Gå til innhold

Baby veldig rød og sår på halsen (under valkene)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips?

Vi vasker henne hver dag under haka og sett at det har vært rødt tidligere. Vi har da vaska, tørket og brukt talkum.

Nå i dag var det rødt, så nesten mer ut som utslett. Kan det være sopp?

Tusen takk for tips og råd!

Anonymous poster hash: 03bed...19c

Skrevet

Vasket med pyrisept hver dag, da slapp vi har baby ble sår og vond i valkene.

Anonymous poster hash: 4e4a0...998

Skrevet

Huff det er kjipt. Min ble rød og sår med en gang. Smurte med bacimucin en gang hun var skikkelig sår i valka, ringte legen og fikk råd. Ellers fant jeg ut om hun brukte siklesmekke ble hun ikke så rød da den sugde opp sikkel og gulp slik at det ikke la seg fuktighet der.

Anonymous poster hash: f4f02...152

Skrevet

Potetmel etter vask. Funker som bare det her.

Anonymous poster hash: fd071...16b

Skrevet

Potetmel etter vask. Funker som bare det her.

Anonymous poster hash: fd071...16b

Potetmel funker fjell, men her bruker vi babypudder fra Natusan tror jeg det er.

Anonymous poster hash: caabe...559

Skrevet

Jeg slang på litt babypudder et par ganger om dagen (ikke bare etter vask). Da var det borte i allerede neste dag! 

Anonymous poster hash: 3edaa...0e4
Skrevet

Zinksalve! Eneste som faktisk tar bort problemet. Hvis pudderet blir vått blir alt vondt verre.. Er jo innestengt hud som blir klamt, og da blir d ei smørje med pudderet.

Anonymous poster hash: 3cbbe...0f6

Skrevet

Potetmel eller babytalkum. Og bruk siklesmekke, sånn med fleece bak.

Skrevet

Det er en typisk plass det kan komme sopp ja. Men vanskelig å diagnostisere allikevel.

Anonymous poster hash: c3d72...060

Skrevet

Jeg brukte apotekets barnesalve. Smører tynt lag morgen og kveld. Her forsvant det etter 2-3 dager. Smurte ved minste tegn til rødhet igjen.

Har brukt denne salven på alle mine 3 barn. Den er helt super på sår stump og såre valker.

Inneholder blant annet lanolin og zink. Virker veldig raskt.

Anonymous poster hash: 6f552...f66

Skrevet

Brukte Inotyol på mine, bare pass på at det er helt tørt før du smører.

Skrevet

Min hadde sopp der. Fikk beskjed av lege om å smøre med canesten.

Anonymous poster hash: bfd3a...fdb

Skrevet

Zinksalve! Eneste som faktisk tar bort problemet. Hvis pudderet blir vått blir alt vondt verre.. Er jo innestengt hud som blir klamt, og da blir d ei smørje med pudderet.

Slutt å tull!!! Har brukt pudder og potetmel på mine i alle år! Dette har min mor og mormor også gjort. Min mormor pudrer seg selv til og med! Funker UTMERKET og den røde såre huden blir tilhelet raskt!

Skrevet

Slutt å tull!!! Har brukt pudder og potetmel på mine i alle år! Dette har min mor og mormor også gjort. Min mormor pudrer seg selv til og med! Funker UTMERKET og den røde såre huden blir tilhelet raskt!

Hehe..innlegg som dette gjør dib artig. Diskusjon om barnesalve blir opphetet :D

Anonymous poster hash: 9ef7b...1c4

Skrevet

Jeg har opplevd at zink klumper seg eller krøller seg og bare gnager enda mer, hvis man ikke er veldig nøye med å ta på tynt lag. Dersom vasking og pudder ikke hjelper, ville jeg brukt gasskluter i tillegg. Brett de slik at de ligger dobbelt og legg i mellom valken, dette gjør at det gnager gassklut mot gassklut og ikke hud mot hud. pass på at de ligger helt inn i valken, ellers hjelper det ikke. I tillegg til dette ville jeg hatt på siklesmekke og hatt mange tørre tilgjengelig for å bytte ut så fort den som er på blir våt. Det er ikke lurt å vaske huden med vann og klut hver dag hvis det ikke er helt nødvendig. Når man gnir der hver dag "skraper" man vekk ny hud i tillegg til det urene og da opprettholder man rødhet og den såre huden.

Anonymous poster hash: 77bbc...e72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...