Gå til innhold

Tips til julepynt vi kan lage med ungdom fra 12 og oppover som faktisk blir FINT?

Anbefalte innlegg

Vi skal feire jul i vårt nye, koselige hjem for første gang. I år skal jeg satse beinhardt på skikkelig koselig advents- og juletid. Vi går all inn! Kos og hygge til det tyter ut av ørene på oss!
Det inkluderer et koselig juleverksted der vi lager noe fint å pynte hus og/eller juletre med.

Vi har jo hatt våre erfaringer med både dorullkjernenisser, keramikk-klumper som skal forestille nisser og engler, julelenker og hjerter av glanspapir osv. Har også kjøpt sånne sett på Pandora. De kan jo blir ganske fine, men i år kunne jeg tenke meg å lage noe fint som ikke skal følge en sånn ferdigkjøpt mal.

For eksempel noe med at vi samler inn fine kongler i skogen, tørker dem, sprayer med sølv- eller gull....men hva så?

Sånne ting.

Noen som har noen tips og ideer?

(bakst og julegodt trenger jeg ikke tips til - det blir en annen kveld og der har vi faste tradisjoner)

Anonymous poster hash: d3244...b83

Fortsetter under...

Det som er fint tar ofte en del tid, men jeg liker veldig godt flettene, gammeldagse kurver i glansdager. Finner du noen mønstre kan ungdommer klare ganske fine kurver.

Å brette Papir stjerner er også koselig.

En mulighet er også å kjøpe inn billige ensfargede potetsekk og trykke på juleønsker med potettrykk. Er dere nøye blir det veldig fint.

Neste forslag er å binde dørkranser eller kranser til å legge på en grav.

Hvis dere kan hekle kan dere lage fine hvite snøfnugg eller hjerter til juletreet eller andre steder. De ser veldig fine ut på en mørk dør eller liknende.

Anonymous poster hash: d8228...126

Annonse

Flettede kurver, finnes utrolig mange fine mer eller mindre kompliserte. Brettede stjerner er også kjempefint, det kan du jo enten henge opp eller pynte pakker med. Kongler kan du surre sammen til lange lenker, eller du kan lage kranser.

Plukk grener i skogen og surr rundt ståltråd formet som hjerte, sirkel osv.. Tørre grener settes opp som en stjerne. Enkelt og fint👌🏻

Lag lysestaker i betong

Lag juletrepynt i silkeleire

Bak pepperkaker og tre tråd gjennom og heng oppå

Lag FINE pepperkakehus 👌🏻👌🏻✨

Endret av chocolate

I fjor lagde vi forresten snøfnugg og andre julemotiv med hamaperler som vi satte en sølv eller gulltråd på og hengte på juletre, de ble veldig fine. Gav noen til besteforeldre også.

https://www.google.no/search?q=HAMA+beads+christmas&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwitpZ7O8aDQAhXICSwKHem0B2IQ_AUICCgB&biw=1366&bih=662

Anonymous poster hash: 3b722...8df

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...