Gå til innhold

Hvor lenge brukte dere/skal dere bruke progesteronstøtte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde innsett onsdag 26/10 og skal gå på Lutinus ut morgendagen.. kjenner jeg får litt halvpanikk av å skulle slutte med dem da jeg sitter her med positiv test, og leser rundt omkring at mange bruker det lenger ut i svangerskapet.. står jo også 12 uker i pakningsvedlegget😏 Har kanskje/sikkert ikke noe å si i forhold til om spiren sitter, men føles bare tryggere om jeg hadde fått fortsett litt til...🙈

Skrevet

Hvis jeg får positiv test skal jeg fortsette med Crinone 10+6.

Skrevet

Hvis jeg får positiv test skal jeg fortsette med Crinone 10+6.

Okej.. jeg skal til legen å ta blodprøve i morgen, da får jeg høre om jeg kan få fortsette ei stund til. Hvertfall frem til første UL, men skader jo ikke å stå på det lenger heller. Bedre det enn å gå og stresse.

Takk for svar😊

Skrevet

Tar det bare til en evt positiv test :-) Bruker cyclogest og har hatt vanlig inseminasjon.

Skrevet

I mine papirer fra Porsgrunn står det at man skal bruke Lutinus til og med uke 12 hvis man blir gravid 😊

Skrevet

Syns det virker veldig betryggende å få det ei stund lenger altså:) jeg har jo hatt litt lave nivåer på progesteron tidligere og, så egentlig rart de ikke tenker det i utgangspunktet.. men da tar jeg det opp da jeg skal til legen i morgen!😊

• 2 uker senere...
Skrevet

I naturlig syklus brukte jeg det til ca uke 6-7. Fikk litt spotting da jeg sluttet med det, men det gikk helt fint :)

I hormonsyklus fikk jeg beskjed om at måtte bruke progesteron til uke 12, men forsøkene var mislykket så det ble ikke noe av.

Skrevet

Nå er det faktisk endret i felleskatalogen, så står at man skal fortsette behandlingen i 30 dager dersom man blir gravid. Så legen ga meg resept til mandag neste uke, da er jeg 6+0. Må bare tro at det holder, men liker det ikke🙈 Men St.Olav mente jo at jeg skulle slutte for ei uke siden, og må jo stole på at de vet hva de driver med😊 Uff.. alt en ska bekymre seg over..

Skrevet

Hei

Ved min første svangerskap jeg tok prgedteron t.o.m uke 12

Skrevet

På fersk forsøk gikk jeg bare til test, denne gangen (frys) skal jeg gå til uke ti

Skrevet

Var hos legen igjen i dag, og da skrev hun ut resept så jeg har til uke 10. Ble veldig glad og letta, selvom det kanskje ikke har noe for seg. Hadde jo vært godt å slippe styret med dissa tablettene, men har nok tanker om dagen om jeg ikke skal bekymre meg for det og🙈😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...