Gå til innhold

Oppkalling etter avdød - føles det rart, går det seg til?

Anbefalte innlegg

Har så og si bestemt oss for å oppkalle barnet etter min kjære avdøde far. Leste dessuten om ei her som angret veldig etterpå da hun IKKE gjorde det.

Men det eneste som holder meg bittelitt igjen nå er om det kanskje vil føles litt rart (og sårt?), da de i praksis vil få samme navn. (Kombinerer det med annet mellomnavn og ekstra etternavn, men om man forkorter og tar bort mellomnavn og det ene etternavnet, slik man ofte gjør med lange navn, så blir det min fars navn som står igjen)

Regner med at denne følelsen vil gå seg til i så fall, eller?

Av diverse årsaker er det ikke mulig å kombinere/ gjøre om så det ikke blir nøyaktig samme navnet, da vil jeg heller kalle barnet noe HELT annet...

Anonymous poster hash: d7507...0e5

Fortsetter under...

Jeg er tilhenger av å gjøre en vri, rett og slett pga de grunnene du selv nevner samt at barnet skal få være "seg" og ikke Lille-Per eller Vesle-Kari. Navn er veldig identitet, og ved å velge et navn som blir svært likt den far så vil noe av det tas bort. Mener jeg. Vet mange tenker helt annerledes enn det jeg gjør.

Annonse

Vi får satse på det :) Tenker å putte på et navn til så det blir et dobbeltnavn, så blir det jo en slags "vri" også, og så får man se om man føler for å bruke begge eller bare det første...

Anonymous poster hash: d7507...0e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...