f...b38

Så med andre ord. Ta taxi! Hvis dere er noen stykker så blir det ikke så mye dyrere enn billetter heller.

Anonymous poster hash: cb2d7...833

Annonse

Ellers er det ikke så langt å gå til Gaustad t-bane, og ta rett til Majorstua. Men veldig enkelt å ta trikk til forskningsparken og t-banen derfra. Ikke så alt for langt å gå heller, om man er i form til det :-) Fra Rikshospitalet til Majorstua, bruk veiviser på telefonen og gå gjennom Blindern.

Ta trikken ned til forskningsparken og ta banen derfra til Majorstuen.

Går kjempefint!

Anonymous poster hash: db12a...fb1

Siterer denne, det er det absolutt enkleste.

Eller bare å gå ned til Forskningsparken og så ta T-banen til Majorstua, tar en 10 minutter å gå istedenfor å ta trikken.

NB: Du bruker samme billett på trikken som på T-banen, den er gyldig i en til med fri overgang innen sone 1

Anonymous poster hash: cc393...10c

Vel, jeg aner ikke hvor forskningsparken er, og jeg har prøvd meg på t bane før. KOmplisert, skjønte meg ikke på den tavla med masse streker i alle farger på.

Vi kjørte en lang tur med t bana.....feil....

Og dersom heg kommeg på rett t bane, hva sa med å finne coloseum når jeg gikk av t banen?

Vel, jeg aner ikke hvor forskningsparken er, og jeg har prøvd meg på t bane før. KOmplisert, skjønte meg ikke på den tavla med masse streker i alle farger på.

Og dersom heg kommeg på rett t bane, hva sa med å finne coloseum når jeg gikk av t banen?

Trikken er lett. Den står utenfor pasienthotellet. Det er kun noen få stopp (2?) til Forskningsparken. Stoppene annonseres tydelig. Gå opp på brua hvor t-banen går på siden som vender mot der du kom fra (mot riksen). Her kan du hoppe på en hvilken som helst bane. To stopp, så er du på Majorstuen.

Annonse

Taxi. Hvorfor gjøre det så vanskelig når du ikke er kjent. Uber er forresten taxi, men siden veien er kort fra Riksen til kinoen, ta en vanlig taxi.

Fordi det virker som om det ikke nødvendigvis er noen engangsforeteelse å dra på Rikshospitalet for HI, og da er det praktisk å gjøre seg litt kjent i byen og i det minste klare å komme seg til Majorstuen.

Anonymous poster hash: f4ed6...c45

Det er bare mulig å ta trikk én vei fra Rikshospitalet. Stopper først i Gaustadalleen og deretter på forskningsparken. Der spør du en av alle de andre menneskene der hva som er retningen til Majorstua. Så kan du ta absolutt alle t-banene som går forbi.

Myyye mer komplisert å dra ned til Oslo S!

Anonymous poster hash: 1713c...e24

Jøss... Nå er du veldig hjelpesløs og problemfiksert altså.

Uber er en sjåførtjeneste du bruker via en app. Last ned appen på AppStore, den er veldig lett å bruke. Uber koster en brøkdel av det en taxi gjør. Men det er virkelig ikke vanskelig å ra kollektivt fra riksen til Majorstuen altså. Du virker en smule hjelpeløs.

Mulig jeg er hjelpesløs. men det er no engang slik et jeg er ca 120 mil herrifra, og vi harhverken t bane eller trikk eller tog det vi bor.

Forde om noen skriver forskningspsrken så vet jeg ikje automatisk hvor det er.

Taxi. Hvorfor gjøre det så vanskelig når du ikke er kjent. Uber er forresten taxi, men siden veien er kort fra Riksen til kinoen, ta en vanlig taxi.

Takk :)

Det blir taxi.....

Mulig jeg er hjelpesløs. men det er no engang slik et jeg er ca 120 mil herrifra, og vi harhverken t bane eller trikk eller tog det vi bor.

Forde om noen skriver forskningspsrken så vet jeg ikje automatisk hvor det er.

Skjønner det er uvant :) Alle trikkene fra Rikshospitalet går forbi forskningsparken. Tror det er kun to stopp, men det annonseres tydelig. Ellers er det en bitteliten rusletur hvis du har kart. Taxi er jo veldig greit, da kommer du fra dør til dør.

Jøss... Nå er du veldig hjelpesløs og problemfiksert altså.

Det er gjerne en grunn til at man havner på riksen, og enten hi er pasient selv eller pårørende er det mulig hun har tankene andre steder enn i Oslos kollektivtrafikk.

Kos deg på kino, hi!

Det er to stopp med trikken til t-banen, og på den er det alltid folk så det er jo bare å spørre noen også!

Men ta taxi hvis det stresser deg!

Anonymous poster hash: db12a...fb1

Lett som en plett! T-banen fra Gaustad eller Forskningsparken til Majorstua, eller buss 25 til Majorstua (den stopper under Ringveien).

Anonymous poster hash: 60c20...205

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...