Gå til innhold

Soyaolje i øret?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan bruke oljen til å løse opp og mykne ørevoks slik at den lettet kan komme ut. Eller så kan man skylle ut ørevoksen med vann når den er myk og løs (legekontoret gjør ofte dette). Drypp noen dråper olje i hvert øre hver kveld:-)

Anonymous poster hash: 431b5...d1c

Du trenger ikke bruke olje for å løse opp ørevoks. Kjøp en 50 ml sprøyte på apoteket, fyll med lunkent vann og sprøyt inn i øret mens hodet og øret er bøyd over vasken. Skyll noen ganger med litt trykk og alt kommer ut. Selv harde klumper.

Du trenger ikke bruke olje for å løse opp ørevoks. Kjøp en 50 ml sprøyte på apoteket, fyll med lunkent vann og sprøyt inn i øret mens hodet og øret er bøyd over vasken. Skyll noen ganger med litt trykk og alt kommer ut. Selv harde klumper.

Ikke alltid, ofte må man bruke olje noen dager først

Anonymous poster hash: cd50c...0b9

Ikke alltid, ofte må man bruke olje noen dager først

Det er veldig veldig sjelden. Jeg jobber i sykehjem, og vi bruker kun lunkent vann, det er mest skånsomt og har raskest effekt selv på de gamle beboerne våre som har mye voks og ofte harde tette klumper. Ørevoks er vannløselig.

Anonymous poster hash: dda4f...aeb

Annonse

Det er veldig veldig sjelden. Jeg jobber i sykehjem, og vi bruker kun lunkent vann, det er mest skånsomt og har raskest effekt selv på de gamle beboerne våre som har mye voks og ofte harde tette klumper. Ørevoks er vannløselig.

Men jeg har uansett helt motsatt erfaring enn deg.

Men jeg har uansett helt motsatt erfaring enn deg.

Har du prøvd skikkelig? Vi innførte nye rutiner i fjor. Mye skepsis i starten men ingen olje mer nå. Mye mindre gris og enklere å gjøre.

Gjest Antarctica

Sønnen min må spyles minst en gang i året. Og da er vi nødt til å forberede det ved å bruke olje eller Vaxol i noen dager i forkant.

Voksen er ikke vannløselig mer når den er størkna/"forsteina".

Har du prøvd skikkelig? Vi innførte nye rutiner i fjor. Mye skepsis i starten men ingen olje mer nå. Mye mindre gris og enklere å gjøre.

Fere ganger på flere..Legekontoret gir og beskjed om at det må forberedes med olje eller øremiddel

Hvordan gjør dere det da?

Annonse

Fere ganger på flere..Legekontoret gir og beskjed om at det må forberedes med olje eller øremiddel

Hvordan gjør dere det da?

Som Amadine beskriver over her, stor sprøyte (50ml) fylt med godt lunkent vann. Hold tuten inn i øret og sprut bestemt mens du lener deg over vasken. Gjenta noen ganger. Da kommer klumper og alt ut. Veldig enkelt. Lærte av legen på sykehjemmet som igjen hadde lært det av en sykepleier fra Litauen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...