Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan finne ut om man kan det?

Står det i pakningsvedlegget?

Anonymous poster hash: 6d381...62e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan som regel finne noe om det på felleskatalogen. Men uansett bør du konferere med legen din om du tenker slutte brått på en medisin.

Hvilken type medisin er det snakk om?

Anonymous poster hash: 70484...b66
Skrevet

Dersom medisinen bør trappes ned før seponering, så bør det stå i pakningsvedlegget.

Hvilken medisin er det snakk om?

Skrevet

Takk for svar dere

Gjelder Hiprex. Sliter med bivirkninger og føler at legen ikke tar meg på alvor

Hi

Skrevet

Takk for svar dere

Gjelder Hiprex. Sliter med bivirkninger og føler at legen ikke tar meg på alvor

Hi

Jeg er ihvertfall 90% sikker på at det er bivirkninger. Gråter hele tiden av smerter. Fungerer ikke og gråter hver gang jeg skal tisse. Har sjekket urinen med dyrkning mange ganger. Ingenting gale.

Så da gjør ikke legen noe mer

Skrevet

Hiprex trenger man ikke trappe ned. Det er stor tvil på om Hiprex fungerer, mange opplever at den ikke har ønsker effekt. Har du bedt om henvisning til gynekolog og/eller urolog?

Skrevet

Jeg er ihvertfall 90% sikker på at det er bivirkninger. Gråter hele tiden av smerter. Fungerer ikke og gråter hver gang jeg skal tisse. Har sjekket urinen med dyrkning mange ganger. Ingenting gale.

Så da gjør ikke legen noe mer

Hva sier legen om at det kan være bivirkninger av medisinen?

Iflg. felleskatalogen kan det jo være en sjelden bivirkning, jeg ville da anta at de også ville ta nyreprøver av deg når du har de symptomene.

Siden du sliter så mye som du gjør (det er du som hadde den andre tråden, sant?), så synes jeg at du skal kreve en akutt-time hos fastlegen i morgen. Blir du der ikke tatt på alvor så synes jeg du skal oppsøke sykehuset, legevakten eller føden.

Slik du har det skal man ikke måtte ha det!

Skrevet

Tusen hjertelig takk for svar alle sammen

Dere aner ikke hvor mye det betyr for meg.

Jeg er desperat og ja, har skrevet om dette før.

Skal ringe fastlegen i morgen.

Holder ikke ut 😭

Hi

Skrevet

Hiprex trenger man ikke trappe ned. Det er stor tvil på om Hiprex fungerer, mange opplever at den ikke har ønsker effekt. Har du bedt om henvisning til gynekolog og/eller urolog?

Legen har ikke brydd seg så lenge dyrkning er ok 😭

Skrevet

Hva sier legen om at det kan være bivirkninger av medisinen?

Iflg. felleskatalogen kan det jo være en sjelden bivirkning, jeg ville da anta at de også ville ta nyreprøver av deg når du har de symptomene.

Siden du sliter så mye som du gjør (det er du som hadde den andre tråden, sant?), så synes jeg at du skal kreve en akutt-time hos fastlegen i morgen. Blir du der ikke tatt på alvor så synes jeg du skal oppsøke sykehuset, legevakten eller føden.

Slik du har det skal man ikke måtte ha det!

Legen har ikke brydd seg.

Har vært på legevakten flere ganger å fått antibiotika pga symptomer. Men hjelper jo ikke. 😣 derfor jeg tror bivirkninger

Hi

Skrevet

Vi snakket sammen i den andre tråden, bare slutt på Hiprex og se om det hjelper. Jeg hadde det helt likt og Hiprex gjorde smertene mye verre. Hvis det hjelper å slutte så er det sur ph som irriterer blæra di. Om det vedvarer etter graviditeten så insister på en cystoskopi, be om utredning for interstittiell cystitt om de ikke finner noe annet. Har du andre sykdommer eller symptomer?

Skrevet

Vi snakket sammen i den andre tråden, bare slutt på Hiprex og se om det hjelper. Jeg hadde det helt likt og Hiprex gjorde smertene mye verre. Hvis det hjelper å slutte så er det sur ph som irriterer blæra di. Om det vedvarer etter graviditeten så insister på en cystoskopi, be om utredning for interstittiell cystitt om de ikke finner noe annet. Har du andre sykdommer eller symptomer?

Takk for svar igjen.

Tok siste pille i går kveld og ble sånn i tvil om det var lurt / farlig å gjøre det.

Men det som er fantastisk er at jeg er blitt så SINNSYKT MYE BEDRE!

Grunnen til at jeg går på dette er kun pga jeg er redd for å få uvi. (Har slitt MYE med det. Mistet et barn i fjor i spontanabort)

Men er ikke noe kjekt å lide seg gjennom hverdagen med mye smertestillende som ikke hjelper så mye heller.

Igjen tusen takk for råd og tips 😘

Tar det med meg

Hi

Skrevet

Takk for svar igjen.

Tok siste pille i går kveld og ble sånn i tvil om det var lurt / farlig å gjøre det.

Men det som er fantastisk er at jeg er blitt så SINNSYKT MYE BEDRE!

Grunnen til at jeg går på dette er kun pga jeg er redd for å få uvi. (Har slitt MYE med det. Mistet et barn i fjor i spontanabort)

Men er ikke noe kjekt å lide seg gjennom hverdagen med mye smertestillende som ikke hjelper så mye heller.

Igjen tusen takk for råd og tips 😘

Tar det med meg

Hi

Så bra at du er bedre! Det er supert. Med din historikk bør du uansett levere urinprøve ofte så hvis det dukker opp infeksjon vil de nok se det kjapt. Jeg hadde også ekstremt hyppige infeksjoner noen år. Du vet vel de fleste triks allerede, men husk å ikke bruk stringtruse, hold deg varm på beina, jeg brukte dobbelt undertøy på høst og vinter, det hjalp :) unngå stramme bukser om du kan, drikk mye vann og tiss ofte. Sitt gjerne litt ekstra på do så du får tømt helt. Og ikke bruk såpe i underlivet, det tar knekken på de gode bakteriene og :)

Skrevet

Forøvrig, hvis du har samme sykdom som meg så er det kun tramadol som hjelper på blæresmertene for min del. De måtte jeg ta i perioder under graviditeten også men fikk klarsignal på det fra lege (og søkte på relis). Så det er muligheter om det blir krise, jeg vet hvor vondt det er og kan love deg at det er få ting man blir mer desperat av enn når det føles ut som blæra står i full fyr døgnet rundt så jeg håper du får det bedre nå :) Skulle det være noe må du bare sende en pm :)

Skrevet

Tusen takk for dine fine svar.

Ja, kan alle kjerringråd og tips og triks

Har slitt MYE med uvi 😣

Så bra du er bedre 😍😍

Fikk ikke tine hos fastlegen, måtte prøve igjen i morgen 😔

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...