Gå til innhold

Hvor mye solkrem trenger en familie på 6 på en 16 dagers ferie i Thailand?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reiser til Thailand i julen, men synes det er vanskelig å vite hvor mye solkrem vi trenger å ha med.. Skal bo på en øy, Koh kho khao, så vet ikke hvor lett det er å få tak i solkrem dersom vi går tomt. Og er usikker på om jeg kan "stole" på solkremen som selges der nede... Tror dere det holder med 3 tuber med faktor 50 og 3 tuber med faktor 30? Og bør vi ha med myggolje?

Anonymous poster hash: 82c6a...337

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med en tube til hver solfaktor 50, er knallsterk sol der. Kjøp myggspray på vaksinessnteret!

Anonymous poster hash: 15969...f2f

Skrevet

Du får helt sikkert kjøpt helt grei solkrem der.

Myggmiddel tror jeg nok jeg hadde tatt med meg. MEN jeg kan ikke huske at vi brukte noe særlig av det da vi var 3 uker i Thailand.

Vi hadde et ekstremt godt grunnlag da vi var der (hadde vært andre steder med mye sol før). Jeg kan ikke huske annet enn at vi brukte faktor 30, men smørte litt utsatte steder med 50 (type nese og skuldre).

Det er jo greit at litt sol slipper gjennom også da......

Anonymous poster hash: f8e53...524
Skrevet

Synes det hørtes for mye ut. Kjøp solkrem på apoteket der, så er det trygt.

Anonymous poster hash: 2478d...c42

Skrevet

En flaske skal holde i ca 6-7 dager om man smører seg som anbefalt. Så ville hatt med mer. Spesielt til ungene.

Skrevet

30 ml solkrem 3-4 ganger daglig hver dag for voksne, og ca 20 ml 3-4 ganger daglig eller mer til barn. Det er dette det gås ut fra når eg regner nok solkrem. Ville hatt f. 50 til barna hver dag, å halvparten f 50 og f 30 til voksne. Kan ikke stole på solkrem der borte viss du ikke kjøper på Apotek ! Solkrem er en ferskvare som ikke skal oppbevares for varmt, og kan fort være for gamle ....

Anonymous poster hash: 3d5e3...d74

Skrevet

En flaske skal holde i ca 6-7 dager om man smører seg som anbefalt. Så ville hatt med mer. Spesielt til ungene.

What???? 6-7 dager??? En liten flaske holder litt over en dag for voksne viss en smører etter anbefalinger!

Skrevet

Om dere ikke har mye underlag ville jeg sagt minst en stor 50+ flaske til hver, minst en til to med 30 til hver og et par 20+ fordelt. Regner med at dere bader og slikt og da går det mye (!) solkrem. Husk 50+ på større føflekker. Kan supplere med varer fra apotekene der. Ville hatt med en flaske myggmiddel og en tube eurax for sikkerhetsskyld. Husk også after sun! Solkrem som blir til overs kan dere bruke til sommeren. Det er ikke gøy å få solstikk og/eller væskefylte blemmer a fordi man har smurt seg for lite.

Skrevet

What???? 6-7 dager??? En liten flaske holder litt over en dag for voksne viss en smører etter anbefalinger!

Ja, det har du helt rett i 😊

Skrevet

Vi var iThailand i 13 dager. Vi brukte 8 flasker på to voksne og tre barn.

Vi måtte kjøpe ekstra der nede og det var MYE dyrere enn solkrem her hjemme.

Anonymous poster hash: 9bf24...c78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...