Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #1 Skrevet 13. november 2016 Om 2 uker skal vi ha barndåp, og tenker å stå for maten selv. Noen som har tips til noe enkelt vi kan servere? I samme slengen lurer jeg på om noen hver hvor mange kaker jeg bør beregne? Anonymous poster hash: 3ee1d...9ea
februarprins2013 Skrevet 13. november 2016 #2 Skrevet 13. november 2016 (endret) 15 kaker, men hvorfor så mange i dåp? utrolig stor familie da ? Endret 13. november 2016 av Blair Waldorf
*Miss Marple* Skrevet 13. november 2016 #3 Skrevet 13. november 2016 Det var litt av en gjeng! Ber dere hele slekta? Til så mange hadde jeg gått for to sorter gryteretter med godt brød og flatbrød til. Når det gjelder kaker aner jeg ikke... Jeg hadde nok satset endel på div langpannekaker, både sjokolade, eple, sitron og krydderkake passer godt å lage i langpanne.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #4 Skrevet 13. november 2016 Oi, det var mange, aldri hørt om så stor dåp før... Måtte blitt noe grytegreier tror jeg, viltgryte kanskje. 15-20 kaker pluss litt is, frukt, småsjokolader o.l Anonymous poster hash: 6a109...d0c
3 i april Skrevet 13. november 2016 #5 Skrevet 13. november 2016 Kakene hadde jeg spurt slekta om og lage. Middag til då mange som er enkelt og ikke grisedyrt må vel være suppe eller gryterett av noe slag. Bak rundstykker og brød selv og ha til.
Snøfnugget Skrevet 13. november 2016 #6 Skrevet 13. november 2016 Til så mange ville jeg servert gryterett av noe slag, eller evt lasagne med hvitløksbrød og salat ved siden av Kaker kommer jo an på størrelse, men mellom 12-15 ville jeg tenkt.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #7 Skrevet 13. november 2016 Å milde! Så mange i dåp? Jøss... Gryteretter med godt brød og smør til. Anonymous poster hash: e1593...cb0
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #8 Skrevet 13. november 2016 Takk for tips! Har stor familie på begge sidene (jeg har 4 søsken med ektefelle og barn, og mannen har 5 søsken med ektefelle og barn), men er kun nærmeste familie som er invitert. Kun tanter, onkler, søskenbarn, besteforeldre og gjenlevende oldeforeldre av dåpsbarnet som er invitert+ faddere med sine. Ble litt i overkant av det vi hadde sett for oss, men vi gleder oss. Vil nok få mye hjelp av familien til æ stelle i stand, men må planlegge litt så jeg vet hva vi skal beregne Hi Anonymous poster hash: 3ee1d...9ea
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #9 Skrevet 13. november 2016 Vi har holdt 6 barnedåper og prøvd litt forskjellig. Og her er gjestene veeeldig fornøyd med orientalsk gryte. Det høres sikkert kjipt ut med toro. Men jeg steker kjøttdeig og løk, hiver oppi masse selskapserter, blomkål og gulrot i tillegg. Da smaker den mer "hjemmelaget". Og blir ordentlig godt sammen med ris, salat og loff. Og ikke minst enkelt når man har mange og lage til. Du lager den bare dagen i før Anonymous poster hash: 8d228...dad
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #10 Skrevet 13. november 2016 Vi hadde ca 50 gjester. Serverte sodd, billig og enkelt å lage. Potet, gulrot og flatbrød. Hadde vel 9 kaker, pluss dronning Maud, riskrem, multekem, fruktsalat og is. Mye av kakebakingen satt jeg bort til familie, bakte selv det som kunne fryses og tines samme dag Anonymous poster hash: 06e71...817
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå