Gå til innhold

Pastasalat i barnebursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal holde barnebursdag i et lokale der det ikke er mulighet for å varme mat. Jeg vurderer å lage pastasalat. Tenkte å lage en slags basissalat med pastaskruer, kylling og ruccola (noe mer som bør være i?) og sette frem skåler med diverse tilbehør som man kan ta etter smak: eple, agurk, mais, fetaost, tomat, finsnittete sukkererter, løk, strimlet skinke, kanskje bacon...? Tenkte å ha et par ulike rømmedressinger som kan helles over, og kanskje et glass pesto. 

Hva tror dere? Kan det bli bra? Noen råd til forbedring? De skal være ca 15 gutter på 10 år.

Anonymous poster hash: 1b863...b1c

Fortsetter under...

Skrevet

Tror de hadde blitt gladere for pizzasnurrer

Anonymous poster hash: 13f34...465
Skrevet

Med mindre du kjenner disse guttene og vet at de spiser dette, hadde jeg stått over. Utrolig mange kresne unger som ikke ville ha spist desverre. Hva med å bestille pizza, ferdig levert, rett på døra?

Skrevet

Tror de hadde blitt gladere for pizzasnurrer

Da må det bli kalde, opptinte. Da er de ikke så gode.

Skrevet

Med mindre du kjenner disse guttene og vet at de spiser dette, hadde jeg stått over. Utrolig mange kresne unger som ikke ville ha spist desverre. Hva med å bestille pizza, ferdig levert, rett på døra?

Har ikke råd, enkelt og greit. Og poenget med dette er jo at alle skal kunne velge noe de vil spise?

Skrevet

Tenkte forresten også å servere oppskåret baguette med vanlig smør og hvitløkssmør ved siden av.

Annonse

Skrevet

Da må det bli kalde, opptinte. Da er de ikke så gode.

Kan du ikke varme de litt i ovnen før du drar til lokalet. Eller bestille pizza som hun over skriver?

Skrevet

Kan du ikke varme de litt i ovnen før du drar til lokalet. Eller bestille pizza som hun over skriver?

Det er lang vei til lokalet, og vi må være der i god tid for å få klargjort det. Snurrene kommer til å være iskalde innen den tid. Og pizza: Det blir for dyrt.

Skrevet

Kjøp halvstekte baguetter og stek de hjemme. Ha i ost og skinke. Enkekt, men tror det slår bedre ann enn salat.

Anonymous poster hash: 365e0...eac

Skrevet

Jeg har jenter på den alderen. Alle jeg kjenner ville spist salaten, selv om de ikke ville sett på det som vanlig festmat. Mulig gutter er mer kresne, men for mine barn og deres venner ville det vært helt greit. Det største problemet hadde vært at det nok hadde blitt en del søl.

Anonymous poster hash: ce048...7b0

Skrevet

Da hadde rundstykker, loff, boller, vafler og div pålegg som ost, syltetøy osv slått bedre an i gjengen her. Utrolig mange kresne unger, og pastasalat tror jeg ikke hadde blitt sett på som bursdagsmat.

Anonymous poster hash: 188a1...854
Skrevet

Ruccolasalat har mye smak, og mange unger liker ikke det...

Da kan du jo like gjerne servere taco. Fungerer også med romtemperert kjøtt (kyllingbiter/karbonadedeig) Da kan du servere nacho-/tortillachips i stedet for skjell. Alle ting til taco får du rimelig på Rema 1000.

Anonymous poster hash: 4c754...cad

Skrevet

Ville også heller gått for taco da. Ta en stor kjele , å prøv å holde varmen i det .

Anonymous poster hash: 33f04...398

Annonse

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg har jenter på den alderen. Alle jeg kjenner ville spist salaten, selv om de ikke ville sett på det som vanlig festmat. Mulig gutter er mer kresne, men for mine barn og deres venner ville det vært helt greit. Det største problemet hadde vært at det nok hadde blitt en del søl.

Anonymous poster hash: ce048...7b0

Samme her. Grønnsakstaver i ulike småskåler betyr jo at de som kun liker agurk får ta kun det, og de som liker alt får ta masse av det. Server potetgull i skåler etterpå f eks, så kan de supplere.

Skrevet

De fleste spiser jo pasta! Hadde hatt den grønne salaten og på siden ;-) en som noen nevner vil det bli litt søl .

Har du suppetermos, kan du ha pølser i den og server pølse i brød :-) eventuelt grille pølser/ burger ute om det er mulighet..

Lykke til med selskapet!

Skrevet

Ta med vannkoker og en stor gryte. Varm opp vannet i vannkoker hell i gryten og legg pølser oppi.

Skrevet

Billigere å servere pølser med brød. Kok de før du drar. Ha i gryten med kokt varmt vann . T eventuelt med vannkoker, så du kan etterfylle med varmt vann. Om du er redd de skal bli kalde. Blir fort dyrt å lage salat og dypp.

Anonymous poster hash: d5369...311

Skrevet

Beregn å ta med masse hjem igjen.

Dette hadde vært stas på en voksenbursdag, men ikke særlig sjakktrekk på en barnebursdag.

Er masse annet som både er enklere, billigere og mer populært.

Anonymous poster hash: 57f76...4bc

Skrevet

Ta med vannkoker og en stor gryte. Varm opp vannet i vannkoker hell i gryten og legg pølser oppi.

Dette var jo kjempelurt 👍🏼

Gå for denne varianten. Pastasalat er dessverre ingen slager hos barn. Dyrt er det også.

Men jeg kommer gjerne på pastasalat 😉

Anonymous poster hash: dfd45...6c4

Skrevet

Tenn opp engangsgriller utenfor lokalet og server pølser. Jeg synes pastasalat høres veldig godt ut, men dette er en barnebursdag.

Anonymous poster hash: 3a03e...3c4

Skrevet

Ville tatt med en kulegrill og grillet pølser på utsiden, du kan jo lage pølsekiosk og servere inn gjennom vinduet

En gang vi hadde gymsalbursdsg kokte vi opp pølser i store gryter hjemme, fraktet de til bursdagen med litt av det varme vannet i bunnen og fylte på med vann fra en vannkoker når vi kom frem. Fungerte utmerket, og pølser er billigere og mer populært i bursdag for de fleste barn

Anonymous poster hash: 188a1...854

Skrevet

Det hørtes litt for fancy ut for en gjeng gutter på 10 år...

Anonymous poster hash: 9bf3e...2fe
Skrevet

Ville kanskje hatt isbergsalat istedenfor ruccola om jeg gikk for pastasalaten.

Hjemmebakte boller med ost og syltetøy er jo også et alternativ.

Eller rundtstykker. 

Anonymous poster hash: daab5...d10
Skrevet

Går ut fra at lokalet har strøm....? Da er det jo bare å ta med en vannkoker, en kokeplate, eller en mikrobølgeovn, så kan du varme feks taco eller pizzasnurrer. Det er også mye som holder seg greit varmt i en stor gryte pakket inn i en dyne.

Jeg synes ikke pastasalat er godt i utgangspunktet, så sliter litt med å se det for meg i en barnebursdag ;)

Anonymous poster hash: 97139...cec
Skrevet

De fleste spiser jo pasta! Hadde hatt den grønne salaten og på siden ;-) en som noen nevner vil det bli litt søl .

Har du suppetermos, kan du ha pølser i den og server pølse i brød :-) eventuelt grille pølser/ burger ute om det er mulighet..

Lykke til med selskapet!

Hun skal ha rimelig mange suppetermoser for å mette 15 10-åringer

Anonymous poster hash: 2bfaa...b68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...