Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #26 Del Skrevet 6. november 2016 Jeg kan prøve å levere tilbake jakken, det er sant. Jeg må skjerpe meg nå. Er konstant på jakt eller nye fine ting. Har overhodet ikke evne til å begrense meg. Men- tror dere man får betalingsutsettelse til klarna? rentefri? Så betaler jeg ned kredittkortet først? Er så ille ute... Anonymous poster hash: f3e79...cdb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144298743-hjelp-meg-med-hvordan-jeg-skal-h%C3%A5ndtere-gjelden-jeg-har/page/2/#findComment-148172870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #27 Del Skrevet 6. november 2016 Jeg kan prøve å levere tilbake jakken, det er sant. Jeg må skjerpe meg nå. Er konstant på jakt eller nye fine ting. Har overhodet ikke evne til å begrense meg. Men- tror dere man får betalingsutsettelse til klarna? rentefri? Så betaler jeg ned kredittkortet først? Er så ille ute... Anonymous poster hash: f3e79...cdb Du er ikke ille ute. Dette er nedbetalt på kort tid om du vil. La være å kjøp mere, betal ned og du er gjeldsfri på kort tid. Jeg kan fortelle deg om to jeg kjenner som er ille ute økonomisk, der snakker vi lønnstrekk og snart lønnstrekk. Men gidder ikke, blir trist av å tenke på deres situasjon. Du har god råd til å nedbetale gjelda di. Skjerpings! Anonymous poster hash: 64f4a...e91 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144298743-hjelp-meg-med-hvordan-jeg-skal-h%C3%A5ndtere-gjelden-jeg-har/page/2/#findComment-148172905 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #28 Del Skrevet 6. november 2016 Jeg kan prøve å levere tilbake jakken, det er sant. Jeg må skjerpe meg nå. Er konstant på jakt eller nye fine ting. Har overhodet ikke evne til å begrense meg. Men- tror dere man får betalingsutsettelse til klarna? rentefri? Så betaler jeg ned kredittkortet først? Er så ille ute... Anonymous poster hash: f3e79...cdb Dette står på min klarna regning. Del opp betalingen din Betal valgfritt beløp fra 95 kr. Da ansøker du automatisk om å endre din faktura til en delbetaling. Din faktura vil da bli inkludert i din Klarna Konto. Dersom du ikke har en Klarna konto hos oss fra før, får du tilsendt en kontoavtale til din folkeregistrerte adresse som skal signeres og sendes tilbake. Dersom du ikke ønsker å inngå den nevnte kontoavtalen, gjelder betaling med 14 dagers fakturavilkår. Bestillinger på delbetaling vil bli samlet på en kontofaktura. For delbetaling hos Klarna er årsrenten på 22,00 %, og månedlig fakturagebyr er 45 kr. Ved et kjøp på 5 000 kr som betales over 12 måneder utgjør den effektive renten 48,56 % og totalkostnaden er 6 155 kr. Fullstendige vilkår finner du her. Ytterligere informasjon om tjenesten finner du på www.klarna.no. Men skjønner ikke helt hvorfor du ikke skal betale den. Du får heller leve litt magert en mnd eller to. Snart jul, er jo greit å ha noe man kan ønske seg også. Anonymous poster hash: 9eebe...15b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144298743-hjelp-meg-med-hvordan-jeg-skal-h%C3%A5ndtere-gjelden-jeg-har/page/2/#findComment-148172974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #29 Del Skrevet 6. november 2016 Jeg kan prøve å levere tilbake jakken, det er sant. Jeg må skjerpe meg nå. Er konstant på jakt eller nye fine ting. Har overhodet ikke evne til å begrense meg. Men- tror dere man får betalingsutsettelse til klarna? rentefri? Så betaler jeg ned kredittkortet først? Er så ille ute... Anonymous poster hash: f3e79...cdb Du er ikke ille ute. Få litt perspektiv. Gjeøden din er mondre enn en månedslønn, og det kan du fikse lett hvis du bare gidder. Men det spørs om du gidder å gjøre litt innsats. Du trenger ikke betalingsutsettelse eller rentefri, du trenger bare å skjerpe deg Anonymous poster hash: dcd6f...776 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144298743-hjelp-meg-med-hvordan-jeg-skal-h%C3%A5ndtere-gjelden-jeg-har/page/2/#findComment-148172993 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #30 Del Skrevet 6. november 2016 Du er ikke ille ute. Få litt perspektiv. Gjeøden din er mondre enn en månedslønn, og det kan du fikse lett hvis du bare gidder. Men det spørs om du gidder å gjøre litt innsats. Du trenger ikke betalingsutsettelse eller rentefri, du trenger bare å skjerpe deg Anonymous poster hash: dcd6f...776 *Gjelden* *mindre* Anonymous poster hash: dcd6f...776 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144298743-hjelp-meg-med-hvordan-jeg-skal-h%C3%A5ndtere-gjelden-jeg-har/page/2/#findComment-148172996 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #31 Del Skrevet 6. november 2016 Jeg har ikke egenkontroll, handler på nettet på kreditt hele tiden. Hver gang jeg får lønn trekkes det så mye av lønnen min, ca 3-4000 kr hver gang!! Jeg lyger til samboeren min om hvor mye jeg får utbetalt, slik at jeg kan betale ned på gjeld. Mot slutten av mnd går jeg tom igjen, og bruker så kredittkort eller handler med klarna. Jeg har nå Kredittkort makset ut på 10 000 Betalt en jakke med klarna konto 3500 Diverse klær til barn og meg på konto ca 2500 Kjøpt meg briller på konto til 5000 Så, slik som dere kan se er jeg ute av kontroll. Vi har mye lån, tre barn, og jeg er så ille ute nå føler jeg. Hvordan kan jeg komme meg på riktig kjør? Hva bør jeg betale ned først?? Kan man be f eks Klarna om utsetting av gjeld, og betale ned kredittkort først? Er desperat! Ikke aktuelt å fortelle samboeren min om dette, for han blir forbanna på overforbruket mitt!!! Anonymous poster hash: f3e79...cdb All denne gjelden kan du jo betale på delbetalinger? Lenger ned i tråden sier du at du har 9-10 000 som skal dekke trening, mobil og lommepenger til deg selv om jeg forstår rett. Så ta utgangspunkt i at du da har 8000 til disposisjon når trening og mobil er betalt. Og anta at du skal klare deg uten å bruke noen penger i løpet av en hel mnd vil være som å be om å mislykkes. Viktig å være realistisk. Sett av 500,- per uke til eget bruk. Da har du 6000,- igjen å betale gjeld med. Det vil si at du da er gjeldsfri innen 3-4 mnd. Betal delbetalinger på smålånene og sett resten av pengene inn på kredittkortet. Når kredittkortet er nedbetalt tar du et av smålånene i en jafs osv. Om du klarer å snu denne trenden nå så kommer du lett ut av det uten større problemer. Jeg hadde selv forbrukslån og kredittkortgjeld på ca 50 000 til sammen, og jeg er alenemor. Så egentlig ingen løsning, men måtte jo gjøre noe. Gjorde en total snuoperasjon, hadde kjøpestopp, droppet å gå ut over en periode og tenkte mye økonomi rundt mathandling. Har aldri hatt gjeld siden og har spart meg opp en god buffer nå. Anonymous poster hash: a5b60...75a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144298743-hjelp-meg-med-hvordan-jeg-skal-h%C3%A5ndtere-gjelden-jeg-har/page/2/#findComment-148173028 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #32 Del Skrevet 6. november 2016 All denne gjelden kan du jo betale på delbetalinger? Lenger ned i tråden sier du at du har 9-10 000 som skal dekke trening, mobil og lommepenger til deg selv om jeg forstår rett. Så ta utgangspunkt i at du da har 8000 til disposisjon når trening og mobil er betalt. Og anta at du skal klare deg uten å bruke noen penger i løpet av en hel mnd vil være som å be om å mislykkes. Viktig å være realistisk. Sett av 500,- per uke til eget bruk. Da har du 6000,- igjen å betale gjeld med. Det vil si at du da er gjeldsfri innen 3-4 mnd. Betal delbetalinger på smålånene og sett resten av pengene inn på kredittkortet. Når kredittkortet er nedbetalt tar du et av smålånene i en jafs osv. Om du klarer å snu denne trenden nå så kommer du lett ut av det uten større problemer. Jeg hadde selv forbrukslån og kredittkortgjeld på ca 50 000 til sammen, og jeg er alenemor. Så egentlig ingen løsning, men måtte jo gjøre noe. Gjorde en total snuoperasjon, hadde kjøpestopp, droppet å gå ut over en periode og tenkte mye økonomi rundt mathandling. Har aldri hatt gjeld siden og har spart meg opp en god buffer nå. Anonymous poster hash: a5b60...75a Takk for fint og grundig svar. Skal gjøre det du ber om her! Anonymous poster hash: f3e79...cdb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144298743-hjelp-meg-med-hvordan-jeg-skal-h%C3%A5ndtere-gjelden-jeg-har/page/2/#findComment-148173055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #33 Del Skrevet 6. november 2016 Du må snu tankegangen din. Det er lov å ha lyst på ting og synes noe er pent. Men vi er ikke nødt til å kjøpe alt vi liker. Tenk deg nøye om. Er dette noe du virkelig ikke klarer deg uten? Handler du mye på nett? Fyll handlekurven. Når du er fornøyd, sletter du hele handlekurven. Føles som om man har vært på shopping, men uten at det koster en krone Kjøp aldri noe første gang du ser det. Tenk at du kan gå tilbake senere. Har du først gått fra gjenstanden er det lettere å glemme den og la være å kjøpe den. Jeg synes også du skal fortelle din samboer om dette. Skriv et brev til ham. Da er det lettere for deg å få formulert det du vil si, og lettere for ham å få tenkt over hvordan han skal reagere. Forklar situasjonen, at dette er noe du sliter med men ønsker å ta tak i. Du vil ordne opp selv, men du ønsker at han forstår at du har det vanskelig på grunn av dette. Hvis han er glad i deg, så vil han ditt beste. Det vil gjøre dere begge godt at du er ærlig. Sannsynligvis føre dere nærmere hverandre også. Det er lettere om din nærmeste kan være en støttespiller i stedet for en du skal skjule ting for. Anonymous poster hash: f95fa...201 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144298743-hjelp-meg-med-hvordan-jeg-skal-h%C3%A5ndtere-gjelden-jeg-har/page/2/#findComment-148173075 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #34 Del Skrevet 6. november 2016 Jeg kan prøve å levere tilbake jakken, det er sant. Jeg må skjerpe meg nå. Er konstant på jakt eller nye fine ting. Har overhodet ikke evne til å begrense meg. Men- tror dere man får betalingsutsettelse til klarna? rentefri? Så betaler jeg ned kredittkortet først? Er så ille ute... Anonymous poster hash: f3e79...cdb Du er ikke ille ute, med mindre du ikke klarer å snu forbruksmønsteret ditt NÅ. Kredittkortgjelden din per i dag er såpass liten at den klarer du å betale ned ganske raskt hvis du skjerper deg. Du må også slutte å lage unnskyldninger for deg selv. Dette må DU fikse, du kan ikke skylde på andre eller fortida for at det har blitt slik. Tror det går an å legge en frivillig sperre slik at man ikke får til å opprette kredittkort eller kjøpe på kreditt? Det tror jeg hadde vært lurt for deg. Anonymous poster hash: cc1ea...387 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144298743-hjelp-meg-med-hvordan-jeg-skal-h%C3%A5ndtere-gjelden-jeg-har/page/2/#findComment-148173139 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #35 Del Skrevet 6. november 2016 Du er ikke ille ute, med mindre du ikke klarer å snu forbruksmønsteret ditt NÅ. Kredittkortgjelden din per i dag er såpass liten at den klarer du å betale ned ganske raskt hvis du skjerper deg. Du må også slutte å lage unnskyldninger for deg selv. Dette må DU fikse, du kan ikke skylde på andre eller fortida for at det har blitt slik. Tror det går an å legge en frivillig sperre slik at man ikke får til å opprette kredittkort eller kjøpe på kreditt? Det tror jeg hadde vært lurt for deg. Anonymous poster hash: cc1ea...387 Tror du det går an? Anonymous poster hash: f3e79...cdb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144298743-hjelp-meg-med-hvordan-jeg-skal-h%C3%A5ndtere-gjelden-jeg-har/page/2/#findComment-148173496 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #36 Del Skrevet 6. november 2016 Du må snu tankegangen din. Det er lov å ha lyst på ting og synes noe er pent. Men vi er ikke nødt til å kjøpe alt vi liker. Tenk deg nøye om. Er dette noe du virkelig ikke klarer deg uten? Handler du mye på nett? Fyll handlekurven. Når du er fornøyd, sletter du hele handlekurven. Føles som om man har vært på shopping, men uten at det koster en krone Kjøp aldri noe første gang du ser det. Tenk at du kan gå tilbake senere. Har du først gått fra gjenstanden er det lettere å glemme den og la være å kjøpe den. Jeg synes også du skal fortelle din samboer om dette. Skriv et brev til ham. Da er det lettere for deg å få formulert det du vil si, og lettere for ham å få tenkt over hvordan han skal reagere. Forklar situasjonen, at dette er noe du sliter med men ønsker å ta tak i. Du vil ordne opp selv, men du ønsker at han forstår at du har det vanskelig på grunn av dette. Hvis han er glad i deg, så vil han ditt beste. Det vil gjøre dere begge godt at du er ærlig. Sannsynligvis føre dere nærmere hverandre også. Det er lettere om din nærmeste kan være en støttespiller i stedet for en du skal skjule ting for. Anonymous poster hash: f95fa...201 Takk for godt svar! 😃 Anonymous poster hash: f3e79...cdb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144298743-hjelp-meg-med-hvordan-jeg-skal-h%C3%A5ndtere-gjelden-jeg-har/page/2/#findComment-148174021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Antarctica Skrevet 6. november 2016 #37 Del Skrevet 6. november 2016 Du er shopping-junkie. Søk hjelp. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144298743-hjelp-meg-med-hvordan-jeg-skal-h%C3%A5ndtere-gjelden-jeg-har/page/2/#findComment-148174100 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå