Gå til innhold

Hjelp meg med hvordan jeg skal håndtere gjelden jeg har?

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke egenkontroll, handler på nettet på kreditt hele tiden. Hver gang jeg får lønn trekkes det så mye av lønnen min, ca 3-4000 kr hver gang!! Jeg lyger til samboeren min om hvor mye jeg får utbetalt, slik at jeg kan betale ned på gjeld. Mot slutten av mnd går jeg tom igjen, og bruker så kredittkort eller handler med klarna.

Jeg har nå

Kredittkort makset ut på 10 000

Betalt en jakke med klarna konto 3500

Diverse klær til barn og meg på konto ca 2500

Kjøpt meg briller på konto til 5000

Så, slik som dere kan se er jeg ute av kontroll. Vi har mye lån, tre barn, og jeg er så ille ute nå føler jeg. Hvordan kan jeg komme meg på riktig kjør? Hva bør jeg betale ned først?? Kan man be f eks Klarna om utsetting av gjeld, og betale ned kredittkort først? Er desperat!

Ikke aktuelt å fortelle samboeren min om dette, for han blir forbanna på overforbruket mitt!!!

Anonymous poster hash: f3e79...cdb

Fortsetter under...

Jeg har ikke egenkontroll, handler på nettet på kreditt hele tiden. Hver gang jeg får lønn trekkes det så mye av lønnen min, ca 3-4000 kr hver gang!! Jeg lyger til samboeren min om hvor mye jeg får utbetalt, slik at jeg kan betale ned på gjeld. Mot slutten av mnd går jeg tom igjen, og bruker så kredittkort eller handler med klarna.

Jeg har nå

Så, slik som dere kan se er jeg ute av kontroll. Vi har mye lån, tre barn, og jeg er så ille ute nå føler jeg. Hvordan kan jeg komme meg på riktig kjør? Hva bør jeg betale ned først?? Kan man be f eks Klarna om utsetting av gjeld, og betale ned kredittkort først? Er desperat!

Ikke aktuelt å fortelle samboeren min om dette, for han blir forbanna på overforbruket mitt!!!

Hva trekkes av lønnen din?

Betal minimum på hva du kan i mnd på alle lån bortsett fra det som har høyest rente. Det med høyest rente betaler du ned med mer enn minimum hver mnd.

Anonymous poster hash: 1cb4f...f08

Unnskyld meg, men 21000,- er jo ingenting i gjeld. Har selv 200000,- i gjeld utenom huslån.

Anonymous poster hash: d24c3...f7e

Har du dette i kreditt og forbruksgjeld? Synes dette er MYE jeg!!!

Hva trekkes av lønnen din?

Betal minimum på hva du kan i mnd på alle lån bortsett fra det som har høyest rente. Det med høyest rente betaler du ned med mer enn minimum hver mnd.

Anonymous poster hash: 1cb4f...f08

Jeg har ikke lønnstrekk nei! Men jeg betaler regninger hver mnd for så mye altså...

Jeg har nå

Det betaler du fort ned igjen om du fokuserer på det. Det er ikke mye penger.

Anonymous poster hash: 14fa2...020

Annonse

Betal ned det du har og IKKE KJØP DEG NOE NYTT FØR DY HAR RÅD TIL Å BETALE DET MED EN GANG. Enkelt og greit. Har du ikke råd til å betale, så dropper du å ta det på kreditt. Så lett og så vanskelig.

Anonymous poster hash: 66e68...288

Først klipper du i stykker kredittkortene. Deretter betaler du ned den gjelden som har høyest rente.

Anonymous poster hash: a8e43...543

Altså klippe kreditt kort er greit, men man kan jo overføre til konto dessverre.. Hvordan finner man ut hvor høy rente klarna har?

Unnskyld meg, men 21000,- er jo ingenting i gjeld. Har selv 200000,- i gjeld utenom huslån.

Og det skal liksom være en trøst for hi at du har 200.000 i gjeld? 10.000 er mye penger hvis man ikke har det ekstra inn hver månede fremover. Dessuten skriver hun jo at det allerede trekkes 3-4000 kr nå. Og en kredittkortgjeld vokser seg stor raskt hvis man ikke betaler.

Skjønner godt at du er stressa. Har også brukt penger jeg ikke har nå, men for min del får jeg høy inntekt igjen i februar, så da ordner det seg. Ville hørt med klarna om du kan utsette betaling.

Anonymous poster hash: 60df8...876

Jeg synes heller ikke dette var mye, og noe hi burde kunne fikse veldig greit.

Anonymous poster hash: dcd6f...776

Det er bare én ting å gjøre! Ha fullstendig kjøpestopp helt til alt er betalt. Ikke kjøp deg en eneste liten sokk til verken deg selv eller dine unger. Ikke én liten brus, ingenting annet enn det som er absolutt nødvendig.

Du vil føle deg såååååå mye bedre etter på. Lettelse og mestring! Deretter lover du deg selv at du ALDRI bruker kreditt igjen. ALDRI.

Anonymous poster hash: ce608...f6a

Annonse

Det er bare én ting å gjøre! Ha fullstendig kjøpestopp helt til alt er betalt. Ikke kjøp deg en eneste liten sokk til verken deg selv eller dine unger. Ikke én liten brus, ingenting annet enn det som er absolutt nødvendig.

Du vil føle deg såååååå mye bedre etter på. Lettelse og mestring! Deretter lover du deg selv at du ALDRI bruker kreditt igjen. ALDRI.

Anonymous poster hash: ce608...f6a

Det er sikkert en veldig deilig følelse!! Å det vil jeg klare!

Hvis du virkelig vil slutte å kjøpe for mer enn DERE tjener, så fortell det til mannen din. Når du ikke klarer å styre dette, trenger du hjelp (og begrensninger).

Anonymous poster hash: c45c7...3e1

Har du bare 3-4000 kr i regninger i mnd og like vel bruker du kreditt hver mnd?

Hvor mye har du utbetalt i lønn hver mnd?

Kjøpte du virkelig en jakke til 3500 kr på kreditt??????

Anonymous poster hash: 9f09d...41e

Jeg er typen som ALDRI handler på kreditt, før jeg plutselig har gjort det nå i det siste. Har ca 3-4000 i gjeld på ellos, 10.000,- på klarna og 7-8000 på kredittkort. Det meste her er møbler. Jeg ble så lei av å aldri ha råd til fine møbler.

Føler gjelden er helt overkommelig og betaler på den hver mnd.

Har du bare 3-4000 kr i regninger i mnd og like vel bruker du kreditt hver mnd?

Hvor mye har du utbetalt i lønn hver mnd?

Kjøpte du virkelig en jakke til 3500 kr på kreditt??????

Anonymous poster hash: 9f09d...41e

Nei Gud, har mye mer enn det. Men JEG har denne gjelden.

Har utbetalt ca 27-28000 i mnd. Setter inn rundt 18000 på felleskontoen hver mnd. Så har jeg igjen ca 9000-10000 til meg. Av de betaler jeg ca 3-4000 på kreditt regning. Har og tlf og trening jeg betaler. Så er jeg fæl til å bruke, så rundt 10-14 dager av mnd er konto tom. Så da bestiller jeg på nett med klarna, eller bruker kredittkort. Er vel bortskjemt fra barndommen og vant til å få det jeg vil. Hadde skilte foreldre med dårlig samvittighet som nok kompenserte for det med å kjøpe det jeg ville ha, i tillegg til at jeg er enebarn, som heller ikke var sunt antagelig. Så får vel svi for det nå da, med å være så vant til å få det jeg vil ha.

Nei Gud, har mye mer enn det. Men JEG har denne gjelden.

Har utbetalt ca 27-28000 i mnd. Setter inn rundt 18000 på felleskontoen hver mnd. Så har jeg igjen ca 9000-10000 til meg. Av de betaler jeg ca 3-4000 på kreditt regning. Har og tlf og trening jeg betaler. Så er jeg fæl til å bruke, så rundt 10-14 dager av mnd er konto tom. Så da bestiller jeg på nett med klarna, eller bruker kredittkort. Er vel bortskjemt fra barndommen og vant til å få det jeg vil. Hadde skilte foreldre med dårlig samvittighet som nok kompenserte for det med å kjøpe det jeg ville ha, i tillegg til at jeg er enebarn, som heller ikke var sunt antagelig. Så får vel svi for det nå da, med å være så vant til å få det jeg vil ha.

Det er jo helt vilt at du ikke klarer å fikse det med sånne summer. Du burde kunne betale det ned på 3 måneder

Anonymous poster hash: dcd6f...776

Er bare en måte å håntere dette på. Betal den og la vær å ta opp mere lån. Få litt selvdisiplin, du er på en farlig vei når du tjener såpass bra og alikevell opparbeider deg kredittgjeld på unødvendigheter.

Anonymous poster hash: 9eebe...15b

Er bare en måte å håntere dette på. Betal den og la vær å ta opp mere lån. Få litt selvdisiplin, du er på en farlig vei når du tjener såpass bra og alikevell opparbeider deg kredittgjeld på unødvendigheter.

Anonymous poster hash: 9eebe...15b

Det trengte jeg faktisk å høre! At jeg er på farlig vei. Fikk meg en liten vekker nå! Huff, jeg må endre tankegangen min totalt!

Skjerpings! Ikke kjøp noe du ikke har penger til når alt av regninger, hus, barn, sparing, mat, utgifter er betalt. Det du får gjøre nå er å selge noen ting på Finn eller Facebook slik at du blir kvitt de lånene med dyrest rente. Deretter nedbetaler du resten så snart du kan. Du kan ikke skylde på at du er bortskjemt fra barndommen. Du er tross alt voksen, og hvis du ikke kan nok om økonomi får du se på luksusfellen Sverige som går hver ukedag på TV3 eller den norske. Kan også sees gratis på viafree.no hvis du ikke har TV3.

Eneste man burde ha lån til er følgende:

Hus, bil (kommer selvsagt an på prisen, og man bør bytte sjeldent) og studielån (selvsagt best å jobbe ved siden av). Alt annet av ting bør man heller spare seg opp til. Møbler, klær og andre ting kan HELT fint vente til man har spart opp nok penger.

Lever tilbake den SVINDYRE jakken! Hva i huleste skal noen med et plagg til 3500,-???

Og er den brukt så den ikke kan leveres, SELG den til høystbydende og prøv å realisere 2000 kroner. Gå på loppis og finn en jakke til 50 kr for å erstatte den.

Når folk har sånne luksusvaner greier jeg ikke engang synes synd på dem. Du graver din egen grav. Vil du heller snyte mannen enn å se umoderne ut?

Anonymous poster hash: dd19f...abd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...