Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #1 Skrevet 9. november 2016 Når de kjører uten passasjerer kjører de som noen svin. Forbikjører, råkjører, tar sjangser, kutter hjørner. Men med passasjerer tar de den lengste ruta, stopper for alle ved et overgangsfelt, haler ut tiden for å få mest mulig penger. Faen jeg blir sint! Anonymous poster hash: 0642e...45e
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #2 Skrevet 9. november 2016 Det har jeg aldri opplevd Anonymous poster hash: c049b...d66
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #3 Skrevet 9. november 2016 Jøss, hvor bor du da? Har tatt mye taxi, spesielt da jeg bodde i Oslo. Har aldri opplevd verken villkjøring eller forsøk på å bli lurt. Anonymous poster hash: 77627...24a
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #4 Skrevet 9. november 2016 Eneste jeg har opplevd er at jeg glemte telefonen min i en taxi og når vi ringte selskapet seriøst 5 minutter etter vi gikk ut av den så "fant sjåføren ingenting", og da hadde jeg brukt telefonen i bilen. En kompis hadde samme opplevelse, han var full og tok taxi, sjåføren sa han slapp å betale og kjørte, og kompisen min fant ikke telefonen sin som han hadde brukt til å ringe etter taxi med og hadde i hånden når han gikk inn i bilen... Anonymous poster hash: 3c8b8...c1c
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #5 Skrevet 9. november 2016 Har sluttet å ta taxi, for her er det bare ræl. Norsk snakker de heller ikke og sure som fy Anonymous poster hash: edc43...803
Havhesten Skrevet 9. november 2016 #6 Skrevet 9. november 2016 Jeg tar masse taxi. Har stor respekt for hardtarbeidende sjåfører som ikke tjener allverdens. Har bare gode erfaringer. Foretrekker Oslotaxi men tar også Norgestaxi.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #7 Skrevet 9. november 2016 Hei! Jeg tar drosje 4 ganger i uken ( noen ganger mer) har aldri opplevd noe av det HI beskriver. Anonymous poster hash: 1449d...efe
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #8 Skrevet 9. november 2016 Dere får gå over til Über! De er jeg veldig fornøyde med! 👍🏼 Anonymous poster hash: 4d24b...400
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #9 Skrevet 9. november 2016 Da jeg bodde i Oslo opplevde jeg akkurat det samme som Hi skriver. Men også flere direkte skremmende episoder hvor jeg var glad jeg faktisk kom frem dit jeg skulle. Det slo heller aldri feil - det var den tiden flere episoder hvor "utenlandske" sjåfører hadde voldtatt eller forsøkt å voldta kvinnelige passasjerer, noe som selvfølgelig kom frem i media søndag og mandag morgen - tok jeg da drosje mandag (på dagtid) så opplevde jeg nesten alltid at denne typen sjåfører kjørte lange omveier som, hvis jeg ikke fulgte med og sagt veldig tydelig fra og dratt opp telefonen min, kunne ført til at jeg ble kjørt til steder jeg ikke kunne fått hjelp. Det var kjempeskummelt! Jeg kommer fra et annet sted i Oslo, og det slo heller aldri feil når jeg kom tilbake etter en tur til mitt hjemsted - baggasje, snakker en annen dialekt enn østlandsk, da prøvde sjåførene nesten alltid å kjøre lange omveier. Jeg måtte alltid be dem kjøre bestemte gater, hvis ikke kjørte de lange omveier - og noen ganger prøvde de seg selv når jeg sa fra. Også dette dessverre sjåfører med utenlandsk opprinnelse. Ikke en eneste gang har jeg opplevd noe lignende fra opprinnelig norske sjåfører. Skal sies at jeg en gang jeg var rimelig desperat etter å rekke noe helt spesielt som jeg bare måtte nå, fikk helt fantastisk hjelp av en utenlandsk sjåfør. Jeg stoppet drosjen, men oppdaget i samme øyeblikk at jeg hadde mistet lommeboken eller glemt den hjemme, hadde kun noen mynter i lomma, tror det var under 40 kroner. Jeg sa at jeg visste det ikke en gang var minstetakst, men lurte på om han kunne kjører meg bare et lite stykke for de kronene jeg hadde. Han ba meg sette meg inn, spurte hvor jeg skulle og hvorfor det hastet slik - og kjørte meg helt frem dit jeg skulle. Jeg ba om navn og drosjenummer for å kunne betale ham senere, men det ville han ikke ha, han var nemlig av den meningen at man måtte hjelpe sine medmennesker, han hadde lært at man kom mye lenger med kjærlighet og hjelpsomhet - han hadde sittet flere år i fengsel i Chile og blitt torturrert før han kom til Norge. Han sa at etter at han slapp fri så hadde han to valg, han kunne velge å leve livet sitt på hat for å ødelegge de som hadde ødelagt ham - eller han kunne vise dem at de ikke hadde ødelagt ham eller det han stod for og heller velge å leve livet sitt med kjærlighet og tro på andre mennesker. En fantastisk mann! Som nektet plent at jeg skulle få betale ham senere, han mente det var nok betaling at han visste at han hadde hjulpet meg ut av den vanskelige situasjonen jeg var i akkurat da. Så sa han at den beste betalingen jeg kunne gi ham var hvis jeg lovte å stille opp for andre som trenger det når jeg fikk mulighet til det i fremtiden. Han ønsket å endre verden i en stille revolusjon av kjærlighet Jeg lovte ham å gjøre det, og det har jeg også prøvd å gjøre. Glemmer aldri den gode mannen! <3 Så selv om jeg har hatt veldig mange negative opplevelser med drosjesjåfører, så var den ene turen med den ene nok til at jeg aldri gir opp håpet om at det er mulig med positiv endring Anonymous poster hash: 168a3...810
Gjest Darwinia:-) Skrevet 9. november 2016 #10 Skrevet 9. november 2016 Kjenner meg ikke igjen. Møter bare hyggelige sjåfører som gjerne slår av en prat, tar korteste rute og tilbyr deg hjelp med bagasje ETTER at jeg har betalt. Har tilogmed opplevd å bli tilbudt eskortert inn på flyplassen da jeg reiste alene med baby.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå