Gå til innhold

Når helligdager lander på F1 og F2 dager...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har man da rett på fri en annen dag?

I år er 1 juledag på en søndag og jeg har fri i turnus, man har vel ikke krav på fri en annen dag da? Og hva med F2 dagene? Har de noe å si?

Anonymous poster hash: 0d31d...524

Fortsetter under...

Skrevet

Har aldri hørt om noen som får fri en annen dag pga at helligdager lander på en fridag 😄 Så egentli høres det tvilsomt ut, selv om jeg er litt usikker på hva F1 og F2 betyr.

Anonymous poster hash: e87eb...392

Skrevet

Det eneste som utløser erstatningsfri i år er om du har f1 på 2.juledag.

F5 gis dersom F1 havner på BEVEGELIG helligdag, altså en helligdag som havner på ulike dager hvert år.

F2 er bare en fridag. Den erstattes ikke.

Men du kan jo be om F 4 dersom du har røde timer å ta av...

Anonymous poster hash: e0bf9...b1c

Skrevet

Hvis en helligdag faller på en F1 i en ukedag (ikke søndag) skal du har erstatningsfridag (F5) en annen dag. Når det er søndag faller den retten bort fordi søndag er lovpålagt fridag.

F2 er bare en annen kode for F1 i utgangspunktet, men kan brukes i hjelpeplaner dersom den ansatte ønsker fri. Den genererer ikke lønn. Så om du skulle jobbet mandag, tirsdag og onsdag, men arbeidsgiver ønsker at du heller jobber torsdag og fredag setter man F2 på dagene du i utgangspunktet skulle jobbet, men heller får fri

Anonymous poster hash: 47624...231

Skrevet

Signerer anonym 232, som vet hva hun/han snakker om.

Skrevet

Signerer anonym 232, som vet hva hun/han snakker om.

Har laget rundt 8-10 turnuser i året de siste 6 årene så har opparbeidet litt kunnskap ;)

Annonse

Skrevet

Supert, takker for gode svar,ble klokere av dette enn å lese på AML og NFS sine sider :P

Hi

Anonymous poster hash: 0d31d...524

Skrevet

Hvis en helligdag faller på en F1 i en ukedag (ikke søndag) skal du har erstatningsfridag (F5) en annen dag. Når det er søndag faller den retten bort fordi søndag er lovpålagt fridag.

F2 er bare en annen kode for F1 i utgangspunktet, men kan brukes i hjelpeplaner dersom den ansatte ønsker fri. Den genererer ikke lønn. Så om du skulle jobbet mandag, tirsdag og onsdag, men arbeidsgiver ønsker at du heller jobber torsdag og fredag setter man F2 på dagene du i utgangspunktet skulle jobbet, men heller får fri

Så når jeg jobber julaften kveld og 1. juledag morgen, men har f1 eller f2 2.juledag, som i år er en mandag, så har jeg rett på en erstatningsfridag?

Anonymous poster hash: 0abcb...cc7

Skrevet

Så når jeg jobber julaften kveld og 1. juledag morgen, men har f1 eller f2 2.juledag, som i år er en mandag, så har jeg rett på en erstatningsfridag?

Anonymous poster hash: 0abcb...cc7

Hvis du har F1 på 2.juledag så har du krav på en F5 dag. Det er en erstatningsfridag for at F1 er på en bevegelig helligdag.

• 1 år senere...
Skrevet

Er det noen her som vet om det er noen regler på å jobbe overtid på en innvilget F4 dag? Blir det bare regnet som vanlig overtid på en vanlig fridag? Eller får man noe ekstra?

Anonymkode: 4dbba...88e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...