Gå til innhold

Frisk på dagen .... så kommer kvelden da kommer feber stiger raskt til mellom 39 og 40.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var hjemme torsdag og fredag.

Tatt det rolig i helgen.

Men sitter og er usikker på skolen i morgen.

Anonymous poster hash: 3836f...157

Skrevet

Hvis barnet har 39 og 40 i feber på kveldstid så ville jeg definert barnet som sykt. Og vurdert en legetime om barnet har hatt feber 3- 4 dager.

Anonymous poster hash: 0b578...a9b

Skrevet

Har barnet vært friskt i kveld? Han/hun bør i hvert fall være feberfri i ett  døgn før han/hun går på skolen.

Anonymous poster hash: 9d60d...5c0
Skrevet

Hvor gammelt er barnet, og hvordan er allmenntilstand? Har barnet hatt 40 i feber på kvelden hver dag siden torsdag?

Jeg har sjelden skolebarna hjemme en feberfri dag. De går på skolen hvis de er litt pjusk, med en heads up til lærer. Hadde de hatt 40 i feber hver kveld i 4 dager hadde jeg heller gått til legen.

Anonymous poster hash: 439e5...0df
Skrevet

Vi skal til legen i morgen ettermiddag fikk ikke time på fredag.

Allmentilstanden er fin. I kveld målte jeg kun 39,3. Så det er en bedring.

Det er jo netopp dette med feberfritt døgn som holder meg tilbake. Hun hadde fint klart å være på skolen de få timene det er snakk om.

Skrevet

Sånn er sønnen min når han har halsbetennelse.

På dagtid tenker jeg alltid at nå er han endelig frisk! Men så fort ettermidag/kvelden kommer så er feberen mellom 39 eller over 40 :S

Jeg ville holdt han hjemme en dag til.

Anonymous poster hash: 24dd2...e92
Skrevet

Vi skal til legen i morgen ettermiddag fikk ikke time på fredag.

Allmentilstanden er fin. I kveld målte jeg kun 39,3. Så det er en bedring.

Det er jo netopp dette med feberfritt døgn som holder meg tilbake. Hun hadde fint klart å være på skolen de få timene det er snakk om.

Hva er praksisen på skolen da? På skolen til mine unger oppfordrer de oss til å sende på skolen hvis barna er litt tufs, og at det ikke er nødvendig med feberfrie dager. (de er jo så stor at de kan gi beskjed selv hvis de føler seg dårlig) Vi har også fått beskjed om at vi kan sende med paracet, eller sms om vi vil at de skal være inne i friminuttene.

Anonymous poster hash: 439e5...0df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...