Gå til innhold

Betablokker og vektoppgang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finner ikke noe om det på nettet, men lurer på om det kan være en bivirkning ?

Anonymous poster hash: aff87...116

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå finnes det mange typer betablokker men jeg gikk på en type i mange år i tenårene. Var tynn som en strek og ingen vektoppgang her iallefall.

Skrevet

Ingen sammenheng her, nei. Har aldri hørt det fra andre, heller.

Hvis ikke du finner noe om det så tror jeg du kan avskrive det... Bivirkningslistene er lange nettopp fordi produsentene er livredde for å ikke dekke ryggen sin, alt som meldes inn føres opp.

Anonymous poster hash: 3f2c1...c78

Skrevet

Takk :) mente å lese et sted at noen hjertemedisiner gjør at forbrenningen og metabolismen blir lavere.. trener og går tregere ned i vekt enn før jeg gikk på medisine .. kanskje da medisinen gjør at man kan bli mer "sulten" ? Aner ikke men jeg hadde ganske høy puls før og nå er jeg mer stabil ..

Anonymous poster hash: aff87...116

• 9 måneder senere...
Skrevet

Jeg kan bekrefte vektoppgang. Jeg brukte først lang tid å lete etter info om propranolol + vektoppgang på legwmiddelsider og nett. Ikke lett, men til slutt fant jeg en side hvor flere hundre (skal se om jeg finner..) delte min oppfatning. Jeg selv følte meg oppblåst, gikk på suppekur, trening, paleo osv uten at det egentlig ga resultater - over 6 år har jeg egentlig sakte en sikkert gått opp i vekt. Jeg gikk på 40-60mg per dag. Jeg sykler til jobb og makspuls uten BB er 184, makspuls med er 167. Merker det ekstremt godt at man har mindre energi og ikke minst ser jeg på tiden. Kuttet ned på bruken over til og bruker nå kun ved behov. 10 kg lettere på 4 måneder. Sluttpoeng er rådføre med lege å se om du kan trappe ned, og til slutt komme deg av BB. Få mer energi og å ned til din gamle vekt. 

Anonymkode: f89fd...cad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...