Gå til innhold

Er dette lov på arbeidsplass??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i barnehage og en dag i uka har vi møtedag. Da er det diverse møter fra 8.30 til 14.00. Og den dagen får vi ikke avviklet pauser. De sier vi bare får skrive avspassering den dagen.

Har de egentlig lov til det? Trodde man hadde krav på 30 min pause jeg i løpet av dagen? Det er også vanskelig og gå tidligere/komme senere den dagen og de andre dagene pga fullpakket dager:/

Anonymous poster hash: b1837...238

Fortsetter under...

Skrevet

Dere har krav på pause slik at dere får spist ol, men dere har i utgangspunktet ikke krav på å gå tidlig eller komme sent.

Anonymous poster hash: 6a2ac...9fd

Skrevet

Det er ikke lov å planlegge at det skal være sånn på fast basis nei. De prøvde seg på det i en barnehage jeg jobbet i også. Vi hadde jo hatt møte, så da var det ikke så viktig med pause liksom. Dette sier litt om hva de tenker møtene skal inneholde. Det er ikke et kaffeslabras, men hardt arbeid. Hvis du ikke får gehør hos ledelsen, så tar det det med fagforeningen din, evnt verneombudet.

Skrevet

Er arbeidsdagen lengre enn 5,5 timer har man rett på pause. Er arbeidsdagen 7,5 timer eller lengre har man rett på 30 min pause.

Anonymous poster hash: 3cace...d65

Skrevet

Har dere 5 timer møte i uka?? Er dette virkelig vanlig?

Anonymous poster hash: 0f549...80e

Skrevet

Pedlederene har møte 2 timer. Så er det lunsj så er det avdelingsmøter 2 timer(1 time per avdeling)

Hi

Annonse

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis dere får lunsjpause, har de vel ryggen fri?

Skrevet

Pedlederene har møte 2 timer. Så er det lunsj så er det avdelingsmøter 2 timer(1 time per avdeling)

Hi

Da har dere jo pause? Hvis det er 4 timer med møter på 5.5 time?

Skrevet

Hvis dere hr betalt pause kan de vel gjøre det slik. Hvis dere ikke har betalt pause er jeg usikker på om avspasering er godt nok.

Anonymous poster hash: 586e4...3e9

Skrevet

Dere kaller vell og avvikle pauser selv om det er møter i 4t ila en dag?

Har dere betalt eller ubetalt pause?

Vi har betalt pause, jobber 7.5t dager vi har møter så har den eller de som skal ha møte ca 15 min pause slik at de får spise.

Skrevet

Dere kaller vell og avvikle pauser selv om det er møter i 4t ila en dag?

Har dere betalt eller ubetalt pause?

Vi har betalt pause, jobber 7.5t dager vi har møter så har den eller de som skal ha møte ca 15 min pause slik at de får spise.

Hvorfor har de bare 15 min pause?

Anonymous poster hash: 40dfc...ad3

Skrevet

Vi spiser sammen med barna på avdelingen. Vi har ikke betalt pause hos oss..

Vi er 4 voksne på 24 barn og før lunsj er 1 voksen på ped leder møte. Og etter lunsj er alle 4 på møte. Vi får ikke tatt pause under lunsj pga mange barn så må alle være tilstede under lunsj..

Hi

Skrevet

Vi spiser sammen med barna på avdelingen. Vi har ikke betalt pause hos oss..

Vi er 4 voksne på 24 barn og før lunsj er 1 voksen på ped leder møte. Og etter lunsj er alle 4 på møte. Vi får ikke tatt pause under lunsj pga mange barn så må alle være tilstede under lunsj..

Hi

Er ungene alene etter lunch? Her må det mangle noen opplysninger.

Annonse

Skrevet

Du kan vel ta ei skive når du sitter på møte?

Skrevet

Er ungene alene etter lunch? Her må det mangle noen opplysninger.

De passes selvsagt av andre avdelinger

HI: Jeg tror ikke dette er lov, ta det opp med tillitsvalgt. Det er mange arbeidsgivere som har forhandlet bort betalt pause, men som likevel tror at de kan fortsette å få fordelene av det på arbeidsgiversiden. Selv med betalt pause stiller jeg meg kritisk til en organisering der en plan legger at de ansatte ikke får pause én dag hver eneste uke. 

Anonymous poster hash: ac1c1...d1b

Skrevet

Men jeg skjønner ikke helt. Dere har 4 timer møte på 5.5 timer. Barna har en halvtimes lunsj? Time? Det blir allikevel en halvtime til overs her?

Jeg har en jobb med mye møter, men det er ikke vanlig å beregne inn halvtimes pauser. Tissepause, kaffepause...det går seg til. I deres vanlige arbeid med barn kan jeg forstå behovet for fastlagte pauser, men når dere har en tilsvarende kontorarbeidsdag en dag i uken ser jeg ikke det samme behovet.

Skrevet

Men jeg skjønner ikke helt. Dere har 4 timer møte på 5.5 timer. Barna har en halvtimes lunsj? Time? Det blir allikevel en halvtime til overs her?

Jeg har en jobb med mye møter, men det er ikke vanlig å beregne inn halvtimes pauser. Tissepause, kaffepause...det går seg til. I deres vanlige arbeid med barn kan jeg forstå behovet for fastlagte pauser, men når dere har en tilsvarende kontorarbeidsdag en dag i uken ser jeg ikke det samme behovet.

Det har de jo ikke. Assistenter har en times avdelingsmøter, resten av tiden går de med redusert bemanning fordi de må passe barna på sin egen avdeling i tillegg til de på andre avdelinger. Ped-lederne har tre timer møte, så ikke mer enn en snau halvdag i møter for dem heller. Møteorganisering er veldig krevende i barnehager. For å være ærlig har jeg ALDRI sett behovet for én time hver eneste uke. Det burde holde med annenhver om en bruker møtene effektivt. 

Anonymous poster hash: ac1c1...d1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...