Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #1 Skrevet 13. november 2016 Inne altså. Mine planter bare dør. Er det lurt med meitemark i? Trenger de ekstra mat? Hvor får man eventuelt kjøpt slike og mat om de må ha? Anonymous poster hash: 5667c...5a6
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #2 Skrevet 13. november 2016 Aldri hørt at det en kan ha meitemark i potteplanter inne. Er nok andre grunner til at plantene dør; for mye/for lite lys/vann. Anonymous poster hash: 99866...9b6
TPK Skrevet 13. november 2016 #3 Skrevet 13. november 2016 Æsj, nei! Men planter er forskjellige, de trenger riktig mangde vann, temperatur og lys. Spør i blomsterbutikken når du kjøper hvordan de skal behandles.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #4 Skrevet 13. november 2016 Takk for en god latter! Anonymous poster hash: e8c6e...8b1
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #5 Skrevet 13. november 2016 Takk for en god latter! Anonymous poster hash: e8c6e...8b1 Hei, dette er blodig alvor fra ei desperat husmor. Ikke le av meg!.. Haha http://forum.hagegal.no/viewtopic.php?f=20&t=39493 Er dessuten ikke den første som lurer på det! Grønne fingre er ikke alle forunt. Anonymous poster hash: 5667c...5a6
Gjest Antarctica Skrevet 13. november 2016 #6 Skrevet 13. november 2016 Alle meitemakk i verden kunne ikke ha berget de tallrike ofrene som mine plantemyrderier har etterlatt seg. Sannsynligvis ville makkene ha vært de første til å vende buken opp. Deretter plantene. Til slutt, min selvtillit som gartner (den er nede på et bunnpunkt fra før av.) Men takk for at du delte dine tanker!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #7 Skrevet 13. november 2016 Du bør ikke ha meitemark i potteplantene selv om meitemark ute i bakken er tegn på sunn jord. I en potte er det ikke nok for marken å spise og den vil måtte begynne å spise levende plantevev for å overleve. I tillegg vil gangene den graver kanskje gjør jorden for porøs og dermed vanskelig å holde passe fuktig. Potteplanter kan være vanskelige. Spesielt for oss langt mot nord som har varm og veldig tør inneluft. Ikke så mange planter som trives med slik luft. Anonymous poster hash: 8e04a...19e
Himmel og hav Skrevet 13. november 2016 #8 Skrevet 13. november 2016 Glem marken. Husk plantenæring. Gjødsel er mat, vann er drikke. Så om plantene dine bare får vann, så vil de skrante etterhvert.
tante grusom master of law Skrevet 13. november 2016 #9 Skrevet 13. november 2016 Digg når markene åler seg ut av potten og rundt på gulvet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå