Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #1 Skrevet 13. november 2016 Noen som har mal på dette? Prøvde å søke etter former men finner ikke. Har så lyst å lage Anonymous poster hash: d2614...496
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #2 Skrevet 13. november 2016 Vi lagde i fjor. Brukte disse formene. http://www.jollyroom.no/leker/miniatyrhjemmet/kjokkenutstyr/mummitrollet-pepperkakeformer-hus Krevde litt mye holding og styr så ble et prosjekt etter at småttisene var lagt Anonymous poster hash: ec365...525
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #3 Skrevet 13. november 2016 Har du dem enda? Du kan ikke gi meg målene på formene? Ser at de ikke har dem på lager lenger :/ tenkte evt bare å lage selv hvis jeg hadde ca mål. Anonymous poster hash: d2614...496
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #4 Skrevet 13. november 2016 Har du dem enda? Du kan ikke gi meg målene på formene? Ser at de ikke har dem på lager lenger :/ tenkte evt bare å lage selv hvis jeg hadde ca mål. Anonymous poster hash: d2614...496 Det var ikke våre former dessverre Anonymous poster hash: ec365...525
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #5 Skrevet 13. november 2016 Riktige leker har former. Anonymous poster hash: 22eb8...2df
I scream for icecream! Skrevet 13. november 2016 #6 Skrevet 13. november 2016 Vi brukte de formene et år, men pepperkakedeigen hevet under steking så ingen av delene passet sammen. Hvordan skal man løse det? Noen tips?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #7 Skrevet 13. november 2016 Vi brukte de formene et år, men pepperkakedeigen hevet under steking så ingen av delene passet sammen. Hvordan skal man løse det? Noen tips?Sløyf bakepulver natron i oppskriften. Evt lim huset sammen med italiensk marengs i stedet for brent sukker. Marengsmassen er mer tilgivende og ser finere ut Anonymous poster hash: a25a9...c6e
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #8 Skrevet 13. november 2016 Sløyf bakepulver natron i oppskriften. Evt lim huset sammen med italiensk marengs i stedet for brent sukker. Marengsmassen er mer tilgivende og ser finere ut Anonymous poster hash: a25a9...c6e Men skal den ikke stekes ? Hvordan gjør du det isåfall😊 Anonymous poster hash: e32ff...a33
Superdolly Skrevet 13. november 2016 #9 Skrevet 13. november 2016 Vi brukte de formene et år, men pepperkakedeigen hevet under steking så ingen av delene passet sammen. Hvordan skal man løse det? Noen tips? Alle pepperkakehusdeler hever under steking. Jeg løser det ved å legge på malen med en gang jeg tar dem ut av formen og skjære rundt med et pizzahjul. Har du former du stikker ut med, blir det enda enklere. Men det må gjøres med en gang, mens de fortsatt er myke. Derfor steker jeg to, maks tre husdeler om gangen. Jeg fyller opp stekebrettet med andre pepperkaker da, så det ikke blir så og si tomt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå