Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blir med her jeg også. Litt avhengig av når EL vil være vil jeg nok ha IKM en gang mellom 6. og 10. desember. Hvis jeg får tidlig EL blir jeg å ta første test mens vi er på ferie i London :P

Så spennende :) med tvillingene testet jeg positivt på bryllupsdagen :) 3 års dagen.

Annonse

Kjenner igjen flere navn her fra tidligere pp :) dessverre får jeg vel nesten si..sukk. Pp 6 her, så kan vel ikke klage. Men er 33 år og lurer på om egga er utgått på dato ellernoe? 🤔 Det gikk jo så fort me de andre liksom.

Hvordan er ståa hos dere damer?

Lykke til forresten ❤💙

Vi har prøvd aktivt siden august i fjor, men slurvet med prevensjon et godt halvår før det. Begge blir 32 innen årets slutt. Så godt som regelmessig syklus, pluss minus fem dager. Siden august i fjor kun hatt to mnd uten påvist eggløsning, begge måneder var det mye sykdom. Utredet, men ikke funnet no mye tegn til feil som forklarer hvorfor det tar tid. Hatt lapraskopi på grunn av urelatert cyster i buk og på tarm ved to tilfeller, ved den siste tok de en ekstra titt siden jeg sa vi hadde prøvd i et halvt år allerede da. Samboers prøver er over normalen. Egglager er bra. HSG-røntgen viste mulig tett eggleder høyre side, men legen som utførte mente det mest sannsynlig kun var en muskelsammentrekning ut ifra hvor det stoppet opp.

Er noe overvektig, men ingen hormonelle forstyrrelser og hverken lege eller gynekolog mente det skulle ha noe å si. Eneste er at jeg måtte gå ned 15 kg(nå gjenstår 12!) før det henvises til IVF, dette på grunn av grense for BMI ved vurdering der.

Jeg skal til legen igjen i neste uke for å høre om det kan være noe dom helst de kan prøve ut selv om jeg har regelmessig mens og har eggløsning på egen hånd..

Blir med her eg også. IKM er rundt 5-6 des alt ettersom kor tidlig/seint EL kjem. Ditte blir PP 8, å skal eg vær ærlig begynner eg å bli litt bekymra for det tar så lang tid.. :/ Har aldri blitt gravid tidligare, så veit jo ikkje om det er noko gale.

Får bare håpe på at vi blir gravide denne månaden damer :popcorn:  Lykke til :danse:

Blir med her eg også. IKM er rundt 5-6 des alt ettersom kor tidlig/seint EL kjem. Ditte blir PP 8, å skal eg vær ærlig begynner eg å bli litt bekymra for det tar så lang tid.. :/ Har aldri blitt gravid tidligare, så veit jo ikkje om det er noko gale.

Får bare håpe på at vi blir gravide denne månaden damer :popcorn: Lykke til :danse:

Har aldri vært gravid jeg heller, og har ikke brukt beskyttelse på typ 2 år, men aldri prøvd aktivt. Dette blir pp4, om jeg husker riktig :) har du snakket med lege? Lykke til!

Jo har snakke med lege, men det er etter ett år en kan vidersendast. Eg har EL kvar månad ifølge tempkurven, men blir no litt paranoid av å lese om endometriose, tynne slimhinner osv :P

Eg ville ta meg en skjekk me gyekolog bare for å ha gjort det liksom, men då måtte eg ha med mannen min til gynekologen osv, å då bare droppa eg det.. Det får eg heller ta når det passerer ett år, når den tid kjeme for slikt.

Annonse

Jo har snakke med lege, men det er etter ett år en kan vidersendast. Eg har EL kvar månad ifølge tempkurven, men blir no litt paranoid av å lese om endometriose, tynne slimhinner osv :P

Eg ville ta meg en skjekk me gyekolog bare for å ha gjort det liksom, men då måtte eg ha med mannen min til gynekologen osv, å då bare droppa eg det.. Det får eg heller ta når det passerer ett år, når den tid kjeme for slikt.

Skjønner godt du blir pranoid. Det gjør jeg også.

"Heldigvis" bare to mnd igjen til d har gått 1 år. Håper du får klaff før det :-D

Du er på den trygge siden, det er verre for meg som er 45 år.

Som jeg skrev over. Har ikke brukt beskyttelse på over 2 år og aldri blitt gravid. Så blir litt paranoid og vil ha alle svar med engang. Haha.

- Sant, men du har 4-5(?) fine barn allerede. Håper uansett du får en til siden det er tydelig det er et så stort ønske 😄 Krysser fingrene ekstra for deg!

Har vært hos legen i dag og er sykemeldt ut måneden på grunn av stress.

Legen poengterte selv, uten av jeg tok det opp, at dette ikke er en ideel situasjon i forhold til vår prøving. Han sa han håpte at vi denne perioden klarer å slappe av litt og ikke tenke på prøving, jobb eller noe.

Jeg vurderer litt å ikke teste etter EL eller tempe denne måneden for å virkelig tenke på andre ting. Får se...

Tok ein FSH test i dag og, den var negativ den og. HURRA det er håp.

Limaxxx  Du kan jo kjøpe vist du ikkje har testa det hos legen da.

_Harefrøken  Kose dokke, legge ein form for prøving på hylla som ikkje er så enkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...