Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal igjennom assistert befruktning så vil gjerne ha så optimale forhold som mulig, i denne prosessen med å finne ut av syklusen har det oppstått litt spørsmål.

Min gjennomsnitts syklus er 30 dager. Men virker som at min lutealfase er på 11-12 dager, er dette fryktelig lite? Det gir jo igjen 18-19 dager fra mens til EL,syns det virka fryktelig lenge?

Er detta heeeeelt utpå viddene i forhold til normaliteten eller finnes det flere med lik type syklus? Varierer dagene fra mens til el fra mnd til mnd eller er de stabile? altså de 18-19 dagene? Å er lutealfasen (11-12) dager også som regel stabil?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144299246-merkelig-syklus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg skal igjennom assistert befruktning så vil gjerne ha så optimale forhold som mulig, i denne prosessen med å finne ut av syklusen har det oppstått litt spørsmål.

Min gjennomsnitts syklus er 30 dager. Men virker som at min lutealfase er på 11-12 dager, er dette fryktelig lite? Det gir jo igjen 18-19 dager fra mens til EL,syns det virka fryktelig lenge?

Er detta heeeeelt utpå viddene i forhold til normaliteten eller finnes det flere med lik type syklus? Varierer dagene fra mens til el fra mnd til mnd eller er de stabile? altså de 18-19 dagene? Å er lutealfasen (11-12) dager også som regel stabil?

Når du skal igjennom assistert befruktning har ikke dette så mye å si. Stimulering av eggfolikker starter som regel på syklusdag 1-3 og fortsetter til str og slimhinner er tykke nok. Eggløsning blir medisinsk holdt tilbake frem til da. Så vil den medisinsk bli satt igang. Etter dette vil du ha uttak og innsetting igjen. Da skal du bruke progesteronstøtte som vil hjelpe til med luteral fasen :) lykke til :) jeg har 9 innsettingen bak meg, så bare så spørre :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...