Ophiophagus Hannah Skrevet 8. november 2016 #26 Skrevet 8. november 2016 Så lenge barna dine ikke fryser, så synes jeg ikke skolen skal blande seg. På vanlige skoledager, kan jeg ikke se at det skal være for lite klær med overtrekksbukse. Når det er heldags ute om vinteren, på det aller kaldeste, hadde jeg nok kanskje tenkt at de trenger noe mer. Men at skolen tar dette opp med deg direkte, tyder jo i alle fall på at det ikke er så mange problemer å ta opp, og det er jo positivt. På skolen her har det kommet opp store plakater, på "alle" språk om hvordan man må kle på barn om vinteren i Norge. De er kjempefine. For dårlig påkledning av barn om vinteren er et reelt problem - og da er det ikke overtrekksbukser det handler om.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #27 Skrevet 8. november 2016 Du leste at HI sine barn har det helt greit i allværsbuksa si, ikke sant? Det har forøvrig jeg også, selv om dette handlet om barn, og jeg er ute mye hver eneste dag året rundt. Ergo er det ikke allment "for kaldt". Hvordan vet hun om ungene ikke fryser, når skolens voksne sier at de bør ha varmere klær ? HI er vel ikke på skolen på dagtid. HI spurte hva hun burde gjøre og jeg svarte. Du trenger ikke å legge deg oppi mitt svar til HI. Anonymous poster hash: 476e2...688
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #28 Skrevet 8. november 2016 Får dere store barn til å ta på vinterbukser/boblebukse på skolen? Har ei jålete 10-åring, og jeg har ikke fått henne til å bruke boblebukse ennå i år, bortsett fra til aking i helga. Til skoleveien tenker jeg jo at det ikke er så farlig, de klarer å gå til og fra skolen uten boblebukse, så lenge de har noe under olabuksa. Og tror egentlig ikke 10-åringene herjer så mye i snøen i skolefri. Anonymous poster hash: f9169...8f9
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #29 Skrevet 8. november 2016 Vi har selvsagt foret bukse. Utrolig mye enklere på kalde dager. Det blir kjappere å komme seg ut og inn av i stedet for utallige lag i den korte tiden de har på å være ute på skolen. Her er favoritten dress (3.klasse). Vi er imidlertid så mye ute hele året, at vi har begge deler (altså bukse også). Det er greit å ha noe å skifte med når det ene blir vått. Anonymous poster hash: 6d723...964
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #30 Skrevet 8. november 2016 Får dere store barn til å ta på vinterbukser/boblebukse på skolen? Har ei jålete 10-åring, og jeg har ikke fått henne til å bruke boblebukse ennå i år, bortsett fra til aking i helga. Til skoleveien tenker jeg jo at det ikke er så farlig, de klarer å gå til og fra skolen uten boblebukse, så lenge de har noe under olabuksa. Og tror egentlig ikke 10-åringene herjer så mye i snøen i skolefri. Anonymous poster hash: f9169...8f9 Min eldste er 12. Hun bruker vinterbukse på skolen hver dag, men jeg vet at det er et skille i klassen. De som kalles "jålebertene" (det er det de kaller seg selv) går ikke i forete bukser utenfor alpinløypa og bare med stillings på fjellet. Anonymous poster hash: 568b4...ec0
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #31 Skrevet 8. november 2016 Får dere store barn til å ta på vinterbukser/boblebukse på skolen? Har ei jålete 10-åring, og jeg har ikke fått henne til å bruke boblebukse ennå i år, bortsett fra til aking i helga. Til skoleveien tenker jeg jo at det ikke er så farlig, de klarer å gå til og fra skolen uten boblebukse, så lenge de har noe under olabuksa. Og tror egentlig ikke 10-åringene herjer så mye i snøen i skolefri. Anonymous poster hash: f9169...8f9 Min 10-åring vil til og med ha hel dress. Hun er heldigvis ikke jålejente da. Anonymous poster hash: 6eec5...b1b
Englenemine Skrevet 8. november 2016 #32 Skrevet 8. november 2016 Får på? En tiåring bestemmer ikke at hun skal gå å se fin og jålete ut i for kalde klær. Lurer på hvor mange kamper du skal tape mot henne som 12-14/15 åring ang diverse temaer som etterhvert blir mer aktuelle.
Yellow Brick Road Skrevet 8. november 2016 #33 Skrevet 8. november 2016 Skolen kan ikke bestemme noe som helst, men de kan gi råd dersom de ser at ungene ikke har klær som holder dem varme eller tørre. Men til syvende og sist er det foreldrene som bestemmer. (Og dessverre er det veldig mange foreldre som ikke bestemmer godt nok, det er ganske mange unger som er for dårlig kledd.) Om du vet at dine er varme og tørre nok, så er det jo greitt.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #34 Skrevet 8. november 2016 Får dere store barn til å ta på vinterbukser/boblebukse på skolen? Har ei jålete 10-åring, og jeg har ikke fått henne til å bruke boblebukse ennå i år, bortsett fra til aking i helga. Til skoleveien tenker jeg jo at det ikke er så farlig, de klarer å gå til og fra skolen uten boblebukse, så lenge de har noe under olabuksa. Og tror egentlig ikke 10-åringene herjer så mye i snøen i skolefri. Anonymous poster hash: f9169...8f9 Her aker 10-åringen i hvert eneste frimunutt, så utebukse må til. Skall eller foret etter temperatur. Anonymous poster hash: 03d45...d6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå