Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #1 Skrevet 8. november 2016 Jeg bor på Østlandet. Det er rundt -10 ute, og barna mine på 7,9 og 10 bruker allværsbukse, ull og fleece. Vi har tykkere ull for dager hvor de føler at er fryser. I år, som andre år, vil skolen ha det til at barna ikke har varme bok klær. Jeg skjønner ikke problemet. Er jeg den eneste som lar barna gå med allværsbukse om vinteren? Selv synes jeg de tåler tøffere behandling enn mange vinterbukser (spesielt i større størrelser)... Anonymous poster hash: 95233...b38
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #2 Skrevet 8. november 2016 Hva er en "allværsbukse" da? Anonymous poster hash: 249b0...16c
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #3 Skrevet 8. november 2016 Hva er en "allværsbukse" da? Anonymous poster hash: 249b0...16c Uforet, vanntett og vindtett bukse. Anonymous poster hash: 95233...b38
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #4 Skrevet 8. november 2016 Trøndelag.. niåringen har allværsbukse nå mens det er -4. Men blir det kaldere vil han ha fóret bukse. Ikke mange hundrelappene for en varmere bukse da. Anonymous poster hash: c1170...912
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #5 Skrevet 8. november 2016 Enig med skolen. Anonymous poster hash: d7ac8...0f3
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #6 Skrevet 8. november 2016 Trøndelag.. niåringen har allværsbukse nå mens det er -4. Men blir det kaldere vil han ha fóret bukse. Ikke mange hundrelappene for en varmere bukse da. Anonymous poster hash: c1170...912 Er ikke et økonomisk spørsmål. Men synes det er unødvendig så lenge ungene har skikkelig klær på under... Hi Anonymous poster hash: 95233...b38
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #7 Skrevet 8. november 2016 Tror jeg bare hadde gjort som skolen ber om her. Anonymous poster hash: 249b0...16c
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. november 2016 #8 Skrevet 8. november 2016 Min 10 åring har slik bukse du nevner, han nekter noe annet og slik sett er det bedre enn ikkenoe. Hadde han godtatt varmere bukse , type bobblebukse hadde han hatt det. Så utrolig mye mer praktisk da, slipper å kle på mange lag for hvert friminutt . Er du tjent på å komme på kant med skolen angående klær?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #9 Skrevet 8. november 2016 Tror jeg bare hadde gjort som skolen ber om her. Anonymous poster hash: 249b0...16c Hvorfor? Ungene er ikke kalde... De på skolen som sier det, sier det ut fra personlig preferanse, ikke fordi ungene faktisk er dårlig og kaldt kledd. Skal man etterkomme skolens ønske bare fordi det er skolen som sier det? Anonymous poster hash: 95233...b38
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #10 Skrevet 8. november 2016 Jeg skjønner ikke at det er varmt nok! Her må ungene har ullstillongs, fleece OG foret vinterbukse på de kaldeste dagene. Pleier ikke bli under -10 her. Kjenner jo selv at en tynn bukse ikke holder på vinteren. Jobber i bhg, har sendt hjem alle tynne dresser og bukser nå. Anonymous poster hash: feb74...998
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #11 Skrevet 8. november 2016 Min 10 åring har slik bukse du nevner, han nekter noe annet og slik sett er det bedre enn ikkenoe. Hadde han godtatt varmere bukse , type bobblebukse hadde han hatt det. Så utrolig mye mer praktisk da, slipper å kle på mange lag for hvert friminutt . Er du tjent på å komme på kant med skolen angående klær? Er skolen tjent med å lage en ikke-sak? Hadde barna mine frosset, ville jo saken vært en annen... Anonymous poster hash: 95233...b38
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #12 Skrevet 8. november 2016 Hvis du har økonomi til det synes jeg at du burde kjøpe varmere bukse. Det går fortere å kle på seg i friminuttene , og det kan kjennes lettere å bevege seg uten mange lag klær under. Regner med ar skolen har et poeng i og med at de tar det opp. Er det bare dette dere diskuterer og har en kamp med skolen om,eller er det "noe" hele tiden? Anonymous poster hash: 4bffe...6fd
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. november 2016 #13 Skrevet 8. november 2016 Er skolen tjent med å lage en ikke-sak? Hadde barna mine frosset, ville jo saken vært en annen... Anonymous poster hash: 95233...b38 Nå vet du jo ikke om hvordan de har det ute i friminuttet, mulig de ikke sier de er kalde når du spør ... Uansett må det jo være mer praktisk med ferre lag? Tenk alt de må kle på seg før de skal ut i friminuttet? Min minste har bobblebukse og tar den over vanlig bukse og er påkledd på ett blunk . Her har skolen lang erfaring og vet hva som funker. Hvis det ikke er pga økonomi , hvorfor er du så steil? Uansett hva du måtte mene er dette virkelig ikke noe å komme på kant med skolen for
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #14 Skrevet 8. november 2016 Så lenge ungene er varme nok så spiller det jo ingen rolle hva slags klær de har på seg? I slalombakken (bare som et eksempel) så bruker jo vi voksne ull, fleece og skall. Det bør jo gå helt fint for ungene og Anonymous poster hash: 8693f...4ad
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #15 Skrevet 8. november 2016 At de har kommet med en felles anmodning betyr ikke at de snakker om akkurat deg,hi. Om du mener ungene er varme nok ( jeg ville kjøpt vinterbukse,men men) er det ok Anonymous poster hash: 26538...7e9
Mammatassar Skrevet 8. november 2016 #16 Skrevet 8. november 2016 Et du sikker på at ungene tar på seg de varme klærne under før de springer ut i friminuttet?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #17 Skrevet 8. november 2016 Skolen har tatt det opp med meg, og ja, jeg er sikker på at de kler på seg og ikke fryser. De to eldste liker det bedre slik, og føler de har større bevegelighet med ull, fleece og allværsbukse framfor ull og vinterbukse. Yngste har ikke sagt noe om det. Jeg lager ikke kvalm med skolen, men sier at ungene er varme og fornøyde, og det er jo viktigst. Skolen har ikke sagt at de bruker lang tid til påkledning og ikke har de sagt at de faktisk fryser, de bare mener... Anonymous poster hash: 95233...b38
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #18 Skrevet 8. november 2016 Min yngste velger stort sett alversbuksa nå. Hun har begge deler, men det er den hun liker best. Ullstilongs og vanlige bukser under. Anonymous poster hash: 568b4...ec0
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #19 Skrevet 8. november 2016 Skolen har tatt det opp med meg, og ja, jeg er sikker på at de kler på seg og ikke fryser. De to eldste liker det bedre slik, og føler de har større bevegelighet med ull, fleece og allværsbukse framfor ull og vinterbukse. Yngste har ikke sagt noe om det. Jeg lager ikke kvalm med skolen, men sier at ungene er varme og fornøyde, og det er jo viktigst. Skolen har ikke sagt at de bruker lang tid til påkledning og ikke har de sagt at de faktisk fryser, de bare mener... Anonymous poster hash: 95233...b38 Men hva har de på seg inne på skolen da? Går de rundt i ullundertøy, og tar på fleece og allværsbukse når de går ut? Anonymous poster hash: d7ac8...0f3
Mamma til 2 søte Skrevet 8. november 2016 #20 Skrevet 8. november 2016 Dvs at ungene dine ikke har vinterklær? Skjønner skolen godt. Men de største bestemmer vel litt mer selv på sånt. Det viktigste er jo at de ikke fryser.
sug lut Skrevet 8. november 2016 #21 Skrevet 8. november 2016 Allværsbukse kan man jo velge hvor mye man putter under, ser ikke problemet. (Overskriften din fikk meg til å tro at de kun hadde jeans, og det hadde jo vært idioti, men så lenge de har klær til aking, basing, skilek og alt annet kan skolen bare ta seg ei bolle.)
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #22 Skrevet 8. november 2016 Allværsbukse har vi på høsten. Skibukse/vattert bukse har vi på vinteren. Igår var det -10 grader her på Østlandet og det vil det være mange flere dager i løpet av vinteren. Da er en allværsbukse/skallbukse for kallt. Enkelt og greit. Enig i skolens anbefaling til deg. Anonymous poster hash: 476e2...688
sug lut Skrevet 8. november 2016 #23 Skrevet 8. november 2016 Allværsbukse har vi på høsten. Skibukse/vattert bukse har vi på vinteren. Igår var det -10 grader her på Østlandet og det vil det være mange flere dager i løpet av vinteren. Da er en allværsbukse/skallbukse for kallt. Enkelt og greit. Enig i skolens anbefaling til deg. Anonymous poster hash: 476e2...688 Du leste at HI sine barn har det helt greit i allværsbuksa si, ikke sant? Det har forøvrig jeg også, selv om dette handlet om barn, og jeg er ute mye hver eneste dag året rundt. Ergo er det ikke allment "for kaldt".
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #24 Skrevet 8. november 2016 Dvs at ungene dine ikke har vinterklær? Skjønner skolen godt. Men de største bestemmer vel litt mer selv på sånt. Det viktigste er jo at de ikke fryser. De har da vintertøy. De har dunjakke, foret parkas, luer i forskjellig tykkelse, votter, hansker, vanter, skjerf, buff, ullundertøy, fleecetøy, tykk ull, superundertøy, høye vintersko i skinn foret med ull og dock boots, men de har altså skallbukse, som de kan ha en-, to- og tre lag under om de vil. Oftest bruker de ull og fleece. Men mine bruker heller ikke regntøy. De har brukt impregnert skalljakke og -bukse (med reaksjon fra skolen da også), uten at de har vært lott våte. Tøyet har vannsøyle på 10.000-15.000, men det heter ikke regntøy, så da er det ikke bra. Poenget med innlegget var egentlig at vi blir så fokusert på hvilket tøy som er rett, at vi ikke ser at andre ting også kan fungere. Mine barn har det bra i skallbukse i -15 og i sprutregn... Anonymous poster hash: 95233...b38
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #25 Skrevet 8. november 2016 Så lenge ungene dine er tørre og varme spiller det vel ingen rolle hva de går kledd med. Hvis de brukte dobbelt så lang tid som alle andre på å kle av og på seg ville jeg forstått at skolen anbefalte færre lag. Hvis ungene dine ikke kunne delta på alminnelige aktiviteter fordi de fryser ville jeg også forstått kommentaren fra skolen. Anonymous poster hash: 826c7...470
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå