Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg og min mann planlegger å begynne å prøve etter jul. Dette er noe vi begge ønsker sterkt.

Vi har vært sammen i snart 9 år, er gift og har hus. Frem til nå er det utdanningen min som har stått i veien - er endelig snart ferdigutdannet :)

Når jeg var 17 ble jeg gravid (ikke planlagt) men mistet i uke 9. Dette var noe vi begge tok tungt, og jeg har siden det hadd veldig lyst på barn. Det har kommet til det punktet at om jeg ser en trassende 3-åring på butikken, så er jeg misunnelig. Jeg gråter litt hver gang jeg får mensen, selv om vi ikke har begynt å prøve enda. Jeg får vondt hver gang jeg ser noen som er gravide - eller bare leser om det. Føler ikke at noen har forståelse for at det går an å ønske et barn så sterkt i en alder av 23. Har kun en person utenom mannen min som jeg kan dele disse følelsene med.

Dette er grunnen til at jeg er redd for at jeg kommer til å stresse så i prøvetiden at jeg rett og slett ikke blir gravid. Allerede nå tar jeg tester og kjenner symptomer på noe som ikke er der.

Jeg sluttet med p-ring i juni for å være sikker på at alt kommer seg tilbake til normalen igjen. Jeg har allerede begynt å ta folat samt kartlegge EL.

Jeg ønsker derfor råd om hvordan jeg unngå dette stresset? Hvordan dempe dette store behovet for barn. Jeg ønsker jo å nyte prøvetiden, ikke bare stresse med det.

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144299488-trenger-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

En liten oppdatering (selv om ingen har svart). Jeg og min mann har snakket en del om dette stresset og nå bestemt oss for at vi driter i alt som heter eggløsningstester og andre metoder for å kartlegge eggløsning annet en kalenderen min, sånn at jeg vet sånn ca når den er, eller viktigst når jeg skal ha mensen. Vi tenkte å begynne å desember, og har derfor benyttet kondom de siste 6 mnd. Nå har vi sluttet med det, og funnet ut at vi tar det som det kommer. Om det ikke har skjedd noe innen våren, så kan vi begynne å gjøre mer ut av det. Kjenner at stresset har senket seg allerede :) men vi snakker selvfølgelig mye om det selv om. Vi har jo ønsket oss barn lenge, og gleder oss veldig.

• 4 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...